توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 35299
چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۹
سخنگوی ائتلاف عربستان: حملات به انصارالله ادامه می‌یابد!
سخنگوی ائتلاف عربستان پس از اعلام توقف حملات تجاوزکارانه به یمن، از ادامه هدف قرار دادن جنبش انصارالله خبر داد.
سخنگوی ائتلاف عربستان: حملات به انصارالله ادامه می‌یابد!
به گزارش خط نیوز به نقل از العالم، "احمد عسیری" شامگاه سه شنبه پس از قرائت بیانیه توقف عملیات نظامی ضد یمن، گفت که ائتلاف عربستان به هدف قرار دادن جنبش انصارالله داخل یمن ادامه می‌دهد.

عسیری ادعا کرد که "اهداف" در نظر گرفته شده برای عملیات "توفان قاطعیت" محقق شده است.

وی افزود که از این به بعد عملیاتی تحت عنوان "بازگرداندن امید" آغاز می شود که طبق ادعای او، بر ایجاد امنیت و مبارزه با تروریسم و کمک به حل سیاسی در یمن متمرکز است.

چند ساعت قبل از اعلام توقف عملیات "توفان قاطعیت" از سوی عربستان، "متعب بن عبدالله" وزیر گارد ملی این کشور از فرمان "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی برای مشارکت نیروهای گارد ملی در این عملیات خبرداده و از این موضوع ابراز خرسندی کرده بود.

عسیری سخنگوی نظامی ائتلاف عربستان همچنین مدعی شد که عملیات توفان قاطعیت با درخواست دولت یمن آغاز و متوقف شد.

عربستان سعودی در آغاز این عملیات برای توجیه حملات هوایی به مناطق مسکونی یمن، ادعا کرده بود که به درخواست "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی یمن، این حملات را آغاز کرده است. هادی که دوران ریاست جمهوری موقت وی تمام شده بود، پیش از آغاز این حملات استعفا کرد و به ریاض گریخت.

تجاوز جنگنده‌های ائتلاف عربستان به مناطق مختلف یمن که از ۲۶ مارس آغاز شده بود، شمار قابل توجهی کشته و مجروح برجا گذاشت.

گزارشهای بین المللی حاکی است که در این حملات تجاوزکارانه حدود ۹۵۰ نفر کشته و سه هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شده اند. این آمار شامل قربانیانی که اجساد آنان به بیمارستانها نرسیده است، نمی شود.
Share/Save/Bookmark