توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 50383
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
روایتی از دیدارهای رهبر انقلاب با خانواده‌ شهدا
مسئول دفتر مقام معظم رهبری در پنجمین کنگره روز ملی روز شهید به بیان خاطراتی از دیدارهای مقام معظم رهبری با خانواده‌های شهدا پرداخت.
روایتی از دیدارهای رهبر انقلاب با خانواده‌ شهدا
به گزارش خط نيوز، پنجمین کنگره روز ملی روز شهید با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولین بنیاد شهید صبح امروز 22 اسفندماه 96 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی در این کنگره با اشاره به جایگاه مقدس شهید، گفت: در میان همه جوامع اسلامی و برای همه مردم مسلمان کلمه شهید ارزش خاصی دارد. کسانی که خدمات بزرگی به بشریت کردند بسیارند اما در مقابل شهید ارزششان پایین تر است. چون شهید از جان خود مایه گذاشته است و به هیچ کس مدیون نیست اما همه مدیون او هستند.

وی افزود: اگر امروز ما آرام و با خیال راحت برای تکریم شهدا اینجا نشسته‌ایم مرهون خون همین شهداست. اگر شهدا چه در جبهه جنگ تحمیلی، چه در مبارزه با ضد انقلاب و چه در دفاع از حرم فداکاری نمی‌کردند امروز ما اینجا نبودیم. شهید زنده است و روزی خود را دریافت خواهد کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به روایتی از شیخ عباس قمی گفت: در زمان حیات پیامبر اسلام (ص) پدر و پسری با یک دیگر مباحثه و مجادله بر سر این موضوع داشتند که کدام زودتر شهید شود. وقتی جنگ بدر پیش آمد این دو قرعه انداختند رفتن به جبهه به نام پسر درآمد و او رفته و شهید شد. بعد از یک سال به خواب پدر آمد و گفت: آن چه را خدا در مورد شهید وعده داده بود به من وفا کرد. پدر وقتی خسران خود را دید خدمت رسول خدا رفت و خواب خود را نقل کرد و ازپیامبر خواست تا برای شهادت او دعا کند. پدر نیز در جنگ احد به شهادت رسید.

وی با اشاره به امتیازات خاص شهید گفت: شهیدان امتیازات خاصی نسبت به سایر مردم دارند. اول آنکه شهید از سوال وجواب پس از مرگ در قبر معاف است. دوم اینکه با همان جامه خون آلود خود و بدون غسل به خاک سپرده می‌شود و مهمترین امتیازش این است که به او حق شفاعت داده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به برنامه‌ دیدارهای رهبر معظم انقلاب با خانواده‌های شهدا گفت: یکی از برنامه‌های ثابت حضرت آقا دیدار با خانواده‌های شهداست. ایشان هفته‌ای چند بار بعد از نماز با خانواده شهدا ملاقات می‌کنند و گاهی بدون خبر قبلی به منزل برخی از خانواده‌های شهدا می‌روند. ساعت‌های نشست در کنار خانواده شهدا را بهترین لحظات عمرشان می‌دانند، زیرا اهمیت کار شهید را می‌دانند. وظیفه دولتمردان هم این است که هر کجا هستند نسبت به خانواده شهدا به دیده احترام نگاه کنند.

وی با اشاره به روایتی از مادر دو شهید در دیدار با مقام معظم رهبری گفت: در یکی از دیدارها مادر شهید به حضرت آقا گفت وقتی پسر دومم شهید شهید شد، او را در عالم رویا دیدم، او به من گفت ما تعدادی از شهدا در آسمان چهارم در خدمت حضرت عیسی مسیح(ع) هستیم و در روزی که امام زمان(عج) ظهور کند، به زمین خواهیم آمد و در خدمت حضرت صاحب الزمان(عج) خواهیم بود.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری خطاب به خانواده شهدا گفت: این را بدانید دستهایی در کار است که ارزشهایی که عزیزان شما به خاطر آن از جان گذشتند زیرپا بگذارد. این روزها دختران فریب خورده‌ای حجابشان را سر چوب می‌کنند تا بدین وسیله از حجاب ابراز بیزاری کنند این دختر فریب خورده است اما اساس قضیه از بیرون کشور، در کشور استکباری آمریکا و اروپایی‌ها نشأت می‌گیرد که عداوت و دشمنی آنها با نظام اسلامی ریشه‌دار است. امروزه به خوبی می‌بینید که اقبال نسل جوان به اسلام و انقلاب شور انگیز است. خانواده‌های شهدا بدانند برای روز مبادایشان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

منبع: تسنیم
Share/Save/Bookmark