توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 50059
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۰
مهره چینی متفاوت رئیس جدید فدراسیون والیبال/ ضیایی: اهل سیاسی‌کاری نیستم
مهره چینی متفاوت رئیس جدید فدراسیون والیبال/ ضیایی: اهل سیاسی‌کاری نیستم
در حالی که برخی منابع آگاه از تداوم تغییرات در پست‌های کلیدی فدراسیون والیبال خبر می‌دهند، رئیس فدراسیون این موضوع را نه تائید و نه تکذیب کرد و گفت: اهل سیاسی‌کاری نیستم.

به گزارش ایسنا، بعد از جدایی محمدرضا داورزنی از فدراسیون والیبال و حضور او در مسند معاونت وزارت ورزش و جوانان، دیدگاه‌های زیادی درباره خصوصیات رئیس جدید فدراسیون والیبال مطرح شد. در این میان بسیاری معتقد بودند برای حفظ وضع موجود و تداوم موفقیت‌های رشته ورزشی والیبال باید شبیه‌ترین فرد به داورزنی در اصول مدیریت سکان هدایت فدراسیون را در دست بگیرد. از این جهت احمد ضیایی نایب رئیس قبلی فدراسیون نسبت به سایر کاندیدا از مقبولیت بیشتری برخوردار بود. او قبل و بعد از انتخابات ریاست فدراسیون والیبال تاکید کرد که برای اصلاح آمده و نه انقلاب و دنبال تغییرات بنیادین و اساسی در یکی از موفقیترین فدراسیون‌های ورزشی ایران نیست.

اما در حالی که مدت زیادی از دوران ریاست ضیایی نمی‌گذرد به نظر می‌رسد انقلابی در والیبال ایران در حال روی دادن است. چرا که تغییرات زیادی دامن ارکان مختلف فدراسیون را گرفته است. در همین مدت کوتاه کسری غفوری یکی از بنیانگذاران تورجهانی والیبال ساحلی در ایران که پس از سال‌ها برگزاری لیگ برتر والیبال ساحلی را نیز استارت زده بود، در راس کمیته والیبال ساحلی جای خود را به فریدون الهامی رئیس هیات والیبال هرمزگان و از حامیان اصلی ضیایی در انتخابات داد.

همچنین منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ والیبال نیز که بعد از یکسال دوری دوباره با اصرار داورزنی قبول مسئولیت کرده بود قبل از پایان رقابت‌های لیگ برتر ۱۳۹۶ جای خود را به شفقی داور بازنشسته والیبال داد.

ضیایی در کمیته داورن نیز تغییر ایجاد کرد و ابراهیم فیروزی را به جای امیدوار حاتمی به عنوان رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال معرفی کرد. حضور کعبی زاده به جای فریبا صادقی در پست نایب رئیسی بانوان یکی دیگر از تغییرات اساسی در این فدراسیون بود.

اما طی روزهای اخیر خبرهای زیادی در فضای مجازی و برخی رسانه های رسمی منتشر شد که از تغییر چند پست دیگر نظیر دبیر کل و روابط عمومی فدراسیون حکایت دارد. اخباری که نه تنها با واکنشی از سوی فدراسیون والیبال رو برو نشد بلکه برخی منابع نزدیک به این فدراسیون تلویحاً آن را تائید کردند. این در حالی است که همین چند هفته قبل و چندی پس از انتخابات حکم سرپرستی دبیرکلی برای افشاردوست توسط ریاست جدید صادر شده بود.

تغییرات مستمر در فدراسیون والیبال در حالی سرعت می‌گیرد که ضیایی نایب رئیس اسبق و رئیس فعلی فدراسیون یکی از نزدیک‌ترین افراد به داورزنی در مدیریت سابق فدراسیون بود. به همین دلیل جا به جایی مدیران مختلف والیبال که یکی از موفق ترین فدراسیون های ایران به شمار می رود، تعجب بسیاری از ناظران و کارشناسان ورزشی را به دنبال داشته است. حال باید دید ضیایی قبل از سال نو باز هم دست به تغییر می‌زند؟

در همین راستا نقطه نظر احمدضیایی رئیس جدید فدراسیون والیبال و دو تن از مدیرانش را جویا شدیم:

*ضیایی: اهل سیاسی‌کاری نیستم

رئیس فدراسیون والیبال ایران درباره اخبار منتشر شده مبنی بر تغییر در برخی از پست‌های فدراسیون گفت: طبیعی است که به من حق بدهید برای پیشبرد برنامه‌هایم افراد مورد نظر را جذب کنم. تغییر در هر کجای فدراسیون والیبال کاملا متصور و منطقی است. بالاخره هم من برنامه دارم و هم مردم انتظار دارند. طبیعی است هر مدیری که می‌آید باید با افرادی که می پسندد کار کند. نه با عجله و نه با احساس اما می خواهیم کار کنیم.

وی درباره ابلاغ سرپرستی برای دبیرکل و خزانه دار پس از انتخابات گفت: قانون به شما می گوید بعد از انتخابات بعضی از پست‌ها را مثل خزانه دار و دبیر کل را باید مشخص کنید و به همین دلیل دوستان را سرپرست گذاشتیم. نمی‌شد قانوناً این پست‌ها را خالی گذاشت. به همین دلیل برای این دو عزیز حکم سرپرستی صادر شد. بعد هم در مجمع انتخاباتی قول داده بودم ترکیب فدراسیون را تا قبل از مجمع عمومی مشخص کنم.

رئیس فدراسیون والیبال درباره احتمال دبیرکلی جهانگیر سیدعباسی گفت: این موضوع را نه تائید و نه تکذیب می کنم. هر کسی چنین صحبت هایی کرده باید خودش پاسخگوی آن باشد.

رئیس فدراسیون والیبال درباره دلایل تغییر در بعضی از کمیته های فدراسیون یادآور شد: بعضی از دوستان خودشان خواستند، نباشند. مثلا پورحسن خودش خواست نباشد و خانم صادقی در نایب رئیسی بانوان خودش نخواست نباشد. در مورد استاد حاتمی هم همین اتفاق افتاد. بیشتر قرار شد در کارهای مشاوره ای به او زحمت بدهیم. بعم هم اساساً می‌خواهیم بعضی از جایگاه ها را تغییر دهیم. خداوکیلی اهل سیاسی بازی نیستیم. برای بعضی دوستان بعضی از پست ها در مجموعه ورزش کشور پیشنهاد شده است. چون قطعی نشده است امروز معنی ندارد از آن حرف بزنیم و یا جا به جایی صورت بگیرد.

ضیایی خاطرنشان کرد: من با هیچ کدام از دوستانی که رفتند هم مشکل ندارم. اما طبیعی است که به من حق بدهید برای پیشبرد برنامه‌هایم افراد مورد نظر را جذب کنم. بعضی از بخش‌های فدراسیون پرهزینه است. ما دنبال شعار و فیلم نمایش دادن نیستیم. نمی‌خواهیم مردم را گول بزنیم. پیشانی کار ما موفقیت والیبال است. می‌گویم هر بخش هزینه و فایده دارد. ممکن است سهل المقوله برخورد کنیم و نتیجه بگیریم اما اگر مواظب نباشیم خیلی از استعدادها هدر می رود. اگر امروز والیبال ایران در جهان مطرح است، بواسطه عملکرد تیم ملی است. ما باید اصل هزینه و فایده را در نظر بگیریم. ضمن اینکه برای دوستان احترام قائل هستم و بابت زحمات انجام شده دستشان را می بوسم.

رئیس فدراسیون والیبال با ابراز گلایه از بحث‌های مطرح شده درباره توجه به یک استان خاص تاکید کرد: این‌ها دروغ پردازی است. کارنامه من نشان می دهم که هرگز چنین چیزی صحیح نبوده است. من رئیس والیبال ساحلی را از استان هرمزگان گذاشتم. برای کمیته حقوقی یکنفر را از استان گیلان گذاشتم. اصلا چنین نیست که بخواهم فقط به یک استان خاص توجه کنم. گرچه اگر هم به بعضی از شهرها بیشتر توجه شود، دور از انصاف نیست. اتفاقا در گذشته هیچ توجهی به استان‌های آذری نشین نشده بود اما فدراسیون جهانی والیبال لقب شهر عشاق والیبال را به ارومیه داده است. ممکن است چنین بحث‌هایی را برای تخریب بگویند اما تنها حرف و عمل فدراسیون ملاک عمل است. ممکن است خیلی‌ها از این حرف‌ها را بزنند. ما فقهمان باز است. اتفاقا نگاهم به داستان اینطور است که هر کجا استعدادی بود باید در راس قرار بگیرد. مخصوصا رسانه ها نباید به این مسائل دامن بزنند. همه باید کمک کنیم.

وی افزود: قبل از این در آذربایجان غربی در سوپرلیگ ایران ۳ الی ۴ تیم بوده است. همین الان برای سال آینده از آذربایجان دو تیم در لیگ برتر حضور دارند. از مازندران دو تیم حضور دارند. نمی توان بزرگی والیبال گلستان را با جایی دیگری مقایسه کرد. مگر می‌شود عاشقان والیبال را در ورامین نادیده گرفت؟ نمی‌توانیم این مراکز را با سایر نقاطی که در آن‌ها والیبال رونق ندارد و یا ورزش دیگری مطرح است، با یک چشم ببینیم.

ضیایی درباره احتمال نایب رئیسی فروزان رئیس هیات والیبال ارومیه نیز گفت: این حرف‌ها اصلا معنی ندارد. آقای فروزان هیچ علاقه‌ای به این کار ندارد و هر کس هم این موضوع را مطرح کرده، کذب است. فروزان به عنوان رئیس هیات بهترین عملکرد را دارد. آکادمی و خانه والیبال ارومیه به بهترین شکل اداره می‌شود و ارتباطش با با شهرستان ها بسیار خوب است. قبل از او هم کریمی زحمات بسیاری کشیدند. من چطور می‌توانم این بخش را با یک استانی دیگر مقایسه کنم که حتی یک دفتر هم برای هیات والیبال ندارد؟ یا مثلا باشگاه کاله را با آن زیر ساخت اصولی چگونه با برخی تیم‌ها می‌توان مقایسه کرد؟ باز هم می گویم نمی‌توان طرفداران و پتانسیل والیبال ورامینی ها را نادیده گرفت.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان گفت: تمام تلاش‌مان را می کنیم تا انشالله والیبال یک قدم رو به جلو برود. هیچ ادعا و شانسی برای خودم قائل نیستم. به جز اینکه سربازی والیبال را انجام بدهم. داورزنی برای والیبال کشور خدمت تاریخی انجام داد. ما هم تلاش می کنیم تا والیبال باز هم به جلو برود.

افشاردوست: هرگز از وظایفم شانه خالی نکردم

دبیر کل فدراسیون والیبال ایران در این‌باره گفت: تاکنون صحبت خاصی نشده اما اگر این تغییر و تحولات صورت پذیرد امری طبیعی است. من هم این موضوع را از طریق فضای مجازی و برخی افراد شنیدم و خیلی اطلاعی از این مسائل ذکر شده ندارم. کلا در کشور ما امری طبیعی است که وقتی مدیریت یک بخش تغییر می‌کند تمام تشکیلات دستخوش تغییر و تحول می‌شود. در خیلی از ادارات نیز شاهد همین مسائل هستیم. من هم تا زمانی که مسئولیتی در فدراسیون داشته باشم سعی می‌کنم بهترین عملکرد و بیشترین کارایی را داشته باشم. زمانی که من دبیر فدراسیون شدم تجربه کار اداری نداشتم اما تلاش کردم خیلی زود یاد بگیریم و فکر می‌کنم با توجه به بازخوردی که از اهالی والیبال و جامعه ورزش دیدم به نظرم در طول مدت فعالیتم بد کار نکرده‌ام و از هر آنچه که در چارچوب وظایفم بود شانه خالی نکردم.

وی ادامه داد: من همیشه چه در بردها و چه در شکست‌ها پاسخگو بودم چرا که وظیفه‌ام این بود. حالا هم با ریاست جدید در فدراسیون، ضیایی می‌تواند هر تصمیمی که به نفع والیبال باشد را بگیرد. بالاخره من عضوی از خانواده والیبال هستم و هر افتخاری و عنوانی که دارم تقدیم به مردمی است که برای من و تمام ورزشکاران دعا می‌کنند. هر جایی که کاری از دستم بربیاید و توانش را داشته باشم به والیبال خدمت می‌کنم واگر هم نتوانم قطعا از این عرصه کنار می‌کشنم.

مدیر روابط عمومی فدراسیون والیبال نیز در این‌باره گفت: بالاخره هر رییسی این اختیار را دارد که برای ادامه فعالیتش با تیم مورد نظرش کار کند. با آقای ضیایی چند روز پیش راجع به این مساله صحبت کردم که این صحبت‌ها را رد کردند. باز هم می‌گویم که این حق طبیعی ریاست جدید است و شاید اتفاقی جدیدی رخ داده که ما از آن خبر نداریم.
Share/Save/Bookmark