توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 32329
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۲
فیس‌بوک با هوش‌تر می‌شود
فیس‌بوک با هوش مصنوعی محتوای مطالب را تحلیل می‌کند.
فیس‌بوک با هوش‌تر می‌شود
به گزارش خبرگزاری خط نیوز ، این ابزار می‌تواند تصاویر نامناسب یا مطالب نادرستی که بعدا باعث شرمندگی کاربران می‌شود را تشخیص دهد و در هنگام انتشار این قبیل مطالب، هشدارهای لازم را به کاربران بدهد.
شرکت فیس‌بوک قصد دارد نوعی ابزار کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی بسازد که می‌تواند فعالیت‌های اجتماعی کاربران در این فضای اجتماعی را تحلیل کند و اگر آنها اقدامی انجام دهند که قرار است بعدا پشیمان شوند، به آن ها هشدارهای لازم را قبل از انتشار بدهد.

این ابزار می‌تواند تصاویر نامناسب یا مطالب نادرستی که بعدا باعث شرمندگی کاربران می‌شود را تشخیص دهد و در هنگام انتشار این قبیل مطالب، هشدارهای لازم را به کاربران بدهد. "یان لی‌کان"(Yann LeCun) مدیر آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی فیس‌بوک(FAIR) و گروهش مطالعات گسترده‌ای روی این ابزار انجام داده‌اند و هم‌اکنون نمونه اولیه آن را عرضه کرده‌اند.

او اظهار داشت که این دستیار دیجیتالی در صورت تشخیص این قبیل محتوا به کاربر می‌گوید: «این تصاویر به صورت عمومی منتشر می‌شوند. آیا مطمئن هستید که تمایل دارید مدیر شرکت یا اعضای نزدیک خانواده شما چنین عکس‌هایی را مشاهده کنند؟»

ابزار جدید مبتنی بر نوعی فناوری برای تشخیص هوشمندانه تصاویر ساخته می‌شود و از این طریق می‌تواند دریابد که کاربر تا چه اندازه در سلامت جسمی و روحی به‌سر می‌برد.
Share/Save/Bookmark