توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 52930
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹
«تراوشات ذهن یک سلبریتی در حمام» برای زوال ایران
پورناظری جزو کادر برگزاری کنسرت نمایش «سی» است که به تازگی ادعا کردند کنسرت خود را بخاطر شرایط بد اقتصادی و همدردی با مردم برگزار نمی‌کنند!
قصد استحمام داشتم که دیدم برق نداریم؛ شیر آب را باز و با خودم فکر کردم با این روند، چند سال آینده، هنوز آبی از شیر آب خانه‌هایمان سرازیر می‌شود؟ بر اساس دانش من، آب مورد استفاده‌ مردم در خانه‌ها، حدود ۵ تا ۱۰ درصد آب مصرفی کشور است و بقیه‌ آن در کشاورزی و صنعت مصرف می‌شود و بر اساس شنیده‌ها و دیده‌ها و استدلال‌هایم، بحران تنها بر اساس بی‌تدبیری و نبود تخصص و نگاه ملی در حوزه‌های مدیریتی، دامنگیر سرزمین ایران شده است. بعد از این مرور در ذهنم یاد جلسه‌ای که ماه رمضان سال گذشته با دکتر نوبخت، مدیر خوشرو و متین سازمان برنامه ‌و بودجه داشتم، افتادم...آن روز برای حل مشکلات فرهنگ و دیگر مسائل از ایشان خواستم تا روی این موضوع تحقیق کنند که چرا در این چهل‌واندی سال، تمام نخبگان فرهنگ و هنر این سرزمین از کار در دولت و تعدادی از فعالیت در ایران و برخی حتی از زندگی در ایران فراری‌اند؟

او همچنین تصریح کرده است: «با اینکه امید به شنیده‌شدن حرف در مسئولان وجود ندارد اما باز هم بر اساس خویش‌کاری این نکته را گوشزد می‌کنم که تنها راه نجات از زوال کشور در چند سال آینده، ‌استفاده از مغزهای کم‌نظیر ایرانی است که به هر دلیل خانه‌نشین شده‌ یا باعث مهاجرتشان شده‌ایم»

*پورناظری جزو کادر برگزاری کنسرت نمایش «سی» است که به تازگی ادعا کردند کنسرت خود را بخاطر شرایط بد اقتصادی و همدردی با مردم برگزار نمی‌کنند!

ادعایی عجیب که البته بعداً مشخص شد عدم برگزاری به دلیل شرایط جدید شرکت سامسونگ بعنوان اسپانسر مالی این کار نمایشی بوده نه به‌خاطر مردم و متأسفانه فقط منت عدم برگزاری بر سر مردم گذاشته شد.

درباره اظهارات پورناظری و تحلیلی که در حمام به ذهن ایشان خطور کرده مبنی بر اینکه تمام نخبگان از ایران رفته‌اند! بایستی اشاره کرد که این حرف صحیح نیست و اگرچه برخی به هر دلیلی از ایران رفته‌اند اما اکثریت نخبگان در ایران مانده‌اند و این قضیه شواهد بسیاری دارد.

آقای پورناظری حکماً خبر ندارند که اقتصاد جمهوری اسلامی ایران امروز در جایگاه هجدهم جهانی قرار دارد و اتکای حیاتی ایران به درآمد نفتی نیز قطع شده است.

ایشان همچنین شاید در جریان نیستند که جمهوری اسلامی ایران به مدد نخبگان خود، امروز صاحب یکی از چند کشور دنیا در عرصه فناوری‌های فضایی، هسته‌ای، نانوتکنولوژی، دریانوردی، نظامی و درمانی است.

نخبگانی که در ضمن پدید آوردن این موقعیت‌ها برای کشورمان، حتی سبب افزایش بارش‌های آبی در کشور هم شده‌اند و آقای پورناظری بایستی در جریان باشند که بهار پر بارش امسال در ایران که منجر به جبران شدن بخش اعظم کم‌آبی‌های سال گذشته شد نیز کار نخبگانی بوده است که در یکی از نهادهای امین کشور نسبت به طرح «بارورسازی ابرها» اقدام کردند و فصلی دل‌انگیز را برای مردم ایران رقم زدند.

همچنین است که انتظار بود آقای پورناظری اقلا به وجود کثیری از نخبگان فرهنگی و هنری در ایران آگاهی می‌داشتند که فی‌المثل توانسته‌اند رکورد فروش سینمای ایران در بهار امسال را به افزایشی حدود 50 درصدی نسبت به سال گذشته برسانند و یا کنسرت‌هایی برگزار کنند که حکما آقای پورناظری عزیز می‌داند تنها طی چند دقیقه، تمام بلیط‌های آن Sold out می‌شود.

اگر تمام این رخدادها نمایشگر حضور اکثریتی از نخبگان متعهد و دلسوز نیست پس چیست؟!
لازم به اشاره است که سوگمندانه اطلاعات غلط یا ناکافی و علائق خاص سیاسی برخی سلبریتی‌ها، سبب ساز اخذ رویکردهای عجیبی در میان آنها شده است که حتی به هنر آنها نیز رنگ و لعاب سیاست‌بازانه داده است.
این پدیده برای هنر ایرانی به مثابه یک بیماری خواهد بود.

منبع: مشرق
Share/Save/Bookmark