توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63514
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۳
معاون استانداری کرمانشاه:
مجوزی برای ساخت و ساز در حریم رودخانه قره‌سو صادر نمی‌شود
مجوزی برای ساخت و ساز در حریم رودخانه قره‌سو صادر نمی‌شود
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه هیچ مجوزی برای ساخت و ساز در حریم قانونی رودخانه قره‌سو صادر نمی‌شود، گفت: شهروندان هنگام خرید زمین‌های حاشیه رودخانه‌ها دقت کنند.

مهرداد سالاری در نشست شورای مسکن استان با تاکید بر اینکه امکان ساخت مسکن در حریم و بستر رودخانه‌ها وجود ندارد، اظهار داشت: برخی قبل از تصویب قانونی اقدام به فروش قطعاتی در بستر و حریم رودخانه قره‌سو کرده‌اند و زمین های آن را هم به افراد متعددی فروخته اند، حال انتظار دارند بخش دولتی مسیر طبیعی رودخانه را جابجا کند تا تعاونی مذکور دچار مشکل نشود.

وی یادآور شد: در سیلاب فروردین امسال رودخانه قره‌سو طغیان کرد و ده‌ها منزل مسکونی واقع در حریم رودخانه زیر آب رفت و مردم خسارت‌های بسیار دیدند.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم تجربه تلخ ساخت و ساز غیرقانونی در حریم رودخانه ها تکرار شود و با اهرم های قانونی مانع انجام این کارها خواهیم شد.

سالاری عنوان کرد: تعاونی ها قبل از هرگونه اقدام ابتدا باید از دستگاه های مربوطه استعلام کنند تا وضعیت زمین مربوطه مشخص شود.

معاون استاندار کرمانشاه در ادامه به طرح اقدام ملی مسکن اشاره و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با ارایه طرح اقدام ملی، فرصتی ویژه برای خانه‌دار شدن شهروندان فاقد مسکن فراهم کرده و تسهیلات بانکی مناسبی هم برای این کار اختصاص یافته است.

وی افزود: برای بهره‌گیری مناسب‌تر از فرصت‌های ایجاد شده توسط این طرح، تلاش کرده‌ایم از پتانسیل تعاونی های مسکن و مجموعه هایی مانند ستاد اجرایی فرمام امام(ره) استفاده کنیم و خوشبختانه تاکنون پروژه های مناسبی با مشارکت این مجموعه‌ها در مسیر اجرایی شدن قرار گرفته است.

در این نشست موضوع اجرای پروژه‌های مسکن طرح اقدام ملی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و تعدادی از تعاونی های مسکن استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark