توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 32391
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۲
فرانسه اعلام کرد؛
اروپا می‌تواند تحریم‌های مسکو را کاهش دهد
فرانسه اعلام کرد در صورتی که مسکو موضع خود در قبال بحران اوکراین را تغییر دهد، اتحادیه اروپا تحریم‌های روسیه را کاهش می‌دهد.
اروپا می‌تواند تحریم‌های مسکو را کاهش دهد
به گزارش خط نیوز، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه روز پنج شنبه (۲۷ آذر) بعد از ورود به بروکسل گفت: «در صورتی که روسیه مطابق انتظار ما عمل کند، فکر نمی‌کنم نیازی به تحریم‌های جدید باشد. در عوض، ما موظف خواهیم بود درباره نحوه کاهش [تحریم‌ها] فکر کنیم.»

سران کشورهای اتحادیه اروپا برای نشستی دو روزه در بروکسل گرد هم آمده‌اند تا به چالش‌های اصلی پیش روی این بلوک از جمله رشد آهسته اقتصادی در منطقه یورو و افزایش نفوذ روسیه در منطقه بپردازند.

کشورهای غربی مسکو را به حمایت از نیروهای حامی روسیه متهم کرده و می‌گویند مداخله روسیه تهدیدی امنیتی برای اوکراین و تمامی کشورهای همجوار است ولی کرملین همواره این اتهامات را رد کرده است.

دو منطقه عمدتا روس‌زبان دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی دولت کی‌یف در اواسط ماه آوریل صحنه درگیری‌های مرگبار بین معترضان حامی روسیه و ارتش کی‌یف بود‌ه‌اند.

خشونت‌ها در ماه می پس از آن شدت گرفت که این دو منطقه آشوب‌زده همه پرسی محلی برگزاری کردند که در آن ساکنان این دو منطقه به اتفاق آراء به استقلال از اوکراین رای دادند.

بنا بر گزارش‌ها، بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر در جریان درگیری‌های شرق اوکراین کشته شده‌اند.

کی‌یف و نیروهای حامی روسیه به موجب آتش بسی که با میانجی‌گری کرملین حاصل شد، بر سر توقف جنگ موافقت کرده‌اند.
Share/Save/Bookmark