توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63739
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۴
حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب:
نیروهای انقلاب باید برای انتخابات آتی به وحدت برسند تا از تکرار انتخابات سال ۹۴ جلوگیری شود
ما باید کاری کنیم که بهترین‌ها انتخاب شوند و کسانی که در نهایت در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قرار نگرفتند نباید به دنبال تفرقه و ایجاد لیست انتخاباتی دیگری باشند
نیروهای انقلاب باید برای انتخابات آتی به وحدت برسند تا از تکرار انتخابات سال ۹۴ جلوگیری شود
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در جلسه گردهمایی یاران انقلاب اسلامی با عنوان انقلاب و انتخابات گفت: لازم است در وهله اول فرا رسیدن چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک بگویم و امیدواریم که انقلاب با یاری یاران وفادار و فداکار همچنان بماند تا پرچم آن به صاحب اصلی اش یعنی امام زمان (عج) سپرده شود.

به گزارش جهان نيوز، وی با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن امسال مقارن با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی است، گفت: ۲۲ بهمن امسال بعد تازه ای پیدا کرده و مزین به نام حاج قاسم سلیمانی شده است.

حدادعادل متذکر شد: لازم است همه ما در این ایام، روزهای قبل از ۲۲ بهمن سال ۵۷ را تجدید خاطره کنیم و یادمان باشد که رژیم سلطنتی بعد از ۲۵۰۰ سال به دست مردم و به رهبری امام راحل و بدون پشتیبانی هیچ دولت خارجی به پیروزی رسید و آن رژیم به دست ملت سرنگون شد و بر این اساس هیچ وقت نباید شکوه پیروزی انقلاب اسلامی را فراموش کنیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: ۲۳ بهمن ۵۷ یعنی یک روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی دل‌های همه ما سرشار از شادی و امید بود و همه پشت سر امام (ره) بودیم و فقط به جمهوری اسلامی و انقلاب فکر می‌کردیم و آن روز کسی در فکر این نبود که وزیر، رئیس یا نماینده شود بلکه همه می‌گفتیم که باید شاکر خداوند باشیم که شر این رژیم بیگانه پرست را از سر ملت کم کرد و این موضوع برای ما کافی بود و کسی دنبال سهم خودش از انقلاب نبود.

وی با تاکید بر اینکه باید این حس و حال را همچنان حفظ کنیم تا کمک الهی همیشه شامل شود، تصریح کرد: یاران انقلاب کسانی هستند که خودشان را برای انقلاب می‌خواهند نه اینکه انقلاب را برای خودشان و برای رسیدن به اهداف شأن بخواهند.

حدادعادل یادآور شد: در مجلس هفتم به یاد دارم که یک بار خدمت مقام معظم رهبری رفتیم و ایشان به ما گفتند که از شما می‌خواهم این چهار سال عمرتان در مجلس را بین خودتان و خداوند عهد کنید که فقط به مردم خدمت کنید و نیت دیگری نداشته باشید. بر این اساس این دیدگاه همچنان وجود داشته باشد و نباید مسئولی جز خدمت به مردم فکر دیگر در سر داشته باشد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: انقلاب اسلامی از روز اول که به پیروزی رسیده از سوی آمریکا تهدید و تحریم شده است اما انقلاب، راه خودش را ادامه داده و پیشرفت کرده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به ویژه آمریکا روز به روز تحریم‌ها علیه ایران را بیشتر می‌کند، اظهار داشت: آمریکا علاوه بر تحریم ایران در زمینه بانک، بیمه و نفت به تحریم شخصیت‌های سیاسی کشورمان هم روی آورده است و دیگر جایی نمانده که تحریم نکرده باشد و به خیال خودشان پیچ تحریم را محکم می‌کنند تا بلکه با این تحریم‌ها ملت ما از پا بیفتد اما به اهداف خود نرسیده اند.

حدادعادل بیان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از زمان پس از پیروزی انقلاب اقدامات مختلفی چون جنگ نظامی، اقدامات سیاسی، تهاجم فرهنگی و تحریم را علیه کشورمان اعمال کردند و در حال حاضر هم به صراحت می گویم که هدف شأن از فشار حداکثری بر ایران این است که ایران را بر سر میزه مذاکره بنشانند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: معنای حرف آمریکایی‌ها این است که ایران مجدداً با آنان مذاکره کند اما آنان به تعهدات شأن عمل نکنند که در ماجرای برجام هم شاهد این مساله بودیم. به گونه‌ای که آنها نه تنها به تعهدات شأن توجه نکردند بلکه این قرارداد را پاره کردند و زیر پا گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه رؤسای جمهور قبلی آمریکا به دنبال آن بودند که اهداف خود را در قالب حرف‌های دیپلماتیک پیش ببرند، اظهار داشت: ترامپ حرف‌هایی را که رؤسای جمهور قبلی آمریکا با دستکش مخملی می‌گفتند، به گونه‌ای دیگر مطرح می‌کند و در واقع پنجه‌های آهنین و چنگال‌های خودش را نشان داده است اما ماهیتاً مقامات آمریکا هیچ فرقی با هم ندارند و ترامپ دیوانه تر است و حرف دل دولتمردان آمریکا را می‌زند.

حدادعادل یادآور شد: اوباما اگر در مسائل سوریه دخالت می‌کرد، به دروغ می‌گفت نگران دموکراسی در سوریه است در حالی که اگر واقعاً آنان نگران دیپلماسی بودند، پس چرا نگران عربستان سعودی نبودند؟ اما ترامپ رک و راست می‌گوید که ما از سوریه نفت می‌خواهیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه ترامپ به صورت صریح به کشورهای منطقه می‌گوید که باید هزینه تأمین امنیت شأن را به آمریکا پرداخت کنند، تصریح کرد: ترامپ به دنبال انعقاد قرارداد ۴۰۰ میلیارد دلاری با عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای منطقه است و همه دیدیم عربستان سعودی چگونه جمال خاشقچی را اره کردند اما ترامپ به دلیل قراردادهای کلان اقتصادی با عربستان سعودی، این اقدام عربستان را محکوم نکرد.

وی تصریح کرد: آمریکا صراحتاً فلسطین را به صهیونیست‌ها می‌فروشد، بدون آنکه فروشنده‌ای در کار باشد و بدون اجازه مالک این کار را انجام می‌دهد و نام آن را معامله قرن می‌گذارد!

حدادعادل اظهار داشت: با آگاهی و شجاعت جمهوری اسلامی ایران، آمریکا نتوانسته به اهدافش برسد چرا که مردم ما با اقدامات خود نشان داده اند که به دنبال مقاومت هستند و سازش با آمریکا را نمی‌خواهند و نگاهی به کشورهای منطقه چون عراق، لبنان و سوریه نشان می‌دهد که در همه این کشورها فکر و منطق ایران حضور دارد و ایران همه نقشه‌های آمریکا در منطقه را عقیم گذاشته است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا گفت: آمریکایی‌ها بارها افرادی را ترور کرده بودند اما اعتراف نمی‌کردند که اعتراف آنان به شهادت سردار سلیمانی نشاندهنده شدت استیصال آنان است و نشان می‌دهد که آمریکا در مقابل ایران به بن بست رسیده است.

وی با اشاره به انتقام سخت جمهوری اسلامی از آمریکا گفت: ایران توانست با حمله به بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه از آنها انتقام سختی بگیرد و طرف مقابل جرأت عکس العمل نداشت چون می‌دانست اگر کاری کند، حمله بعدی از سوی ایران سخت‌تر خواهد شد.

حدادعادل تاکید کرد: ایران علیرغم آنکه در تحریم قرار دارد موشک‌هایی دقیق و نقطه زن دارد و توانست به پایگاه ایران در منطقه حمله کند در حالی که هیچ کشوری از بعد از جنگ جهانی دوم نتوانسته این کار را انجام دهد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یادآور شد: مردم در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی به انقلاب اسلامی، امام راحل، مقام معظم رهبری، نظام جمهوری اسلامی و راه و مکتب سلیمانی آری گفتند و در مقابل به آمریکا نه گفتند و باید این نکته مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم و قطعاً مجلس آینده باید ادامه دهنده این مسیری باشد که مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی نشان دادند، نه اینکه نمایندگانی روی کار آیند که راه حل مشکلات اقتصادی را مذاکره با آمریکا بدانند.

حدادعادل ادامه داد: پس از گرانی بنزین ۷۲ نماینده مجلس در بیانیه‌ای اعلام کردند راه حل رفع مشکلات کشور، عادی سازی روابط با غرب است و سوال بنده این است آیا مجلس آینده باید نماینده تفکر مردمی باشد که پشت جنازه حاج قاسم به سازش و مذاکره نه گفتند یا آنکه نماینده تفکری باشد که خواهان مذاکره با آمریکا هستند؟

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: در وهله اول ما باید سعی کنیم یک فهرست واحد و بدون تفرقه از بهترین نیروهای انقلاب برای مجلس تهیه کنیم و از سوی دیگر باید به این مساله توجه کنیم که لازم است مردم پای صندوق‌های رأی حضور یابند و این مشارکت باید حداکثری باشد.

وی گفت: اعضای شورای ائتلاف نیروی انقلاب دارای افرادی متدین است و قطعاً دیگر احزاب و گروه‌های سیاسی انقلابی هم دارای افراد متدینی هستند اما اگر چند لیست برای انتخابات مجلس تهیه شود، سبد رأی ما شکسته می‌شود و در نتیجه شکست می‌خوریم که بارها از این اتفاقات در زمان انتخابات رخ داده است.

حدادعادل افزود: ما در شورای ائتلاف همه جریان‌ها و احزاب را دعوت کرده ایم و با آنان جلساتی داشته ایم و تلاش می‌کنیم به یک فهرست واحد برسیم اما کسانی هم هستند که از ابتدا بنا داشتند که فهرست جدا ارائه دهند که ما به دنبال آن هستیم که این افراد را هم قانع کنیم که نیروهای انقلاب یک لیست ارائه دهند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اظهار داشت: کار انتخابات فقط تهیه لیست انتخاباتی نیست بلکه باید کانون پرحرارت و فعالی برای حضور مردم پای صندوق‌های رأی و دادن رأی به نیروهای انقلاب ایجاد شود و مساله مهم دیگر آن است که از تفرقه جلوگیری شود و نگذاریم اتفاقاتی که در انتخابات سال ۹۴ رخ داد، تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه ما در قدم اول وضعیت ۳۳۲ کاندیدای شورای ائتلاف را بررسی کردیم، گفت: تهران ۳۰ کرسی در مجلس دارد و این عدد نشان دهنده آن است که در ابتدا ۱۱ برابر ظرفیت موجود، کاندیدا وجود داشت و لازم بود عده‌ای کنار بروند و بنده عمداً در انتخابات ثبت نام نکردم تا اگر به کسی بگویم کنار برود، نگوید رطب خورده، منع رطب چون کند.

حدادعادل با تاکید بر اینکه خدمت کردن فقط به مجلس رفتن نیست، اظهار داشت: ما باید کاری کنیم که بهترین‌ها انتخاب شوند و کسانی که در نهایت در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قرار نگرفتند نباید به دنبال تفرقه و ایجاد لیست انتخاباتی دیگری باشند و باید همه به این مساله توجه کنند که مهم این است مجلس خوبی تشکیل شود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: این مملکت کار زیاد دارد و لازم نیست همه نماینده مجلس شوند بلکه هر جا کار انقلاب مانده است می‌توانیم در آن بخش‌ها خدمت کنیم و امیدواریم با همت مردم یک مجلس خوب تشکیل شود.
Share/Save/Bookmark