توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62713
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۶
رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه خبر داد
تصویب آیین‌نامه انتخاب دانشجوی کارآفرین برتر/راه‌اندازی ۳ مدرسه تخصصی اشتغال
تصویب آیین‌نامه انتخاب دانشجوی کارآفرین برتر/راه‌اندازی ۳ مدرسه تخصصی اشتغال
رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبایی از تصویب آیین‌نامه انتخاب دانشجوی کارآفرین برتر در این دانشگاه خبر داد و گفت:‌ بر اساس این آیین‌نامه دانشجویانی که در حوزه کارآفرینی ایده داشته باشند و استارتاپی راه‌اندازی کنند، برگزیده شده و نفر اول به عنوان سفیر دانشگاه در حوزه کارآفرینی معرفی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی گودرزی در چهارمین دوره "رویداد کارآفرینی چکاوک" که در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، به مهمترین اهداف برگزاری این رویداد اشاره کرد و افزود: هدف اصلی ما این است که با برگزاری این رویداد دانشجویان با مفاهیم صحیح کسب و کار و کارآفرینی آشنا شوند و تلاش داریم در این رویداد دانشجویان با کمک مربیان و اساتید حوزه‌های مختلف با بحث کیفی امر کارآفرینی آشنا شوند، ضمن اینکه بتوانند ایده‌ها و مفاهیم علم در حوزه علوم انسانی،‌ اجتماعی و... را تا مرحله تجاری‌سازی پیش ببرند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه رویداد کارآفرینی چکاوک فقط مختص حوزه علوم انسانی برگزار نمی‌شود، تأکید کرد: در این رویداد تلاش داریم یک هم افزایی اساسی بین همه حوزه‌های علوم ایجاد شود و این همگرایی در بین مشاغل مختلف اتفاق بیفتد. ضمن اینکه گسترش فرهنگ نوآوری و کارآفرینی بین دانشجویان، اساتید و ... از دیگر رسالت‌های اجتماعی دانشگاه در توسعه کارآفرینی در کشور است که با این رویداد تا حدودی این امر مهم تحقق می‌یابد.

رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبایی خاطر نشان کرد: در رویداد چکاوک تلاش داریم نوعی تیم‌سازی در بین استارتاپ‌ها و علوم مختلف اتفاق بیفتد، چرا که امروزه ما با مشکل تشکیل تیم مواجه هستیم و با اعلام فراخوان بین دانشگاه‌های سطح یک و همچنین شرکت دانشجویان و اساتید در این رویداد می‌شود نوعی تیم‌سازی و همگرایی ایجاد کرد.

به گفته وی در حال حاضر بسیاری از دانشجویان با این مشکل مواجه هستند که نمی‌دانند رشته تحصیلی آن‌ها در چه حوزه‌هایی کاربرد دارد و چه آینده‌ای برای آن‌ها متصور است. در رویداد چکاوک این ارتباط با فعالان اقتصادی ایجاد می‌شود.

دبیر علمی چهارمین دوره رویداد کارآفرینی چکاوک، خاطر نشان کرد: این رویداد ابتدا به صورت سه هفته متوالی به منظور تبدیل ایده‌ها به تجاری‌سازی و همچنین سه ماه بعد از ارائه این ایده‌ها تا بهمن‌ماه برگزار می‌شود. در واقع ما در این رویداد منتظر به ثمر رسیدن ایده‌ها هستیم.

گودرزی، از تدوین آیین‌نامه‌ای تحت عنوان "انتخاب دانشجوی کارآفرین برتر در دانشگاه علامه" خبر داد و گفت: بر اساس این آیین‌نامه دانشجویان اگر شرکت تأسیس کنند یا تیم استارتاپی راه‌اندازی کنند، به عنوان دانشجوی کارآفرین انتخاب می‌شوند و نفر اول علاوه بر دریافت جایزه به عنوان سفیر کارآفرینی دانشگاه و مشاور رئیس دانشگاه در عرصه کارآفرینی معرفی می‌شود که بودجه‌ای سالانه دریافت خواهد کرد تا بتواند بر اساس آن ایده‌ای را در دانشگاه پیاده کند.

وی تأکید کرد: ‌آیین‌نامه فوق هفته جهانی کارآفرینی یعنی هفته سوم آبان‌ماه اجرایی می‌شود و آبان سال آینده نفرات برگزیده را معرفی می‌کنیم.

رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبایی از راه‌اندازی مدارس تخصصی در حوزه شغلی، کارآفرینی و شتاب‌دهنده در دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد و گفت: مدرسه اشتغال این دانشگاه از آذرماه امسال راه‌اندازی خواهد شد و دانشجویان می‌توانند با پرداخت هزینه ناچیز در این مدارس ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark