توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 52849
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۹
تراز دلاری ایران در صنعت گردشگری منفی 6 میلیارد دلار شد
اروجی گفت: تراز دلاری صنعت گردشگری ایران درسال 96 منفی است و ایران تا این لحظه 45 درصد از سند چشم انداز عقب مانده است.
تراز دلاری ایران در صنعت گردشگری منفی 6 میلیارد دلار شد
به گزارش خط نیوز، اروجی عضو شورای بین المللی بناها و محوطه‌های تاریخی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، آمار گردشگران ورودی سال 96 را 5 میلیون و 100 هزار نفر اعلام کرده است، در حالیکه 10میلیون و 500هزار نفر گردشگر خروجی داشته ایم.

با توجه به خروج 10 میلیارد دلار ارز و در مقابل آن ورود حدود 4 میلیارد دلار ارز به کشور، تراز صنعت گردشگری ما منفی 6میلیارد دلار است.

وی با اشاره به رتبه پنجم وسوم جهانی ایران بترتیب در بخش صنایع دستی و آثار تاریخی و فرهنگی تشریح کرد: با این شرایط ایران باید در زمینه جذب گردشگر از جایگاه بالایی برخوردار باشد اما به علت ضعف مدیریت در بخش گردشگری ،سال گذشته حدود 2.5 میلیون ایرانی به ترکیه سفر کردند و چرخه اشتغال زایی و درآمد زایی را در این کشور به حرکت درآوردند.

کارشناس ارشد برنامه ریزی فرهنگی و گردشگری صنعت گردشگری را عامل تاثیرگذاری بر مناطق محروم و جوامع محلی برشمرد و مطرح کرد:با جذب گردشگران و استفاده ازخانه های بوم گردی، زمینه رونق اقتصادی این مناطق فراهم می شود.

وی از تغییر هر یک و نیم ساله رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری انتقاد کرده و گفت: مدیریت این سازمان باید توسط یک فرد متخصص صورت بگیرد که بر هر سه حوزه اشراف داشته باشد.
Share/Save/Bookmark