توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44146
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸
دولت به «خودتحریمی» روی آورده است
کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه قرارداد «FATF» باید در مجلس مطرح شود گفت: برخی دولتمردان اعلام کرده بودند که تعامل با آمریکا از حقوق هسته‌ای ایران مهم‌تر است و امضای «FATF» نیز در مسیر تعامل با آمریکاست.
به گزارش خط نیوز، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به پذیرفتن معاهده «FATF» اظهار داشت: سوال اول در این بحث این است که چرا دولت در این توافقات پنهان کاری می‌کند و موضوعاتی را که برای دشمنان ما عیان است، از مردم پنهان می‌کنند،‌ این خود خطای بزرگی است و نشان دهنده این است که دولت از عکس العمل مردم نگران است و می‌داند که مردم با چنین قراردادی مخالفت خواهند کرد.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: دولت نه تنها سعی می‌کند مردم را از این ماجرا دور نگه دارد بلکه سعی دارد مجلس و قانون را هم دور بزند و به این خاطر مطالب را از مجلس نیز پنهان می‌کند؛ در حالی که بنظر می‌رسد پنهان کاری از مردم در این دولت بخشی از سیاست آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه این قرار داد باید در مجلس شورای اسلامی مطرح شود، گفت: برخی از دولتمردان اعلام کرده بودند که تعامل با آمریکا از حقوق هسته‌ای ایران مهم‌تر است و ظاهراً امضای «FATF» نیز در همین مسیر تعامل با آمریکایی است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این گمان وجود دارد که علاوه بر «FATF» توافقات دیگری نیز وجود داشته باشد، حال که دولت نتوانسته است در مقابل تحریم‌‌ها بایستد و آنها را رفع کند خود به تحریم ملت ایران و دستگاه‌هایی اقدام کرده که آمریکا قصد تحریم آنها را دارد.

وی تصریح کرد: حتی در تصویب «FATF» در دولت به بندی از توافق برجام اشاره شده است که پروژه‌های نفتی را نباید به سازمان‌هایی بدهد که در لیست تحریم خارجی قرار دارند؛ از سوی دیگر دولت در واگذاری پروژه‌ها به شرکت‌های داخلی به ویژه نهادهای انقلابی پرهیز می‌کند و به‌جای مقابله با تحریم به خود تحریمی روی آورده است.
Share/Save/Bookmark