توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 42651
سه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۱
سرابی که «سراب» باقی ماند
پارک «سراب» شهر بیجار سال گذشته با حضور استاندار کردستان و مسؤولین این شهرستان افتتاح شد، پارکی که به اذعان مسؤولان شهرداری باید بزرگترین پارک آبی موزیکال غرب کشور شود!! اما متأسفانه اکنون این پارک تنها «سرابی» بیش نیست.
سرابی که «سراب» باقی ماند
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیجار، سرگرمی و تفریح از نیازهای ثانویه اما لازمه زندگی انسان‌هاست، که پارک‌ها و بوستان‌ها از جمله مکان‌هایی است که می‌تواند علاوه بر برآوردن این نیاز، محلی برای آرامش فکری و استراحت شهروندان را فراهم سازد.

شهر بیجار در استان کردستان دارای چندین پارک و بوستان است که پارک آبی سراب از جمله این پارک‌ها است.

براساس اعلام مسؤولان بیجار، می‌بایست پارک سراب بزرگترین و زیباترین آبنمای موزیکال غرب کشور را در خود جای دهد و به نوعی نیاز سرگرمی و تفریحی مردمان این شهر را رفع نماید.


نقشه پارک سراب در منطقه‌ای به همین در سال 82 طرح‌ریزی شد که امروز همچنان اندر خم فاز اول و افتتاحیه‌های صوری آن باقی مانده تا همچو نامش سرابی بیش بماند.

وجود این پارک نیازمند ایجاد زیرساخت‌های آب و برق است که اکنون به دلیل عدم وجود این زیرساخت‌ها خشک در حال تخریب شدن و تضییع بیت‌المال است.

پارک آبی سراب، بزرگترین پارک خشک بیجار!!

پارک آبی سراب سال گذشته با حضور استاندار کردستان و مسؤولین شهرستان بیجار و جمع کثیری از مردم افتتاح شد، پارکی که به اذعان مسؤولان شهرداری بزرگترین پارک آبی موزیکال غرب کشور است!! اما متأسفانه اکنون به بزرگترین پارک خشکی غرب کشور تبدیل شده است.

تمامی تجهیزات و بودجه‌های گزافی که برای این پارک هزینه شد اکنون در حال از بین رفتن است. این پارک اکنون جای حیواناتی شده است.


شهردار سابق بیجار در مراسم افتتاحیه این پارک که سال گذشته با حضور استاندار کردستان برگزار شد، مساحت این پارک را 50 هکتار در 4 فاز پرندگان، استخر آبی و آبشار عنوان کرد که امروز حتی یک فاز آن هم اجرایی نشد و تنها به یک افتتاح سوری در حضور استاندار خلاصه شد.

یعقوب کبودوندی، رئیس شورای اسلامی وقت بیجار نیز در مراسم افتتاح این پارک گفت: «پارک سراب گوشه‌ای از شهر قدیمی بیجار است که با برنامه‌ریزی مناسب و اختصاص بودجه کافی می‌تواند با اجرای فازهای بعدی و تکمیل آن در توسعه شهری، ایجاد اشتغال و روحیه امید و نشاط در بین مردم بسیار تأثیرگذار باشد.» و سوال اینجاست، آیا زمان استفاده از این قسمت از شهر قدیمی بیجار فرا نرسیده است؟


هزینه‌های میلیاردی برای راه‌اندازی فاز اول این پارک که به اذعان مسؤولان شهرداری بیجار، بالغ بر 4 میلیارد تومان است نتوانست حتی فاز اولیه این پارک را آنگونه که باید راه‌اندازی کند.

دیار گروس در حسرت پارک آبی سراب

افتتاح صوری این پروژه ناتمام، دهن‌کجی به شعور مردم بود و مردم دیار گروس امروز نظاره‌گر منظره‌ای غم‌انگیز از این پارک هستند.

بیجاری که بنا بود به سرابش بنازد و به بودن بزرگترین و زیباترین آبشار و آبنمای موزیکال در برابر مسافران فخر بفروشد، اکنون دیگر نه تنها در برابر مسافران بلکه در برابر مردمان دیار گروس شرمسار و خجل است.


باید پذیرفت عمر سراب بیجار، سراب خاطرات یک سال گذشته بیجاریان که روزهای کوتاه شادی را در آن سپری کردند تمام و روحش قربانی تفکر و عمل عجولانه مسؤولان شهرداری شد که این پارک را قبل از اتمام افتتاح کردند.

امروز سراب خاطرات بیجاری‌ها به «سراب» تبدیل شد و گویی به خاطرات پیوسته است.

شاید این همه نعمت و داشته‌های طبیعی بیجاریان که یکی از آن‌ها زمین و طبیعت پارک سراب است؛ از بین رفتن آن کفران نعمتی باشد و خداوند بر ما غضب کند و دیگر پارک‌های ما را از نعمت داشتن برق و روشنایی و وسایل بازی محروم دارد، که البته این کار بندگان خداست که با سهل‌انگاری زمینه تمامی از بین رفتن‌ها و نابودی‌ها و ایجاد بی‌اعتمادی‌ها را فراهم می‌سازند.


اکنون این سوال در اذهان متبادر می‌شود که اگر این پارک مشکلات زیرساختی داشت و کار آن به اتمام نرسیده بود چرا افتتاح شد و اینکه چرا استاندار کردستان پروژه‌اتی را افتتاح می‌کند که عملیات اجرایی آن پایان نیافته است؟

پارک چند منظوره‌ای که فاز اول آن ناقص است و این در حالی است که نمی‌توان به منابع مالی شهرداری نیز امیدوار بود چرا که اکنون از پرداخت حقوق کارکنان و پرسنل خود نیز عاجز است.


با این اوصاف، آیا می‌توان امیدوار بود دیگر فازهای پارک خیالی «سراب» همچون باغ پرندگان، فضای سبز و پارکینگ و آبشار و همچنین آبنمای موزیکال آن راه‌اندازی شود یا باید مردم بیجار نظاره‌گر تخریب این پارک، مانند پارک شاهد باشند؟


مسؤولان وقت و کنونی شهرداری و شورای اسلامی شهر بیجار، اینگونه زمینه اشتغال و روحیه نشاط و امید به زندگی را میان مردم افزون می کنید؟ آیا زمان تکمیل پارک سراب همچنان فرا نرسیده؟ چندین سال دیگر باید منتظر افتتاح واقعی و استفاده از این پارک زیبای آبی بود.

از شواهد پیداست مردمان صبور دیار گروس همچنان در حسرت پارک آبی «سراب» باقی خواهند ماند و مسؤولان شهرداری نیز در خواب زمستانی خود بسر می‌برند و قصد بیدارشدن نیز ندارند، خوابتان خوش سراب روزگار به کامتان!
Share/Save/Bookmark