توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 35109
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۷
هجدهمین روز تجاوز عربستان/ لحظه به لحظه با یمن
تشدید اختلافات در خاندان سعودی بر سر جنگ یمن/ موضع منفعلانه دیده‌بان حقوق بشر
قتل عام وحشیانه شهروندان «تعز»
هجدهمین روز جنگ علیه یمن در شرایطی آغاز شده که عربستان برای اولین بار به کشته شدن نیروهایش در درگیری با نیروهای یمنی اذعان کرده و درگیری‌ها به داخل خاک عربستان کشیده شده است.
تشدید اختلافات در خاندان سعودی بر سر جنگ یمن/ موضع منفعلانه دیده‌بان حقوق بشر
گروه بین الملل خط نیوز: تجاوزات ائتلاف علیه یمن به سرکردگی عربستان سعودی و بمباران زیرساخت‌ها و تاسیسات مهم یمن با هدف بازگرداندن قدرت به رئیس‌جمهور مستعفی این کشور برای هجدهمین روز متوالی در میان سکوت شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه دارد.

تجاوزات ائتلاف متجاوز سعودی با مشارکت ۱۰ کشور از ششم فرودین‌ماه به دستور پادشاه عربستان آغاز شده است و برای هفدهمین روز متوالی همچنان ادامه دارد.

بر اساس آمار به دست‌آمده، طی این مدت حدود هزار نفر از مردم بی‌گناه یمنی در تجاوزات سعودی جان خود را از دست دادند و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور نابود شده است.

تازه‌ترین اخبار تهاجم عربستان به یمن را در زیر دنبال کنید؛

ائتلاف «اخوانِ یمن» با عربستان و اسرائیل؛ تکرار اشتباه «اخوانِ مصر» که عبرت نشده است

حکومت یکساله اخوانی‌ها قربانی اعتماد به محور سعودی- صهیونی شد، اما گویی اشتباهات اخوان‌المسلیمن کماکان ادامه دارد، و اکنون در یمن شاهد ائتلاف جریان اخوانی با جریان سعودی و صهیونیستی هستیم، هواپیماهای اسرائیل و عربستان از هوا و قبائل اخوانی بر روی زمین در حال کشتار مردم بیگناه یمن هستند.

جریان ریشه دار اخوان‌المسلیمن اگر می‌خواهد در حد شأن خود در دنیای اسلام تأثیرگذار باشد، باید خود را از بازی خوردن و مهره سعودی‌ها شدن برهاند. چگونه می‌شود که امارات و عربستان اخوانی‌هار ا تروریست می‌دانند اما از همین تروریست‌ها در یمن برای منافع خود استفاده می‌کنند؟

قتل عام وحشیانه شهروندان یمنی در «تعز»+عکس

جنگنده‌های سعودی در حمله به شهر «تعز» دو منطقه را در این شهر بمباران کردند که قتل عام وحشیانه‌ای را علیه شهروندان بی‌دفاع یمنی رقم زد.

بر اساس این گزارش، یکی از موشک‌ها در منطقه «هنجر» به زمین افتاد و طی آن یک مرزعه جوجه کشی در منطقه «البطنه» هدف قرار گرفت و موشک دیگر بر روی منازل مردم حاشیه نشین در روستای «الظهیرة» افتاد.

منابع خبری یمن ابتدا از قربانی شدن شماری از غیرنظامیان یمنی در این حملات خبر دادند و شمار آنها را بیش از ۱۰ کشته اعلام کردند اما شمار دقیقی از زخمی‌ها ارائه نکردند.

حزب‌الله شایعه کشته شدن یک عضو خود در یمن را تکذیب کرد


وبگاه خبری شبکه المنار لبنان گزارش کرد که حزب‌الله شایعات کشته شدن یک عضو خود را بشدت تکذیب کرد و گفت این خبر از اساس دروغ است.

طبق گزارش المنار، حزب‌الله این خبر را کاملا تکذیب کرد و گفت آنچه روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» و برخی رسانه‌های سعودی و لبنانی (متحد عربستان) ادعا کرده‌اند، مبنی بر اینکه یک عضو حزب‌الله در یمن کشته شده است، کاملا دروغ است.

عربستان برای نخستین بار در تجاوز به یمن از بالگردهای آپاچی استفاده کرد

منابع نظامی اعلام کردند که در هجدهمین روز تجاوز عربستان به یمن، برای نخستین‌بار از بالگردهای آپاچی برای هدف قرار دادن برخی مواضع در بخش «سنحان» واقع در صنعا و محل تولد «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور پیشین یمن استفاده کرد.

پایگاه خبری یمنی «الموتمر نت» وابسته به حزب کنگره مردمی یمن که ریاست آن را علی عبدالله صالح برعهده دارد به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که بمباران این بالگردها، به تخریب کامل پایگاه نظامی «ریمة حمید» در سنحان منجر شد و شماری از نیروهای نظامی یمن که در این پایگاه حضور داشتند، کشته و زخمی شدند.

تحلیلگران سیاسی: عربستان مجری نقشه‌های غرب در منطقه است/تشکیل ائتلاف تکفیری-سلفی علیه ملت یمن و انصارالله

«جمال ابوعلیو» سیاستمدار مصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره آل سعود را ساخته دست استعمار خواند و گفت: طرفی که اساس موجودیت آل سعود را بنیان نهاد، استعمار انگلیس بود اما پس از جنگ جهانی دوم، آل سعود مزدور آمریکا شد.

وی تاکید کرد: رژیم آل سعود مجری نقشه‌های غرب در خاورمیانه است که نمونه‌های آن را در بحرین و یمن می بینیم.

سیاستمدار مصری تاکید کرد: مزدوران غرب و آمریکا در منطقه می‌خواهند در مقابل ماندن در قدرت، کشورهای عربی را تسلیم خواسته صهیونیست‌ها کنند و امروز می‌بینیم که استکبار حامی عربستان است، چرا که جاه‌طلبی نفتی غرب برای چرخاندن چرخ کارخانه‌های ساخت سلاح‌هایشان که به یمن ارسال می‌شود، موجب تحریک عربستان به جنگ یمن شد.

مخالفت ملت بحرین با پیوستن کشورشان به ائتلاف سعودی-صهیونیستی/ تشدید اعتراضات علیه رژیم آل خلیفه

«مسعود علی البدران» فعال بحرینی نیز در گفت‌وگو با فارس در منامه با هشدار درباره خطر پیوستن بحرین به مداخله‌جویی‌های عربستان در منطقه تحت هر بهانه‌ای گفت: مردم بحرین هر گونه ائتلاف با عربستان را رد می‌کنند؛ پارلمان بحرین نماینده رژیم حاکم و نه ملت است و هر گونه تصمیمی در این ارتباط باطل و غیرقانونی است.

فعال بحرینی گفت: مخالفان بحرینی به رغم اختلاف‌های جزیی که با یکدیگر دارند همگی با هم متحد هستند و هدفشان هم یکی است که منفعت ملت بحرین و مقاومت در برابر رژیم آل خلیفه است.

عربستان به دنبال تشکیل ائتلاف تکفیری-سلفی علیه ملت یمن و انصارالله است

«معبود البکری» فعال یمنی نیز با اشاره به حمایت‌های آل سعود از شبه نظامیان منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن و تروریست‌های این کشور گفت: عربستان به دنبال تاسیس یک ائتلاف تکفیری-سلفی در یمن علیه انقلاب و جنبش انصار الله است.

وی افزود: عربستان جنایات وحشیانه‌ای مرتکب می‌شود به گونه‌ای که جنگنده‌های سعودی زنان و کودکان را هدف می‌گیرند این جنایات نه در دین اسلام و نه در هیچ دین آسمانی دیگر پذیرفته نیست، علاوه بر اینکه نقض صریح همه قوانین بین‌المللی و اخلاق انسانی است.

این فعال یمنی بر ضرورت اقدام جامعه بین‌المللی برای حفاظت از جان یمنی‌ها از تجاوز سعودی تاکید کرد و گفت: آنهایی که دستور به ارتکاب جنایات جنگی دادند یا آنها که این دستورات را اجرا کردند باید تحت پیگرد و محاکمه قرار گیرند.

وی خواستار شکایت از رژیم سعودی به شورای امنیت برای واگذار شدن پرونده این رژیم در ارتباط با جنگ یمن به دادگاه جنایی بین‌المللی شد.

تشدید اختلافات در خاندان سعودی بر سر جنگ یمن/سیطره قبیله یمنی بر پایگاه نظامی عربستان

«حسین العزی» یکی از رهبران جنبش انصارالله و عضو دفتر سیاسی این جنبش در اظهاراتی خبری از اختلافات شدید در داخل خاندان حاکم آل سعود بر سر جنگ یمن خبر داد.

العزی افزود: در پی تجاوز سعودی علیه یمن، مناطق متعدد عربستان شاهد ناآرامی‌ و ناامنی‌ شده است و نشانه‌های تشدید این ناآرامی‌ها وجود دارد.

این رهبر انصار الله با اشاره به بروز شکاف در داخل ائتلاف متجاوزان علیه یمن گفت: پارلمان پاکستان با دخالت نظامی در خاک یمن مخالفت کرده و ترکیه هم از ورود به ائتلاف صرف نظر کرد و در داخل مصر نیز مخالفت‌های شدید و قوی علیه موضع رئیس جمهور این کشور در قبال یمن شکل گرفته است.

وی افزود: اروپا نیز شروع به تغییر موضع خود در قبال تجاوز سعودی کرده و اسپانیا و آلمان آشکارا مخالفت خود را نسبت به حملات علیه ملت یمن اعلام کردند و این علاوه بر بیانیه‌های متعدد نهادهای حقوقی و بشردوستانه در محکومیت گسترده تجاوز سعودی است، همان گونه که تصاویر سران ائتلاف عربی علیه یمن در سراسر جهان به آتش کشیده می‌شود و در مقابل تصاویر عبدالملک الحوثی در دست آزادی خواهان در کشورهای مختلف جهان است و بدین ترتیب محبوبیت ملت، ارتش و انصار الله بیش از پیش شده است.

سیطره قبیله‌ای یمنی بر یک پایگاه نظامی سعودی

از سوی دیگر منابع قبیله‌ای یمن به خبرنگار فارس گفتند که مبارزان قبیله طخیه یمن پس از کشتن نظامیان سعودی یک پایگاه نظامی عربستان در مرز مشترک دو کشور و فرار دیگر نظامیان آن به داخل خاک عربستان، آنجا را تحت کنترل خود گرفتند.

این منابع افزودند: در پی بمباران منطقه سکونت قبیله طخیه یمن نزدیک مرز عربستان از سوی نیروهای سعودی و شهادت و زخمی شدن شماری از اعضای این قبیله، مبارزان آن تصمیم به حمله به پایگاه نظامی المناره ارتش سعودی گرفتند.

منابع قبیله‌ای یمن می‌گویند که اقدام قبیله طخیه بر اساس تصمیمی مستقل و در واکنش به تجاوز سعودی علیه اعضای این قبیله صورت گرفت که در نتیجه آن در درگیری‌های شدید چند ساعته مبارزان قبیله با نظامیان سعودی ده ها تن از نظامیان سعودی کشته و بقیه به داخل خاک عربستان گریختند.

این منابع گفتند: مبارزان یمنی همچنان پایگاه نظامی سعودی را تحت کنترل خود داشته و تجهیزات نظامی آن را به غنیمت گرفته‌اند.

پایگاه خبری شبکه «العالم» از هک شدن حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی «توئیتر» و انتشار خبر کذب شهادت رهبر «انصارالله» یمن خبر داد

پایگاه خبری شبکه العالم از هک شدن حساب کاربری این شبکه در «توئیتر» خبر داد و نوشت: هکرها با این اقدام خبر کذبی روی صفحه اول توییتر العالم قرار دادند تا آن را به این شبکه منتسب کنند.

مسئولان العالم تاکید کردند که تلاش برای بازگرداندن حساب کاربری این شبکه روی توییتر به حالت عادی، ادامه دارد.

هکرها با دسترسی به حساب کاربری توییتر العالم ، خبر کذبی در باره شهادت عبد الملک الحوثی رهبر انصارالله روی این صفحه قرار دادند.

* نماینده دیده‌بان حقوق بشر: واشنگتن نسبت به موارد نقض قوانین جنگی در حمله به یمن، مسئول است/از حملات به صنعا و اردوگاه «مزراق» ابراز نگرانی کرده‌ایم/نباید از بمب‌های خوشه‌ای استفاده شود

نماینده دیدبان حقوق بشر در گفت و گو با فارس تاکید کرد: مشارکت ایالات متحده در عملیات‌های نظامی مشخص، نظیر بمباران‌ها، می‌تواند نیروهای ایالات متحده را در مسئولیت موارد نقض قانون جنگ با نیروهای متحد، شریک کند. ایالات متحده باید برای برداشته شدن گام‌های لازم جهت به حداقل رسیدن صدمات به غیرنظامیان، فشار آورد. ما زمانی که شواهدی از موارد گسترده و نقض جدی و سیستماتیک وجود داشته باشد، خواستار تعلیق کمک‌های نظامی می‌شویم. تلفات غیرنظامی به تنهایی و الزاما نشانگر نقض قوانین جنگ نیست.

«بلقیس میلی» مسئول میز یمن و کویت سازمان دیده‌بان حقوق بشر در ادامه افزود: دشواری‌های کنونی در دسترسی به یمن توسط روزنامه‌نگاران و نیروهای امدادی خارجی به این معنی است که اخبار بسیار کمی در مورد وضعیت میدانی کنونی منتشر می‌شود. توان ما برای سفر به این کشور و انجام تحقیقات بسیار محدود است، که همین امر دسترسی ما به اطلاعات را بسیار دشوار کرده است. تصور می‌کنم که دیگر سازمان‌های حقوق بشری و رسانه‌ای نیز مشکلات مشابهی دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گران استفاده از سلاح اتمی از سوی عربستان در یمن نیستند، گفت: هیچ‌یک از اعضای ائتلاف، از جمله عربستان سعودی عضو کنوانسیون مهمات خوشه‌ای نیستند، اما دیده‌بان حقوق بشر معتقد است که مهمات خوشه‌ای هرگز نباید تحت هیچ شرایطی توسط هیچ‌یک از نیروهای مسلح به کار گرفته شوند. کشورهایی که عضو کنوانسیون هستند، ملزم هستند برای عدم استفاده همه از مهمات خوشه‌ای تلاش کنند. تا جایی که ما می‌دانیم، با توجه به اینکه استفاده از مهمات خوشه‌ای در قانون عربستان ممنوع نشده، هیچ‌یک از مسئولان سعودی به دلیل استفاده از این تسلیحات در یمن در سال ۲۰۰۹، تحت تعقیب قرار نگرفتند.

* گفت‌وگوی تلفنی اردوغان با نواز شریف پس از رایزنی با پادشاه عربستان

سفارت پاکستان در شهر آنکارا اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تلفنی با نواز شریف نخست وزیر پاکستان درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه مسئله یمن گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه سفارت پاکستان در ترکیه، این گفت‌وگو ۴۵ دقیقه طول کشیده است و طرفین درباره تلاش ها برای پیدا کرده راه حلی برای پایان دادن به بحران یمن صحبت کردند.

نیروهای قبیله «طخیه» به پایگاه نظامی «المناره» در جنوب عربستان حمله کردند و کنترل این پایگاه را به دست گرفتند /کشته شدن ۱۸ نظامی سعودی

منابع رسانه‌ای خبر دادند که نیروهای قبیله «طخیه» در شمال یمن با حمله به مواضع نیروهای ارتش عربستان ۱۸ نظامی سعودی را کشتند.

بنابر گزارش المیادین، نیروهای قبیله طخیه با حمله به پایگاه نظامی «المنارة» در جنوب عربستان و نزدیک مرز یمن، توانستند به مقادیر قابل توجهی از اسلحه و تجهیزات نظامی عربستانی دست پیدا کنند و کنترل این پایگاه را به دست گیرند. سایر نیروهای سعودی حاضر در این پایگاه نیز فرار کردند.

رئیس‌جمهور ترکیه پس از بازگشت از سفر یک روزه ایران، در تماس تلفنی با پادشاه عربستان گفت‌و گو کرد.

پایگاه خبری روزنامه الریاض عربستان گزارش داد: رجب طیب اردوغان، در تماس تلفنی با ملک سلمان بن عبدالعزیز، در مورد روابط دو جانبه و موضوعات منطقه‌ای به گفت‌و‌گو و رایزنی پرداخت.

گفت‌و‌گوی تلفنی دو طرف در حالی است که روز گذشته «چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه از سفر قریب الوقوع اردوغان به عربستان جهت رایزنی در مورد اوضاع یمن و طرح گفت‌وگوی سیاسی جهت برون رفت از بحران این کشور خبر داد.

وزارت دفاع عربستان اذعان کرد که در درگیری‌های مرزی با نیروهای ارتش یمن دستکم سه نظامی کشته شدند.

اسکای نیوز گزارش داد: وزارت دفاع عربستان اعلام کرد که سه نظامی این کشور در درگیری با نیروهای انصارالله در نزدیک مرز یمن کشته شده‌اند.

این درگیری‌ها در دو منطقه نجران و جازان روی داده است و برخی رسانه‌ها تعداد تلفات نیروهای سعودی را در این منطقه تا ۱۸ کشته گزارش داده اند.

کشته و زخمی شدن ۵۶ نفر در هفدهمین روز تجاوز سعودی علیه یمن

المنار، ۱۴ نفر از شهروندان یمنی در تجاوز عربستان سعودی به صنعاء در روز شنبه ۲۲فروردین ماه و دیگر مناطق یمن کشته شدند.

در هفدهمین روز تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن همچنین ۴۲ نفر از مردم بی گناه این کشور زخمی شدند.

تجاوزات عربستان سعودی به یمن از هفده روز گذشته آغاز شده است و طی این مدت حدود هزار نفر از غیرنظامیان یمنی کشته و حدود سه هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منابع خبری یمن گزارش دادند که بیش از ۲۰۰ کودک یمنی نیز در این تجاوزات جان خود را از دست دادند.

اذعان ریاض به کشیده شدن آتش درگیری به داخل خاک عربستان

دولت مستعفی یمن آب‌های منطقه‌ای این کشور را «منطقه ممنوعه» اعلام کرد

۵ حمله عربستان به مناطق «ساقین» و «الظاهر» در صعده، خطوط ارتباطی بین این مناطق را از بین برد

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی برای عمل جراحی در یمن خبر داد.

حمله مجدد هواپیماهای سعودی به الحدیده و عدن در یمن

۱۵ کشته و بیش از ۳۰ زخمی در حملات امروز جنگنده‌های عربستان به مناطق عمران، صنعاء، الجوف و مأرب

حرکت ارتش یمن به سوی پالایشگاه نفتی عدن/ پالایشگاه عدن صبح روز جمعه به دلیل اوضاع بد امنیتی و درگیری میان نیروهای جنوب و منصور هادی با نیروهای انصارالله و ارتش بسته شده بود؛ ظرفیت این پالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه در روز است/ شرکت پالایش نفت عدن از قدیمی‌ترین شرکت های نفتی در جنوب یمن است که انگلیسی‌ها سال ۱۹۵۲ آن را تأسیس کردند.

هواپیماهای عربستان ظهر امروز حملات به یمن را از سر گرفتند / جنگنده‌های سعودی شهر عدن را نیز هدف حملات خود قرار دادند
Share/Save/Bookmark