توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 6317
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۵۴
اعتراضات مردمی علیه آمریکا شدت گرفت؛+واکنش آمریکا
مردم و جوانان خشمگين، به آتش كشيدن پرچم آمريكا را مقدمه اي براي مقابله با هرگونه توهين به مقدسات اسلامي برشمردند و مقام هاي كاخ سفيد را از ادامه برنامه های ضد اسلامی با كمك صهيونيست ها برحذر داشتند.
اعتراضات مردمی علیه آمریکا شدت گرفت؛+واکنش آمریکا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم مردم و جوانان خشمگين، به آتش كشيدن پرچم آمريكا را مقدمه اي براي مقابله با هرگونه توهين به مقدسات اسلامي برشمردند و مقام هاي كاخ سفيد را از ادامه برنامه های ضد اسلامی با كمك صهيونيست ها برحذر داشتند.

تظاهركنندگان خشمگين که شعار "جانمان فداي اسلام"، "مرگ بر امريكا" و "الله اكبر" سر دادند ، خواستار بسته شدن سفارت امريكا و اخراج سفير آن كشور از قاهره شدند.
حمله به سفارت آمریکا در قاهره كه همزمان با به آتش كشيده شدن كنسولگري این کشور در شهر بنغازي ليبي انجام شد، تلفاتي نداشت ؛ اما مقام هاي كاخ سفيد را به تكاپو براي ابراز بي اطلاعي از ساخت فيلم توهين آميز عليه مقدسات اسلامي وادار كرد.

مردم شهر بنغازي در شرق ليبي نيز كنسولگري آمريكا را در اعتراض به توهين به پيامبر اسلام به آتش كشيدند كه به كشته شدن يك آمريكايي و زخمي شدن سه نفر ديگر انجاميد.
وزارت كشور ليبي اعلام كرد كه در پي توليد فيلمي كه در آن به اسلام توهين شده بود ، مردم بنغازي به كنسولگري آمريكا در اين شهر حمله كردند و آن را به آتش كشيدند.
"ويكتوريا نولاند" سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا با تاييد اين خبر گفت: واشنگتن حمله به كنسولگري آمريكا در ليبي و كشته شدن يكي از كارمندان اين كنسولگري را محكوم مي كند.
" هيلاري كلينتون" وزير امور خارجه آمريكا نيز مدعي شد واشنگتن هر گونه تلاش براي اهانت به اعتقادات ديني ديگران را محكوم مي كند؛ اما چنين مساله اي توجيه كننده اقدام هاي خشونت آميز نيست.

حمله هزاران مصري به سفارت آمريكا در قاهره موجي از حمايت اقشار مختلف مردم مصر را به دنبال داشته است.
نمايندگان كليساي مصر هدف از توليد و پخش فيلم توهین آمیز آمریکایی را ايجاد فتنه مذهبي ميان مسلمانان و مسيحيان دانستند.
نهادهاي ديني مسلمان و مسيحي مصر توليد اين فيلم ضد اسلامي و مشاركت برخي از قبطي هاي خارج نشين در آن را به شدت محكوم كردند.

شماري از سازمان ها و اقليت هاي قبطي خارج نشين نيز كه شمار آنها به ۱۲۰ نهاد مي رسد توليد اين فيلم موهن را به شدت محكوم كرده اند.
اين سازمان ها ی تابع اتحاديه قبطي هاي مهاجر در سراسر جهان توليد اين فيلم را مردود دانسته و با تبري جستن از شركت كنندگان در اين اقدام موهن، اعلام كردند توليد كنندگان و مشاركت كنندگان در اين فيلم نماينده قبطي ها نيستند.
در چنین شرايطي ، فراخوان هايي براي برگزاري تظاهرات در مقابل سفارت هلند در قاهره نيز مطرح شده است.

خالد حربي " سخنگوي رسمي جريان عام اسلامي تأكيد كرد: شمار زيادي از طرفداران جريان هاي اسلام گرا در روزهاي آينده خود را براي برگزاري نشست اعتراضي در مقابل سفارت هلند آماده می کنند و در آن از دولت مصر خواهند خواست در اعتراض به فيلم توهين آميز نسبت به اسلام، سفارت آن كشور در قاهره را بسته و سفير هلند را اخراج نمايد

وزارت امور خارجه مصر هم با صدور بيانيه اي از تصميم دولت آن كشور براي تأمين امنيت لازم حمايت از همه سفارت خانه ها و نمايندگي هاي ديپلماتيك موجود در خاك مصر و نيروهاي فعال در آنها خبر داد

درهمين حال روزنامه " وال استريت ژورنال " چاپ آمريكا درباره فيلم توهين آميز" برائت از مسلمانان " نوشت : اين فيلم توسط " سام پازل "اسرائيلي آمريكايي تبار تهيه شده است.
به نوشته اين روزنامه به نقل از "سام پازيل" ۵۴ ساله اهل جنوب كاليفورنيا و مدير شركتهاي ساختماني ، براي اين فيلم كه طي آن به مسلمانان توهين مي شود ،۵ ميليون دلار از يكصد صهيونيست اعانه جمع آوري شده و با ۶۰ بازيگر و تيمي ۴۵ نفره به مدت سه ماه در كاليفورينا توليد شده است.
وال استريت ژورنال مي افزايد ، فيلم " برائت از مسلمانان " سياسي و نه مذهبي است و در آن از اسلام به عنوان سرطان ياد شده است.
در اين فيلم از كشيشي حمايت مي شود كه آوريل سال گذشته با سوزندان يك جلد قرآن مجيد جنجال آفريد.
Share/Save/Bookmark