توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28459
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
نامزدهای ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا
نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد هیلاری کلینتون و مایک هوکابی بیشترین بخت و شانس را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی آمریکا دارند.

به گزارش انتخاب به نقل از پلیتیکو، جدیدترین نظرسنجی موسسه گالوپ که امروز پنجشنبه منتشر شد حاکی از آن است که ۵۵ درصد آمریکایی ها نظر مثبتی نسبت به نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری دارند و ۳۶ درصد مردم آمریکا نیز نظر مساعدی نسبت به وی ندارند.

بر اساس این گزارش اختلاف مثبت ۱۹ درصدی بالاترین رقمی است که در نظرسنجی های گالوپ در خصوص نامزدهای قبلی ریاست جمهوری آمریکا ثبت شده است. گرچه میزان محبوبیت کلینتون نسبت به زمانی که وزیر خارجه آمریکا بوده کاهش یافته ولی این رقم هنوز بیشتر از جولای ۲۰۰۶ میلادی است که وی به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده بود.

حدود ۹۱ درصد آمریکایی ها در این نظرسنجی اعلام کردند کلینتون را می شناسند. در مقابل تنها ۳۸ درصد مردم آمریکا اعلام کرده اند که سناتور الیزابت وارن یکی از گزینه های لیبرال ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را می شناسند.

بیش از ۸۰ درصد مردم آمریکا نیز اعلام کرده اند که نسبت به جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا شناخت دارند. بایدن نیز یکی از گزینه های احتمالی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی آمریکا است. مردم آمریکا شناخت کمتری نسبت به نامزدهای جمهوری خواهان دارند. تنها ۶۵ درصد آمریکایی ها اعلام کرده اند که کریس کریستی فرماندار ایالت نیوجرسی را می شناسند. وی از بالاترین بخت و شانس در بین ۱۱ نامزد احتمالی جمهوری خواهان برخوردار است.

ولی نباید از نام مایک هاکابی فرماندار سابق آرکانزاس نیز غافل شویم. وی از نرخ محبوبیت ۱۲ درصدی برخوردار است و می تواند شانس زیادی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد.
Share/Save/Bookmark