توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 31581
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۸
قدیمی ترین قرآن جهان در دانشگاه توبینگن آلمان: تصاویر همه صفحات
قدیمی ترین قرآن جهان در دانشگاه توبینگن آلمان: تصاویر همه صفحات
به گزارش خط نیوز  ، در پی اعلام دسترسی محققان دانشگاه توبینگن آلمان به قدیمی ترین نسخه قرآن کریم ، تصاویر متن این نسخه از قرآن مجید در دسترس قرار گرفت.

 بر اساس اظهار نظر محققان دانشگاه توبینگن آلمان آنان نسخه ای از قرآن کریم را نگهداری می گنند که با احتمال بسیار زیاد در سال های ۶۴۹ تا ۶۴۷ میلادی یعنی تنها حدود ۲۰ تا ۴۰ سال از رحلت پیامبر اکرم (ص) به رشته تحریر در آمده است.

این نسخ از قؤان کریم بر روی پوست بسیار مرغوب آهو نوشته و به همین دلیل توانسته به خوبی دوام بیاورد و از آیه ۳۷ سوره ۱۷ تا آیه ۵۷ سوره ۳۶ را در می گیرد

با توجه به کوفی بودن خط این قرآن و زمان نگارش آن و مرغوبیت پوست آن این احتمال داده شده که چه بسا این قرآن به قلم مبارک حضرت علی (ع) باشد چرا که ایشان از معدود افرادی بوده که حافظ کل قران بوده و در این حال قدرت کتابت داشته است و نوع نفاست پوست این قرآن هم به گونه ای ایست که ظاهرا از سوی تشکیلات حکومتی نوشته شده است و با توجه به زمان کتابت که منطبق با دوران حکومت حضرت علی (ع) است و خط کوفی این قرآن این احتمال تقویت شده است.

در گالری می توانید تصویر ۱۴ صفحه از این نسخه قرآن کریم را ببیند و همچنین در لینک پیوست دسترسی به تصویر متن کامل این مصحف شریف وجود دارد.





















/ شفقنا
Share/Save/Bookmark