توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64414
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲
کرونا تمام نشده است/ برگزاری مراسمات عروسی و عزای خانگی واقعا به چه قیمت!
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تالارها بسته است، ولی در مواردی مراسمات عزا و عروسی در منزل برگزار می‌شود، مردم بدانند کرونا تمام نشده و معلوم نیست چه نوع کرونایی بگیرید.
کرونا تمام نشده است/ برگزاری مراسمات عروسی و عزای خانگی واقعا به چه قیمت!
محمودرضا مرادی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص وضعیت کرونا در استان، اظهار داشت: استان کرمانشاه در اسفندماه، فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه از لحاظ شیوع ویروس کرونا وضعیتی نسبتا مطلوبی داشت.

وی ادامه داد: تعداد بیماران و موارد بستری در ماه‌های ذکر شده کم بود، روزانه بین 25 تا 30 نفر بستری داشتیم و متوسط مرگ و میر ما نیم نفر در روز یعنی یک روز در میان به صورت متوسط مرگ و میر داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه از نیمه دوم خردادماه و با تعطیلات عید سعید فطر و دید بازدید مردم بر این تعداد اضافه شد و ما با یک خیزی از این بیماری مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: بطوری که الان روزانه به طور متوسط حدود 60 تا 80 نفر بیمار بستری و حدود 6 نفر مرگ و میر داریم این نشان دهنده قرمز بودن وضعیت بیماری در استان است.

مرادی به نقش مراسمات عروسی و عزا در افزایش تعداد مبتلایان اشاره و بیان کرد: علی‌رغم محدودیت‌های که توسط استان اعمال می‌شود همچنان برگزاری مراسمات را داریم، تالارها بسته است ولی در مواردی مراسمات در منزل، محیط‌های بسته و کوچک برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم بدانند کرونا تمام نشده و معلوم نیست که چه نوع کرونایی بگیرید؛ کرونا کم علامت یا بی‌علامت یا کرونایی که منجر به بستری در بیمارستان و مراحل بعد از آن شود، مصوبات ما در استان خوب است، سعی شده مصوبات طوری تصویب شود که کمترین آسیب را به معیشت مردم وارد کند، ولی در اکثر موارد نیازمند کمک مردم هستیم، واقعیت این است که بدون همکاری مردم خیلی قابلیت اجرایی ندارند.
Share/Save/Bookmark