توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62209
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۶
جزئیاتی از ترمیم «حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی نیروهای مسلح
جزئیاتی از ترمیم «حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی نیروهای مسلح
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا)، با اشاره به همسان سازی و ترمیم حقوق بازنشستگان تحت پوشش ساتا گفت: رقم همسان سازی دو سال است که در بودجه دیده و به صورت پلکانی اعمال می‌شود؛ این افزایش علاوه بر درصد افزایش حقوق سالانه و از ۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومان متغیر است. برای ترمیم حقوق یک دوره زمانی پنج ساله درنظر گرفته شده است.

ابراهیم محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری اظهار کرد: دو سالی است که مجلس و دولت بودجه‌ای برای همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی کشوری مصوب و تخصیص می‌دهند.

وی افزود: این بودجه برای ترمیم حقوق بازنشستگان که خدمات مدیریت کشوری برایشان به طور کامل جاری نشد، تصویب شده است.

مدیرعامل ساتا با بیان اینکه دو سال پیاپی است که ارقامی برای ترمیم حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی کشوری منظور و ماهانه به صورت پلکانی اعمال و واریز می‌شود گفت: این افزایش علاوه بر درصد افزایش حقوق سالانه است و از ۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومان متغیر است که در سال جاری اعمال شده است. به این ترتیب دارنده کمترین حقوق مشمول بیشترین افزایش شده و آنها که دریافتی بالاتری دارند شامل کمترین افزایش شدند.

محمودزاده ادامه داد: برای ترمیم حقوق یک دوره زمانی پنج ساله درنظر گرفته شده است، البته در کنار آن چگونگی پیاده سازی کامل قانون مدیریت خدمات کشوری هم دنبال می‌شود.

وی درباره میزان مطالبات و بدهی میان ساتا و دولت گفت: طلب مختصری از دولت داریم اما مانند برخی صندوق‌ها رقم‌های درشتی نیست. باید از سازمان مدیریت و دولت که با ما همراهی می‌کنند قدردانی کنیم. برای تامین کسری بودجه‌ها از سوی دولت منابعی دریافت می‌کنیم و بخشی از کسری را نیز از طریق فعالیت‌های اقتصادی جبران می‌کنیم.

مدیرعامل ساتا، در نشست خبری اخیرش با بیان اینکه هرسال بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بابت حقوق به حساب بازنشستگان واریز می‌کنیم گفت: امسال به طور متوسط ۲۳ تا ۲۴ درصد به حقوق بازنشسته‌ها افزوده شد و حقوق‌ها بین ۷۵۰ هزار تا ۱.۵ میلیون تومان افزایش یافت.

محمودزاده درباره حداقل و حداکثر حقوق نیز اظهار کرد: حداقل حقوق دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. امسال به حداقل حقوق‌ها در دولت ۴۴۰ هزار تومان افزوده شد اما این مبلغ برای بازنشستگان ما ۵۲۸ هزار تومان بود.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark