توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65044
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۶
هفت سال آدرس غلط به مردم؛
از «فرصت ژاپنی» تا «میانجی سوئیسی» +جزئیات
روزنامه های اصلاح طلب بازهم ورود یک شخصیت خارجی را به مذاکره با آمریکا پیوند زدند و آنرا فرصتی برای برگزاری مجدد مذاکره با کدخدا عنوان کرده اند.
از «فرصت ژاپنی» تا «میانجی سوئیسی» +جزئیات
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: رسانه های اصلاح طلب هر موقعیت سیاسی خارجی را به مذاکره با آمریکا پیوند می دهد. در همین رابطه حضور وزیر خارجه سوئیس در ایران و دیدار با مقامات کشورمان نیز با همین عینک مذاکره با کدخدا از سوی روزنامه های زنجیره ای دیده و به آن پرداخته شد. روزنامه سازندگی که یکی از رسانه های وابسته به حزب کارگزاران است صفحه اول خود را به عکسی از «ایگنازیو کاسیس» که وی را میانجی خطاب می کند اختصاص داد و با تیتر «آخرین میانجی» جایگاه وی را حتی تا اندازه یک ناجی ارتقاء داد.

جالب اینجاست که دقیقا همین روزنامه ها با همین روش و رویکر پیش از این برای سفر نخست وزیر ژاپن به ایران که اخیرا به دلیل بیماری از سمت خود استعفا داده است، تیتر « فرصت ژاپنی» را استفاده کرده بودند.

نکته قابل توجه در این دو تیتر القای ترس و بازهم تاکتیک هراس افکنی برای پیوند زدن منافع کشورمان به مذاکره با غرب است. تاکتیک نخ نما شده ای که سالهاست از سوی جریان اصلاحات جهت فریب افکارعمومی و هدایت آن به نفع سیاست های این جریان سیاسی مورد استفاده قرار گرده است و این جماعت سیاسی با همین تاکتیک برجام را رقم زدند.



القای ترسی که هر چه باشد قفل آن با کلید مذاکره باز نمی شود. بسیاری از کارشناسان مدت هاست مطرح می کنند که باید تحریم ها را با ابزار اقتصادی بی اثر کنیم و در این زمینه بایستی اقتصاد کشورمان را قوی کنیم نه اینکه اقتصاد را وابسته به کشورهایی کنیم که ما را تحریم کرده اند و در این جهت می توانند فشار اقتصادی خود را بر کشورمان بیشتر کنند.

این درحالی است که تجربه تاریخی به خوبی نشان می دهد که با وجود القای ترس به جامعه و مخالفِ مذاکره نشان دادنِ کشورمان و تلاش‌شان برای شرطی نگه داشتن اقتصاد کشور، حقیت ماجرا این است که نه تنها آمریکا از برجام خارج شده است بلکه اروپایی ها هم به تعهدات خود در برجام عمل نکرده اند و کانال های مالی که قول داده بودند را راه اندازی نکرده اند و با خرید زمان برای آمریکا نسبت به ایجاد فشار اقتصادی بیشتر بر کشورمان کاخ سفید را همراهی کرده اند.

با این حال هم ترسی که اصلاح طلبان نسبت به اقتصاد موجود کشورمان که مشکلات آن به گواه بسیاری از کارشناسان به جهت ضعف مدیریت اقتصادی است و با رابطه با غرب روبراه نمی شود و هم اینکه نجات آنرا به مذاکره با غرب پیوند داده اند آدرس غلط به جامعه می دهند.
Share/Save/Bookmark