توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 54316
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳
کلانتری:
تعاونی‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال گرفتند
تعاونی‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال گرفتند
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون ۴۸۰۰ تعاونی در طرح اشتغال روستایی ثبت‌نام کرده و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های تعاونی‌ پرداخت شده است.

سیدحمید کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها ۴۸۰۰ تعاونی در سطح کشور برای بهره‌مندی از مزایای طرح اشتغال روستایی ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون ۹۱۶ میلیارد تومان طرح به چهار بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید ارائه شده که در دست بررسی است.

وی گفت: بعضی از این تعاونی‌ها جزو تعاونی‌های موجود بوده و بعضی از تعاونی‌های جدید التاسیس هستند.

کلانتری در پاسخ به این پرسش که آیا تعاونی‌ها موفق به اخذ تسهیلات اشتغال روستایی شده‌اند یا خیر؟ گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان به تعاونی‌ها پرداخت شده و نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان نیز مصوب یا عقد قرارداد شده است.

معاون امور تعاون وزیر کار گفت: مشکلی به لحاظ ثبت‌نام تعاونی‌ها وجود ندارد و به اندازه‌ای که انتظار داشتیم، ثبت‌نام صورت گرفته است. تنها مشکل،‌ بررسی طرح‌ها در کارگروه اشتغال به ویژه کارگروه بانک‌هاست که امیدواریم با سرعت بیش‌تری انجام شود.

وی افزود: منابع خوبی از سوی دولت برای طرح اشتغال روستایی درنظر گرفته شده و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم با مشارکت تعاونی‌ها در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی و با اولویت تاسیس تعاونی در روستاهای دارای مزیت نسبی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. اجرای موفق این طرح، کاهش مهاجرت به شهرها، اشتغالزایی و حل بیکاری در مناطق روستایی و عشایری را به دنبال دارد. مجلس سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی را برای توسعه اشتغال در مناطق محروم و روستایی به تصویب رساند.
Share/Save/Bookmark