توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70579
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰
شهردار کرمانشاه:
آغاز طرح تفکیک زباله از مبدأ / روزانه ۲ میلیارد تومان "زباله" در کرمانشاه خرید و فروش می‌شود
شهردار کرمانشاه با اشاره به تولید روزانه ۱۵۰ تن زباله "ارزشمند" در کرمانشاه گفت: روزانه حدود دو میلیارد تومان زباله در کرمانشاه توسط زباله گردها خرید و فروش می‌شود.
آغاز طرح تفکیک زباله از مبدأ / روزانه ۲ میلیارد تومان "زباله" در کرمانشاه خرید و فروش می‌شود
نادر نوروزی در نشست خبری امروز (۲۳ دی) با اشاره به ضرورت ساماندهی پسماندهای شهری گفت: در حال حاضر روزانه ۷۵۰ تن زباله در شهر کرمانشاه تولید می شود که از این میزان ۱۵۰ تن آن زباله ارزشمند است.

وی افزود: ارزش ریالی هر کیلو زباله ارزشمند ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است و در همین شهر کرمانشاه روزانه ۱.۵ تا دو میلیارد تومان زباله خرید و فروش می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه این زباله های ارزشمند توسط زباله گردها از ۳۵۰۰ مخزن شهر جمع آوری شده و خرید و فروش می شود و فواید آن به شهر نمی رسد.

نوروزی گفت: در همین راستا طرح "جمع آوری زباله از مبدا" را در دستور کار داریم و در گام اول این طرح از شهرداری کرمانشاه آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح زباله ها در مبدا تفکیک شده و زباله های ارزشمند جداسازی می شوند و این زباله ها به سایت بازیافت برده شده و بازیافت می شوند.

نوروزی گفت: دومین مرحله این طرح، اجرای آن در دستگاه های دولتی است که در این زمینه مکاتباتی با استانداری داشته ایم.

شهردار کرمانشاه گفت: در مرحله بعد اجرای این طرح در سطح تمام منازل کرمانشاهیان است که با بسیج و آموزش و پرورش صحبت هایی صورت گرفته تا در ترویج این طرح در میان جامعه با ما همکاری داشته باشند.

وی افزود: قطعا اجرای کامل این طرح و فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله از مبدا زمان بر خواهد بود، اما شروع طرح نویدبخش اتفاقات خوبی در این حوزه خواهد بود.

وی افزود: این طرح، یکی از طرح های ما برای ساماندهی وضعیت پسماند در شهر کرمانشاه است و در گام بعدی با راه اندازی شهرک بازیافت در تلاش هستیم تمام واحدهای صنفی بازیافت را به آنجا منتقل کنیم تا وضعیت جمع آوری و بازیافت پسماند در شهر کرمانشاه بطور کامل سامان گیرد.

شهردار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم ساماندهی وضعیت نخاله های ساختمانی در شهر کرمانشاه، گفت: متاسفانه علی رغم سالها پیگیری یک سایت برای جمع آوری نخاله های ساختمانی نداشتیم و نخاله ها در اطراف شهر پراکنده بودند، اما در نهایت توانستیم مجوز لازم در این زمینه را گرفته و سایتی برای جمع آوری و تخلیه نخاله های ساختمانی راه اندازی کنیم.

نوروزی گفت: با راه اندازی این سایت، تمام مالکانی که قصد ساخت و ساز دارند باید نخاله های ساختمانی خود را به محل سایت تحویل دهند و تنها در آن صورت پروانه پایان کار برای آنها صادر می شود.

پیاده روهای کرمانشاه پاکسازی می شوند/ با صنوفی که سد معبر کنند برخورد می شود

به گزارش ایسنا، شهردار کرمانشاه طرح سوم و مهم دیگر شهر کرمانشاه را طرح "انضباط شهری" عنوان کرد و افزود: یکی از اولویت های ما در این زمینه بحث توسعه شبکه معابر است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ هزار خودرو در شهر کرمانشاه تردد دارند و معابر ما به هیچ عنوان جوابگوی این حجم خودرو نیست و اگر شبکه معابر توسعه نیابد، قطعا دچار معضلات ترافیکی بسیاری خواهیم شد.

نوروزی گفت: در همین راستا به تدریج در حال توسعه معابر بویژه در حاشیه های شهر هستیم تا ترافیک از بافت مرکزی به حاشیه ها منتقل شود و در تلاش هستیم یک رینگ کامل شهری در اطراف شهر کرمانشاه راه اندازی کنیم.

شهردار کرمانشاه گفت: گام بعدی ما در زمینه انضباط شهری، ساماندهی پیاده روهای شهر و پاکسازی آنها از هرچیزی است که سد معبر ایجاد کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری واحدهای صنفی پیادروها را اشغال کرده و تجهیزات خود را در پیاده رو مستقر کرده اند که این کار مصداق سد معبر است و با این تخلفات بطور جد برخورد می شود.

شهردار کرمانشاه گفت: در مرحله اول اخطار داده شده و در مرحله بعدی از طریق قانون، برخورد قانونی با متخلفان صورت می‌گیرد.

وی گام سوم برای انضباط شهری را ساماندهی تابلوهای صنوف عنوان کرد و افزود: متاسفانه تابلوهای صنوف موجب آلودگی بصری شده و باید ساماندهی پیدا کند که در این زمینه با اصناف جلساتی داشته ایم.

نوروزی گفت: گام اول ما در این ساماندهی، محورهای اصلی تجاری و بازار اصلی شهر است تا شهر سیمای بصری بهتری پیدا کند.
Share/Save/Bookmark