توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63829
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۰
اصلاح‌طلبان: مجلسِ خوب مجلس ساختارشکن است!
درحالی‌که بسیاری از افراد اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس یازدهم تأیید صلاحیت شده‌اند، رد صلاحیت اقلیتی از نمایندگان تندرو مجلس از سوی شورای نگهبان قانون اساسی گویی برای این جماعت گران تمام شده است.
اصلاح‌طلبان: مجلسِ خوب مجلس ساختارشکن است!
به گزارش خط نيوز، معصومه ابتکار، معاون اصلاح‌طلب رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در یادداشتی در روزنامه اعتماد، این اقلیت تندرو را نماینده دولت، اصلاحات و اعتدال نامیده و نوشته نگرانی‌ها از حذف این صدا‌ها و سلایق متنوع است!

پیش‌تر محمدصادق جوادی حصار از فعالان فتنه ۸۸ و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی این تندرو‌ها را سرمایه‌های اصلاح‌طلبان نامیده بود. علی مطهری نماینده عضو لیست امید در مجلس دهم چندی پیش گفته بود: «حتی افراد سهل‌انگار نسبت به احکام دین و حتی افراد مخالف نظام باید در مجلس نماینده مورد علاقه خود را داشته باشند». در میان نمایندگان شاخصی که اصلاح‌طلبان خیلی برای آن‌ها مرثیه می‌خوانند یکی محمود صادقی است (که رد صلاحیت شده) و دیگری پروانه سلحشوری است که البته در انتخابات مجلس یازدهم نامزد نشد. اما برای اینکه مخاطب بداند مواضع آن‌ها که اصلاح‌طلبان «صدای مردم» می‌نامند چه بوده است، به دو نمونه اشاره می‌کنیم.

محمود صادقی: «در اهواز، کرمانشاه، ملایر، همدان، اصفهان و... منتظر بودم از ریزگردها، فقر، بیکاری و... شِکوه کنند، اما رفع حصر خواسته اصلی بود.» پروانه سلحشوری: «مگر سوختن یک دکه دار در تونس منجر به انقلاب نشد؟ پس چرا ما این‌قدر نسبت به هم بی‌تفاوت هستیم؟ چرا وقتی این همه زنان را تحت فشار قرار می‌دهند، ساکت هستیم و کسی حرفی نمی‌زند؟»!

اکنون قضاوت را به خوانندگان محترم می‌سپاریم که نماینده مجلسی که با هزاران وعده عمل نکرده از مردم رأی اعتماد گرفته، این مواضع در راستای کدام یک از وظایف نمایندگی است. سابقه ساختارشکنی و حاشیه پردازی این جماعت البته به این دوره از مجلس بازنمی گردد و آن‌ها در مجلس ششم هم که اکثریت را در اختیار داشتند، همین مسیر را دنبال کردند. از نظر آن‌ها نماینده خوب، نماینده ساختارشکن و جنجالی است. نماینده‌ای که مردم را از رسیدگی به مطالبات و رفع مشکلات کشور مأیوس کرده و معاندان را سرِ شوق می‌آورد.

منبع:جوان
Share/Save/Bookmark