توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 34551
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۸
رسیده بود بلایی ولی به خیر گذشت
هشداری فاجعه بار برای فوتبال ایران/ باران سنگ از آسمان مسجدسلیمان!
اگر خدای نکرده یکی از این سنگهای بزرگ منجر به مرگ یکی از بازیکنان می شد چه فاجعه ای به بار می آمد ؟ اگر بازیکن برزیلی جانش را از دست می داد فوتبال بی اعتبار ما در جهان در چه جایگاهی قرار می گرفت ؟ و رسانه های خارجی چه واکنشی نشان می دادند ؟
هشداری فاجعه بار برای فوتبال ایران/ باران سنگ از آسمان مسجدسلیمان!
خط نیوز - مسعود پاشنا: در بازی تیم‌های پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان حوادثی رخ داد که واقعا جای تامل دارد، البته فحاشی در اکثر ورزشگاهها امری عادی ست! اما پرتاب سنگ آن هم سنگ‌های بزرگ توسط تماشاگر نماها غیر قابل بخشش است .

در این بازی تیم پرسپولیس از دو بازیکن برزیلی اش استفاده کرد، فرناندو گابریل بازیکن برزیلی تیم پرسپولیس در اوایل نیمه اول فوتبال نفت مسجد سلیمان به علت ضربه شدیدی که بازیکن حریف با آرنج به پیشانی اش زد، دچار شکستگی شدید در استخوان پیشانی شد به نحوی که از نظر ظاهر این موضوع کاملاً مشخص بود.

اقدامات اولیه خارج کردن این بازیکن از زمین و بردن به بیمارستان و همچنین چک کردن وضعیت هوشیاری و عملکرد چشم این بازیکن بود که انجام شد و برای تکمیل درمان بعد از حضور در تهران گابریل را به بیمارستان آتیه بردیند و بعد از گرفتن سی‌تی‌اسکن مشخص شد که شکستگی همراه با جابه جایی استخوان بالای حفره چشم همراه بوده و نیاز به جراحی دارد...

تصور کنید یکی از آن سنگها به سر یکی از بازیکنان می خورد چه کسی جوابگو بود؟

تصاویری که از سنگ‌های پرتاب شده داخل زمین بر روی خروجی سایت باشگاه قرار گرفته، تکان‌دهنده و منزجرکننده است. چنین اتفاق تلخی چند سال قبل در حین برگزاری دیدار تیم‎های فجرسپاسی و استقلال رخ داد که طی آن برخی از تماشاگرنماهای شیرازی به داخل زمین قطعات بتونی پرتاب کردند که می‌توانست فاجعه‌آفرین باشد.

اگر خدای نکرده یکی از این سنگهای بزرگ منجر به مرگ یکی از بازیکنان می شد چه فاجعه ای به بار می آمد؟ اگر بازیکن برزیلی جانش را از دست می داد فوتبال بی اعتبار ما در جهان در چه جایگاهی قرار می گرفت؟ و رسانه های خارجی چه واکنشی نشان می دادند؟

همه حساسیتها از آن جا شروع شد که مسئولان برگزاری در حالی که با جابجایی چندین بازی مختلف از جمله سپاهان موافقت کرده اند! ولی با تاخیر این بازی موافقت نکردند!؟

در همین هفته ۲۳ زمان دیدار سپاهان-پدیده تغییر کرد! البته یک وقت فکر نکنید چون سپاهان تیم شهر اصفهان بخاطر همشهری بودن بازی اش به تعویق افتاد!؟

جالب این که تیم پرسپولیس نماینده ایران در آسیاست و دو روز دیگر سه شنبه باید مقابل تیم النصر صدرنشین عربستان به میدان برود ! ولی سپاهان تا ۲۰ روز دیگر بازی ندارد!؟

دیدار تیم‌های نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس می‌توانست حوادث تلخی به همراه داشته باشد. اکنون سوال اینجاست که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چگونه به ناامنی ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان واکنش نشان می‎دهد.

دیدار تیم های نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس روز پنجشنبه در چارچوب هفته بیست و سوم رقابتهای لیگ برتر با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. این بازی پرافت و خیز لحظات تلخی را به همراه داشت و تماشاگران تیم میزبان با پرتاب سنگ و آجر به داخل زمین، امنیت بازیکنان دو تیم به ویژه تیم میهمان را به مخاطره انداختند.

این اتفاق در حالی در فوتبال ما روی می‎دهد که پرتاب مواد محترقه در جهان در حال از مُد افتادن است اما در ورزشگاه های ما هنوز مواد محترقه و بدتر از آن سنگ و آجر پرتاب می‌کنند. در واقع بخشی از این اتفاقات زشت و زننده به داور و ناظر مسابقه ارتباط پیدا می‌کند چراکه طبق گفته بازیکنان پرسپولیس، علیرضا فغانی به درخواست آنها مبنی بر توقف بازی اهمیت نداده است.

اتفاقات ورزشگاه‎ها را باید جدی گرفت. هنوز خاطره تلخ سرباز احمدی از ذهن فوتبال ما پاک نشده است که چشمش را از دست داد..در حالی که ما مدعی هستیم میزبانی جام ملتها باید به ایران سپرده می‌شد بروز چنین رفتارهای دور از شانی، نشان از تصمیم درست کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص اعطای میزبانی به امارات دارد.

کمیته انضباطی پیش از این هواداران برخی تیم‌ها را به دلیل الفاظ رکیک دچار محرومیت می‌کرد اما اینگونه که از شواهد پیداست در این بازی علاوه بر الفاظ زشت و توهین آمیز، سنگ و پاره آجر هم به سمت زمین پرتاب شده است. تصور اینکه یکی از این سنگ‎ها به سر و یا بدن بازیکنان برخورد می‌کرد، ترس‌آور است و واقعا اگر امروز فکر جدی به حال ورزشگاه‎هایی از این دست نکنیم،

به هر روی کمیته انضباطی باید واکنش قا طعی به این مسائل بدهد چون چنین رفتاری هیچ توجیهی ندارد...
Share/Save/Bookmark