توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64496
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۶
امام جمعه کرمانشاه:
در کشوری که روی "زَر" خوابیده، بیکاری معنا ندارد
در کشوری که روی "زَر" خوابیده، بیکاری معنا ندارد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: در کشوری که ظرفیت‌های متعددی دارد و روی "زر" خوابیده، بیکاری معنایی ندارد.

آیت‌الله مصطفی علماء در دیدار با فعالان حوزه صنعت و معدن استان کرمانشاه که امروز (15 تیر) به مناسبت هفته صنعت و معدن برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید، اظهار کرد: نزدیک به 20 سال است عمده نامگذاری‌های هر ساله از سوی مقام معظم رهبری جنبه اقتصادی دارد و این بدان معناست که ایشان بر تقویت بنیه مالی و اقتصادی مردم تاکید دارند.

به گزارش ایسنا، آیت الله علما از جهش تولید به عنوان تنها راه نجات کشور یاد کرد و ادامه داد: زمانی کشور زنده است که تولید زنده باشد.

امام جمعه کرمانشاه رونق تولید را نیازمند پای کار آمدن همه بخش‌های مختلف در کشور دانست و اضافه کرد: یکی از مهمترین این بخش‌ها بانک‌ها هستند.

آیت‌الله علماء با بیان اینکه در کشورهای دیگر بانک‌ها با پرداخت تسهیلات با کارمزد یک درصد و نیم درصد از بخش تولید حمایت می‌کنند، اظهار کرد: اگرچه در کشور ما هم گفته می‌شود تسهیلات چهار درصدی به بخش تولید تعلق می‌گیرد، اما می‌دانیم از این خبرها نیست و فعالان اقتصادی عمدتا تسهیلات 18 درصدی و 20 درصدی دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: چطور گاهی می‌بینیم اختلاسگران پول‌های فراوانی می‌برند، اما کارآفرینان ما که تولید و اشتغال را بر عهده دارند، لنگ پول هستند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر برای رونق تولید پای کار آمدن خود صنعتگران با وجود همه سختی‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همکاری قوای سه‌گانه برای حمایت از بخش تولید را نیز ضروری دانست و یادآور شد: خوشبختانه در دوره جدید قوه قضاییه گام‌های خوبی برداشته شده و سایر قوا نیز باید پای کار بیایند.

آیت الله علماء با اشاره به پتانسیل‌ها و استعدادهای قابل توجهی که کشور ایران در زمینه آب، معادن، گاز، کشاورزی و... دارد، افزود: این میزان ثروتی که داریم با فقر و بیکاری موجود در کشور سازگار نیست. در کشوری که روی زر خوابیده نباید بیکاری در آن وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: هنوز از بسیاری پتانسیل‌هایی که در کشور داریم استفاده نکرده ایم، لذا کسانی که مرد عمل هستند باید در این زمینه پای کار بیایند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه باید با استفاده از ظرفیت‌هایی که داریم برای جوانان شغل ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: وقتی بر ازدواج جوانان تاکید داریم باید زیرساخت آن نیز فراهم شود. امروز بسیاری از جوانان برای هزینه‌های زندگی خصوصا پرداخت اجاره خانه که غوغا می‌کند، در تنگنا هستند.

آیت‌الله علماء از افزایش قیمت کالاهای اساسی که معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده نیز گلایه کرد.

وی در ادامه از ظرفیت‌های استان کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: در بخش کشاورزی ظرفیت های زیادی داریم که امکان کشت پسته، زیتون، برنج و زعفران از جمله این مزیت‌ها است که باید به بهترین شکل از آنها استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اگر آب و خاک این منطقه دست دیگران بود، درآمدزایی بسیار بیشتری از آن داشتند.

آیت الله علما یکی از مهمترین مشکلات کرمانشاه را با وجود داشتن همه مزیت‌ها پایین بودن فرهنگ کار دانست و خواستار برنامه ریزی و فرهنگ سازی در این خصوص شد.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark