توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 58439
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۲
اتفاقات تلخ بی‌پایان در ورزشگاه‌های خوزستان/ آقای طالقانی! از بازنشستگی چه خبر؟!
پخش تصاویر اتفاقات تلخ مسابقه فولاد خوزستان و استقلال برگه دیگری بود از اتفاقات تلخ در ورزشگاه‌ها و به ویژه خوزستان که همچنان در سایه بی‌توجهی مسئولان ورزش و فوتبال این استان ادامه دارد.
اتفاقات تلخ بی‌پایان در ورزشگاه‌های خوزستان/ آقای طالقانی! از بازنشستگی چه خبر؟!
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، به گفته دبیر هیئت فوتبال خوزستان مجموع تعداد مصدومان اتفاقات دیدار فولاد و استقلال «تنها 26 نفر» بوده که از نظر هیئت فوتبال خوزستان ظاهرا چندان اهمیتی ندارد آن هم بدون توجه به شرایط تماشاگر نوجوانی که در این سن و سال شکسته شدن جمجمه را تجربه کرده و شاید تا پایان عمر با عوارض و عواقب این سانحه دست و پنجه نرم کند، همانطور که سال گذشته دیگر هوادار استقلال یک چشمش را از دست داد.

در این بین اما رئیس هیئت فوتبال خوزستان کجاست؟ عضو ثابت، فعال و البته همیشه سخنگوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که در ماجرای بازنشستگی مسئولان فدراسیون در رسانه‌ها به شکل فعال حاضر بود چرا در اینگونه مواقع ناپدید می‌شود و از دبیر خودش یا سایر مسئولان ورزش استان می‌خواهد پاسخگوی وضعیت ورزشگاه‌های خوزستان باشند؟

طالقانی یکی از روسای پرسفر هیئت‌های فوتبال کشور به شمار می‌رود که معمولا فرصت حضور در تورنمنت‌های بین المللی از جمله جام ملت‌های اخیر در امارات را نیز از دست نمی‌دهد اما عجیب این است که حضور مداوم در اینگونه سفرهای خارجی هم هیچ تاثیری در ارتقای کیفیت برگزاری بازی‌های استان خوزستان نداشته و رئیس هیئت این استان حداقل در این زمینه هم نتوانسته الگوبرداری مناسبی از اینگونه مسابقات داشته باشد.

اگر نقش هیئت فوتبال استان رفع مشکلات و بهبود شرایط نیست حداقل می‌توان انتظار داشت که در این سال‌ها و تکرار همیشگی اینگونه وقایع خصوصا در اکثر بازی‌های پرسپولیس و استقلال در اهواز ، رئیس هیئت فوتبال پاسخگو باشد و تعهدات خودش را به عنوان مسئول برگزاری بازی‌ها بپذیرد. او البته پس از بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان هم توجیهاتی عجیبی آورده و می‌گفت اتفاق خاصی رخ نداده است! سوال اینجاست که آیا اینگونه جواب دادن و گریختن از فضای پاسخگویی به رسانه راه حل مناسبی برای عبور از این شرایط بحرانی است؟

هیئت فوتبال مسئول برگزاری مسابقات در تمام استان‌های کشور است و مسئولیت وقوع هر اتفاقی قطعا بر عهده همین هیئت است، حال آنکه طالقانی و همکارانش نیروی انتظامی را مسئول برقراری امنیت می‌خوانند اما سوال اینجاست که اگر نیروی انتظامی به هر دلیلی نتوانسته در بازی‌های گذشته امنیت ورزشگاه‌های خوزستان را تامین کند چرا هیئت فوتبال بدون توجه به سرنوشت و سلامتی تماشاگران و اعضای دو تیم باز هم اقدام به برگزاری مسابقات با همان شرایط و خطرات قبلی می‌کند؟

طالقانی که در ماه‌های اخیر بیش از هر چیز نگران اجرای قانون بازنشستگی و از دست دادن کرسی‌هایش از جمله ریاست هیئت و عضویت هیئت رئیسه فدراسیون و البته سفرهای جذاب برون مرزی است باید نگران تکرار چنین وقایع تلخی در ورزشگاه‌های استان خوزستان باشد و مسئولیت خودش و همکارانش در تمامی اتفاقات تلخ سال‌های گذشته را بپذیرد.

نکته جالب توجه انتخاب هیئت فوتبال خوزستان به عنوان هیئت برگزیده فوتبال استان‌های کشور است که با توجه به این عملکرد غیر قابل دفاع به مواضع رئیس این هیئت و حمایت قاطع همیشگی از عملکرد فدراسیون فوتبال بی‌ربط نیست چرا که این انتخاب با این اتفاقات چیزی شبیه طنز است.
Share/Save/Bookmark