توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70533
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛
شناسایی ۸۶ هزار بیمار مشکوک در طرح غربالگری سلامت کرمانشاه
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شناسایی ۸۶ هزار بیمار مشکوک مبتلا به دیابت و فشارخون بالا در طرح غربالگری سلامت استان خبر داد.
شناسایی ۸۶ هزار بیمار مشکوک در طرح غربالگری سلامت کرمانشاه
قباد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح غربالگری سلامت شامل سنجش فشار خون بالا و دیابت از ۲۰ آذر ماه آغاز شده که تا ۱۵ دی ماه ادامه داشت اما به دلیل استقبال مردم از این طرح این زمان تمدید شد.

وی افزود: طرح غربالگری سلامت شامل فشار خون بالا و دیابت به صورت رایگان در مراکز خانه بهداشت شهری و روستایی به صورت رایگان انجام می‌شود و تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه جزو استان‌های برتر طرح غربالگری سلامت در کشور است.

محمدی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار موجود تا روز گذشته یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ۹۲۰ نفر از کرمانشاهیان در این طرح مشارکت داشته‌اند که طی روز گذشته ۱۰ هزار و ۶۹۸ نفر به مراکز سلامت مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۶ هزار و ۸۲۳ نفر با احتمال ابتلاء به فشار خون بالا در استان کرمانشاه شناسایی شده است که پرونده لازم برای آنها تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: همچنین ۲۹ هزار و ۲۳۲ نفر با احتمال ابتلاء به دیابت در استان کرمانشاه نیز شناسایی شده است.

محمدی اضافه کرد: منظور از احتمال دیابت قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از احتمال ابتلاء به فشار خون بالا عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه به بالا است.
Share/Save/Bookmark