توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65403
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۲
آمادگی برخی تالارهای پذیرایی کرمانشاه برای برپایی "بیمارستان صحرایی"
نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه از اعلام آمادگی تعدادی از تالارهای پذیرایی برای برپایی بیمارستان صحرایی در شرایط حاد بیماری کرونا خبر داد.
آمادگی برخی تالارهای پذیرایی کرمانشاه برای برپایی "بیمارستان صحرایی"
سیروس گل‌عنبر ، با اشاره به محدودیت مجدد فعالیت‌ تالارهای پذیرایی با شدت گرفتن بیماری کرونا، گفت: اکنون که تالارهای پذیرایی فعالیت خاصی از نظر برپایی مراسم و جشن‌ها ندارند، تعدادی از آنها برای اینکه فضای خود را به برپایی بیمارستان صحرایی اختصاص دهند، اعلام آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد: اگرچه برپایی بیمارستان صحرایی تجهیزات و شرایط خاص خود را نیاز دارد، اما نزدیک به 30 تالار پذیرایی که احساس کردند شرایط لازم را دارند در این زمینه پیشقدم شده و در یک جلسه کاری موضوع را با فرمانداری نیز در میان گذاشتند.

نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه معتقد است، چنانچه شرایط بیماری بحرانی شود و نیاز به استفاده از ظرفیت تالارها باشد، لازم است هزینه‌ای بابت این کار به تالارها پرداخت شود.

گل‌عنبر در ادامه با اشاره به پیامد محدودیت فعالیت تالارهای پذیرایی در شرایط کنونی، یادآور شد: اگرچه برپایی جشن و مراسم بسیار کم شده، اما هنوز عده‌ای از مردم جشن‌های خود را برگزار می‌کنند و با بسته شدن تالارها، مراسم مردم به مکان‌های نامعلوم مانند باغات شخصی، منازل، سوله‌های خصوصی و .. منتقل شده است.

وی تاکید کرد: خطر برپایی جشن در چنین فضاهای غیرمجاز و کوچکی بسیار بیشتر از برپایی جشن در تالارها است.

نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه با بیان اینکه اکثر تالارهای پذیرایی فضای پنج تا 10 هزار متر مربعی در اختیار دارند و می‌توانند با جمعیت کم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم و جشن‌ها را برگزار کنند، افزود: خود مردم نیز شرایط بیماری را درک کرده و جشن‌ها که در گذشته با 400 تا 500 مهمان برگزار می شد، اکنون به زیر 100 مهمان رسیده است.

گل عنبر خواستار بازنگری در روند فعالیت تالارهای پذیرایی شد و با اشاره به اینکه بسته بودن تالارها در شرایط کنونی خطرات بیشتری دارد، گفت: تقاضا داریم اجازه بدهند با رعایت کامل موازین بهداشتی جشن‌ها با جمعیت محدود در تالارهای پذیرایی برگزار شود، زیرا در این صورت امکان نظارت بیشتری نیز بر آنها فراهم است.

وی از فعالیت نزدیک به 70 تالار پذیرایی در کرمانشاه یاد کرد و با بیان اینکه تالارها از اولین گروه‌هایی بودند که با شروع کرونا فعالیت خود را متوقف کردند و سال 1399 را تقریبا از دست دادند، خاطرنشان کرد: برخی از تالارها به دلیل مشکلات اقتصادی اعلام فروش کرده اند تا کسب و کار دیگری برای خود راه‌اندازی کنند.

گل‌عنبر همچنین خواستار تعامل بیشتر دستگاه‌های خدمت رسان، بانک‌ها، امور مالیاتی و... با تالارهای پذیرایی در شرایط دشوار کنونی شد.
Share/Save/Bookmark