توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64892
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۱
در تناقض با اظهارات مقامات لبنان؛
ترامپ: انفجار بیروت شبیه «حمله ای وحشتناک» بود
رئیس جمهور آمریکا ضمن ابراز همدردی با مردم لبنان، از انفجار بیروت به مثابه «یک حمله» نام برد.
ترامپ: انفجار بیروت شبیه «حمله ای وحشتناک» بود
به گزارش خط نیوز به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در واکنش به انفجار بیروت ضمن ابراز همدردی با مردم لبنان از این انفجار به مثابه یک «حمله» نام برد؛ اشاره ای که با اظهارات دولت لبنان مبنی بر اینکه این انفجار یک حادثه صنعتی است، در تناقض قرار می گیرد.

ترامپ روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت که او «عمیق ترین مراتب همدردی آمریکا با مردم لبنان» را در اثر وقوع انفجار در بندر بیروت که دست کم ۷۸ کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته، ابراز می کند.

ترامپ با ادعای اینکه آمریکا آماده کمک به لبنان است، افزود که «برای تمام قربانیان این حادثه و خانواده های آنان دعا می کنیم».

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه مدعی شد که «ما دارای رابطه بسیار خوبی با مردم لبنان هستیم و برای کمک حاضر هستیم».

وی در ادامه گفت که «این [حادثه] مانند یک حمله وحشتناک است». وی در پاسخ به درخواست یک خبرنگار برای ارائه توضیح بیشتر گفت که «این [انفجار] به نوعی یک بمب بود… من با شماری از بهترین ژنرالهای ارتش آمریکا دیدار کرده ام و به نظر می رسد که آنها نیز همین طور احساس می کنند… از نظر آنان که بهتر از من می دانند، این یک حمله بود».

این در حالی است که پیش از این، «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان اعلام کرد که علت انفجار ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم است که بیش از شش سال بدون محافظت در انباری در بندر بیروت نگهداری می شد.
Share/Save/Bookmark