توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47864
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۱
دوگانگی درخصوص فدراسیون پایه
یک بام و دو هوای وزارت ورزش در انتخابات ژیمناستیک/ سلطانی‌فر به وعده‌اش عمل نکرد
تعویق دوباره برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون ژیمناستیک یک‌بار دیگر نشان داد که مسئولان وزارت ورزش و جوانان به وعده خود مبنی بر برگزاری این انتخابات در فروردین ماه عمل نکردند.
یک بام و دو هوای وزارت ورزش در انتخابات ژیمناستیک/ سلطانی‌فر به وعده‌اش عمل نکرد
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که همه در انتظار برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون ژیمناستیک بودند، اما صحبت‌های روز گذشته ابراهیم ادهمی، سرپرست دبیری این فدراسیون آب پاکی را روی دست همه ریخت تا آنها حداقل چند ماه دیگر در انتظار محقق شدن این وعده بمانند.

ادهمی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: «هفته گذشته آیین‌نامه جدید انتخاب روسای فدراسیون‌ها به همه فدراسیون‌ها از جمله ما ابلاغ شد. وزارت ورزش و جوانان نامه زد و اعلام کرد که انتخابات ژیمناستیک براساس آیین‌نامه جدید برگزار می‌شود و ثبت‌نام از نامزدها نیز یک‌بار دیگر صورت بگیرد.»

وی در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرد که سید محمدشروین اسبقیان، سرپرست فدراسیون روز 23 بهمن 95 در سایت رسمی این نهاد اعلام کرد بود انتخابات، نیمه دوم فروردین برگزار خواهد شد.

به هر حال طبق تصمیمی که گرفته شده، باید یک‌بار دیگر نامزدهای ریاست کار ثبت‌نام را براساس آیین‌نامه جدید انتخابات روسای فدراسیون‌ها انجام بدهند که همین مسئله می‌تواند کار انتخاب رئیس جدید را به 3 ماه دیگر بکشاند.

آنچه در اینجا مهم است، عمل نکردن مسئولان وزارت ورزش و جوانان به وعده‌هایی است که در چند ماه گذشته داده بودند و همین وعده‌ها نیز جامعه ژیمناستیک را امیدوار نگه داشته بود.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش روز 14 آذر 95 در مجمع انتخاباتی فدراسیون ناشنوایان عنوان کرده بود: در حال حاضر چند فدراسیون ما با سرپرست اداره می‌شوند که می‌خواهیم تا پایان سال تمامی انتخابات آن‌ها را برگزار کنیم که دیگر فدراسیونی بدون رئیس نباشد.

این حرف‌ها و صحبت‌های محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در مجمع عمومی روز 11 بهمن فدراسیون ژیمناستیک همگی نشان از عزم وزارت ورزش در برگزاری زودهنگام انتخابات داشت تا دوران سرپرستی اسبقیان بالاخره به پایان برسد. در نهایت نیز اسبقیان روز 23 بهمن اعلام کرد انتخابات نیمه دوم فروردین برگزار خواهد شد، اما این وعده این عملی نشد، چرا که بعد از ابلاغ آیین‌نامه انتخاب روسای فدراسیون‌ها، دیروز رسماً خبر تعویق انتخابات اعلام کرد تا همه چیز دوباره روی هوا برود.

در زیر نگاهی به اتفاقات مهم در خصوص شرایط ریاست فدراسیون ژیمناستیک در یک سال اخیر می‌اندازیم تا وضعیت نابسامان این رشته پایه مشخص شود:

* 29 فروردین 95: آغاز ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون
* 27 خرداد 95: پایان دوره چهار ساله ریاست جعفر درویش‌زاده
* 19 تیر 95: انتخاب سیدمحمدشروین اسبقیان به عنوان سرپرست فدراسیون
* 10 شهریور 95: اعلام تاریخ 12 مهر به عنوان زمان برگزاری انتخابات از سوی معاونت توسعه قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش
* 28 شهریور 95: تایید حضور 15 نامزد حضور در انتخابات
* 10 مهر 95: نامه کمیته ملی المپیک به فدراسیون و تعویق رسمی انتخابات
* 14 آذر 95: صحبت‌ سلطانی‌فر مبنی بر برگزاری انتخابات فدراسیون‌های دارای سرپرست
* 11 بهمن 95: درخواست اعضای مجمع عمومی فدراسیون از داورزنی مبنی بر برگزاری زودهنگام انتخابات
* 23 بهمن 95: اعلام برگزاری انتخابات از سوی اسبقیان در نیمه دوم فروردین 96
* 15 فروردین 96: ابلاغ آیین‌نامه جدید انتخاب روسای فدراسیون‌های ورزشی
* 19 فروردین 96: تایید تعویق انتخابات، ثبت‌نام دوباره از نامزدها و برگزاری آن براساس آیین‌نامه جدید از سوی سرپرست دبیری فدراسیون
Share/Save/Bookmark