توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51409
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۱
واکنش کاخ سفید به توئیت ظریف
سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت که رئیس‌جمهور آمریکا توافق هسته‌ای ایران را توافقی بد می‌داند.
واکنش کاخ سفید به توئیت ظریف
به گزارش خط نيوز، «سارا هاکوبی سندرز»، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز دوشنبه گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا کماکان توافق هسته‌ای ایران را «توافقی بد» می‌داند.

سندرز در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره گفت‌وگوهای ترامپ و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره برجام گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ از روز اول به صراحت گفته که این توافق را توافقی بد می‌داند. رئیس‌جمهور می‌خواهد کاری که در راستای بهترین منافع آمریکا است را انجام دهد.»

یک خبرنگار پس از نقل هشدارهای امانوئل ماکرون و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به آمریکا درباره اینکه هیچ طرح جایگزینی به جای برجام وجود ندارد پرسید: «آیا کاخ سفید معتقد است یک طرح جایگزین واقع‌بینانه به جای برجام وجود دارد؟»

سندرز در پاسخ گفت: «ما معتقدیم که توافق موجود باید توافقی بهتر باشد یعنی توافقی که مثبت و کارا است. عموماً اینطور نیست که نگاهمان به ایران باشد تا آنها سیاست خارجی ما را تعیین کنند.»امانوئل ماکرون روز گذشته (یکشنبه) گفته بود توافق جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

ظریف با حمایت از این موضع رئیس‌جمهور فرانسه امروز (دوشنبه) در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «این حرف رئیس‌جمهور ماکرون که هیچ طرح جایگزینی برای برجام وجود ندارد صحیح است. [پایبندی به توافق] مسئله همه یا هیچ است. رهبران اروپایی باید رئیس‌جمهور ترامپ را متقاعد کنند نه تنها در توافق هسته‌ای باقی بماند، بلکه مهم‌تر از آن با حسن نیت سهم خودش از تعهداتش را اجرا کند.»

منبع: فارس
Share/Save/Bookmark