توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 33039
سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۶
دم خروس ریخت و پا‌ش‌های میلیونی دانشگاه آزاد بیرون زد؛
ماجرای درآمد ۲۵۸۰ میلیارد تومانی دانشگاه آزاد و ده‌ها سوال بی‌جواب از میرزاده و آقایان پشت‌پرده
چگونه است که شما در یکصد و دومین نشست هیات رییسه یکی از دستاوردهای این جلسات ۲۰۰میلیونی دانشگاه آزاد را کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان از ۱۰۰درصد به ۹۰ درصد اعلام میکنید؟، اما در تعارضی آشکار در مصوبه شماره ۷۷۵۸۳۸۳ مورخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ حتی شهریه ثابت را هم ۱۵درصد افزایش داده اید؟
ماجرای درآمد ۲۵۸۰ میلیارد تومانی دانشگاه آزاد و ده‌ها سوال بی‌جواب از میرزاده و آقایان پشت‌پرده
به گزارش خط نیوز ، جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی در نامه ای به حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: طبق آمارهای موجود سال گذشته حدود ۶۶۰ هزار نفر پذیرش داشتید پس امسال با این آماری که اعلام کردید باید ۸۶۰ هزار دانشجو پذیرش کرده باشید؟ اگر این امر صحت داشته باشد و میانگین پرداختی هر دانشجو در هر ترم را ۱ میلیون و پانصد هزارتومان محاسبه کنیم میزان دریافتی در هر ترم میشود ۳۰۰ میلیارد تومان به عبارت دیگر در آمد ۲۰۰هزار دانشجو در هر سال (۲ترم) حدود ۶۰۰ میلیارد تومان میشود. این ششصد میلیارد افزایش در آمد را اگر با ۱۹۸۰ میلیارد تومان درآمد سالانه دانشگاه آزاد جمع کنیم در آمد دانشگاه میشود: ۲۵۸۰ (دوهزار و پانصد و هشتاد هزار میلیارد) در سال! "آنهم فقط از دانشجویان جدید الورود"

متن این نامه به شرح زیر است:

اگر خاطر مبارک جناب رییس باشد در مورخ ۲۶ آذر ۱۳۹۳ در سایت خبری جهانیوز با افشای سندی در خصوص افزایش ۵ میلیونی حقوق ماهانه برخی مدیران در دانشگاه آزاد، سوالاتی از شما پرسیده شد، که در مورخ ۳دی ۱۳۹۳، دانشگاه سعی کرد در یک تکذیبیه عجولانه برای این ویژه پرداخت های کهکشانی توجیحی دست و پا کند.

لذا در یک جوابیه ۳ بندی و عجیب، بصورت ضمنی بر این افزایش ۵میلیونی ماهانه مدیران خاص خود صحه گذاشت، اما نکته قابل تامل آن است که دانشگاه در بند ۲ این تکذیبیه اینگونه آورده بود که:

" در خصوص پرداخت كارانه به مديران دانشگاه اولا پرداخت كارانه در چارچوب ضوابط پيش گفته صورت گرفته و ثانيا در ازای این پرداخت؛ کلیه مواردی چون اضافه كار و "حق جلسه" از لیست حقوقی مدیران دانشگاه حذف شده است و موارد ذکر شده به هیچ فردي پرداخت نخواهد شد"

اما بلافاصله بعد از این ادعا، در مورخ ۲۳ دی ۱۳۹۳ مصوبه ای به شماره ۷۷۹۳۴۴۸ صادر شد و "میزان حق الجلسه" برای مدیران را مبلغ ۲۰۰ هزارتومان تعیین کرد!

ابهام اول:

بنظر میرسد این مصوبه که حق الجلسه را ۲۰۰ هزارتومان تعیین نموده است با بند ۲ تکذیبیه که گفته بود با افزایش ماهانه ۵ میلیون تومان کلیه موارد از جمله "حق الجلسه حذف شده" در تعارض باشد!

ابهام دوم:

جنابعالی در یکصد و دومین جلسه هییت ریسه دانشگاه آزاد که متن کامل آن توسط سایت خبری آنا در مورخ ۲بهمن ۱۳۹۳ منتشر شد: تعداد افراد حاضر در جلسات را بیش از ۵۰۰ نفر اعلام کردید، اگر این تعداد افراد بر اساس مصوبه نفری ۲۰۰هزار تومان حق الجلسه بگیرند ، فقط میزان دستمزد حضور آقایان در جلسات مبلغ قابل توجهی حدود ۱۰۰میلیون تومان میشود!

مضافا آنکه علاوه بر این ۱۰۰ میلیون، در مصوبه ای دیگری به شماره ۴۴۹۳۴۴۸مورخ ۲۳ دی ۱۳۹۳ کلیه واحدها را موظف کرده اید "بدون محدودیت!" کلیه امکانات رفاهی، آموزشی و اداری! را با استفاده از امکانات واحدها در اختیار اعضای هییت امنا قرار دهند، لذا اگر بدون احتساب تورم موجود در کشور هزینه ایاب و ذهاب، اسکان ، پذیرایی و هدایای اهدایی را برای هر نفر حداقل ۲۰۰ هزارتومان محاسبه کنیم میشود ۱۰۰میلیون تومان دیگر علاوه بر ۱۰۰میلیون تومان دستمزد!

آیا بنظر شما ابلاغ اینگونه مصوبات و صرف اینگونه هزینه ها از شهریه های پرداختی دانشجویان مظلوم با توجه به شرایط بد اقتصادی مردم در تعارض با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بهره مندی از اصول "اقتصاد مقاومتی" نیست؟

ابهام سوم:

آیا این جلسات ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی خروجی قابل لمس و حقیقی داشته است؟ یا صرفا آمار و ارقامی که ارایه میکنید ملاک است؟

آیا بنظر شما نتیجه این جلسات ۲۰۰میلیونی در وضعیت اقتصادی و رفاهی کارمندان و اساتید تغییری به وجود آورده است؟

آیا معوقات و حقوق این عزیزان پرداخت شده است؟

چگونه است که شما در یکصد و دومین نشست هیات رییسه یکی از دستاوردهای این جلسات ۲۰۰میلیونی دانشگاه آزاد را کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان از ۱۰۰درصد به ۹۰ درصد اعلام میکنید؟، اما در تعارضی آشکار در مصوبه شماره ۷۷۵۸۳۸۳ مورخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ حتی شهریه ثابت را هم ۱۵درصد افزایش داده اید؟

مردان اقتصادی شما چگونه محاسبه کرده اند که کاهش ۱۰درصدی وابستگی به شهریه منجر به افزایش ۱۵ درصدی شهریه ها شده است؟!

لطفا شفاف و محسوس گزارش دهید آیا این جلسات ۲۰۰میلیونی در افزایش کیفیت آموزشی و فرهنگی تاثیری داشته است؟


اما جناب ربیس

در مورخ ۱۶ دی ۱۳۹۳ در گفتگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کردید:
موفق شده اید مضاف بر سال های گذشته ۲۰۰هزار دانشجو به تعداد ثبت نام شدگان دانشگاه اضافه کنید!

طبق آمارهای موجود سال گذشته حدود ۶۶۰ هزار نفر پذیرش داشتید پس امسال با این آماری که اعلام کردید باید ۸۶۰ هزار دانشجو پذیرش کرده باشید؟

"هرچند که مستند بشما میگوییم این آمار فقط یک دروغ بزرگ رسانه ای است" اما:

اگر این امر صحت داشته باشد و میانگین پرداختی هر دانشجو در هر ترم را ۱ میلیون و پانصد هزارتومان محاسبه کنیم میزان دریافتی در هر ترم میشود ۳۰۰ میلیارد تومان به عبارت دیگر در آمد ۲۰۰هزار دانشجو در هر سال (۲ترم) حدود ۶۰۰ میلیارد تومان میشود.
این ششصد میلیارد افزایش در آمد را اگر با ۱۹۸۰ میلیارد تومان درآمد سالانه دانشگاه آزاد جمع کنیم در آمد دانشگاه میشود:
۲۵۸۰ میلیارد تومان در سال!

"آنهم فقط از دانشجویان جدید الورود"


ریاست اسبق بازسازی منطق جنگی!

آیا بنظر شما با این در آمدهای نجومی در سال، انحلال ۷۰ واحد دانشگاهی دلیلی غیر از سوء مدیریت خواهد داشت؟

آیا اگر مدیریت عقلایی باشد با این در آمد قابل توجه امکان بهبود وضعیت رفاهی کارمندان و اساتید میسر نخواهد شد؟

آیا با این درآمد ۲۵۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی از دانشجویان جدیدالورود دیگر نیازی به افزایش شهریه ها می باشد؟

جواب همه این سوال ها روشن و شفاف است.

لذا اگر این تحولات صورت نگیرد منطق عقلا می گوید یا در نحوه مدیریت ضعفی وجود دارد و یا اینکه مدیران دانشگاه آزاد اهداف دیگری را دنبال میکنند!

البته هزینه های مازادی که از ادغام واحدها و فروش ساختمان ها حاصل شده است را هنوز محاسبه نکردیم!

باشد مخاطبان فرهیخته و محترم قضاوت کنند!

منتظر پاسخ های جنابعالی هستیم.
Share/Save/Bookmark