توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 43740
دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۴
خادم خطاب به لالوویچ: رنج‌آور است حق کشتی‌گیرت خورده شود و نتوانی دفاع کنی
فدراسیون کشتی ایران در نامه‌ای رسمی به نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی نسبت به شرایط ناخوشایند حاکم بر داوری کشتی در المپیک، و به‌ویژه ناداوری در دیدار رضا یزدانی و ختاگ گازیموف آذربایجانی اعتراض کرد.
خادم خطاب به لالوویچ: رنج‌آور است حق کشتی‌گیرت خورده شود و نتوانی دفاع کنی
متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای نناد لالوویچ

رییس محترم اتحادیه جهانی

سلام

قطعا یکی از اهداف کمیته بین المللی المپیک از برگزاری مسابقات المپیک، ترویج روح جوانمردی است، اما متاسفانه در جریان برگزاری رقابت های کشتی المپیک شاهد ناداوری های هستیم که با روح المپیک در تضاد است.

متاسفانه مافیای داوری با محوریت برخی کشورها، باعث زیر سوال رفتن عدالت در ورزش پهلوانی کشتی می گردد.

قضاوت ناعادلانه در مسابقه رضا یزدانی از ایران و گازیموف از آذربایجان در وزن ٩٧ کیلوگرم این مسابقات، حق ‌خوری آشکارا در برخی مسابقات از جمله نمایندگان ازبکستان و پورتوریکو در وزن ۶۵ کیلوگرم نمونه‌های خوبی از این شرایط ناخوشایند است.

آقای رییس قطعا محرومیت احتمالی داوران وابسته به مافیای مذکور ، دردی را از کشتی گیر شکست خورده و کشورش دوا نمی‌کند.

آقای لالوویچ شما در میان کشتی‌گیران، مربیان و به طور کلی بدنه خانواده کشتی در جهان نیستید. ما با آنها زندگی می‌کنیم. بسیار متاسفیم که بگوییم بسیاری از کشتی‌گیران و مربیان حاضر در المپیک، در خلال مسابقات بارها اعتراف می‌کردند که با وجود مافیای داوری در کشتی جهان، حذف کشتی از المپیک بدون دلیل هم نیست.

آقای لالوویچ ، خیلی رنج‌آور است که حق ورزشکارت علناً خورده شود و قدرت دفاع از او را نداشته باشی....

جناب آقای لالوویچ، بدینوسیله فدراسیون کشتی ایران، اعتراض رسمی خود را به نحوه قضاوت داوران به ویژه رییس تشک که دارای سابقه سوءداوری در خصوص کشتی سعید عبدولی در بازی‌های آسیایی ٢٠١٤ و محرومیت شش ماهه نیز می‌باشد، به مسابقه میان کشتی‌گیران ایران و آذربایجان در وزن ٩٧ کیلوگرم اعلام می‌دارد. لطفا دستور فرمایید بررسی‌های لازم صورت گیرد.
Share/Save/Bookmark