توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 61470
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۰
معاون وزیر کار تاکید کرد
مشاغل فراموش شده را احیا کنیم
مشاغل فراموش شده را احیا کنیم
معاون وزیر کار با اشاره به کمرنگ شدن برخی مشاغل در کشور، احیای مشاغل فراموش شده و سنت استادشاگردی را خواستار شد.

به گزارش ایسنا سلیمان پاک سرشت گفت: متأسفانه در برهه‌ای از امر مهارت آموزی غافل شدیم و این امر موجب شد تا امروز خانواده‌ها از اینکه فرزندشان در آینده چه مهارتی را بیاموزند دچار سرگشتگی شوند.


وی با بیان اینکه باید مهارت آموزی از سنین پایین نهادینه شود گفت: همچنان که یک جریان بین‌المللی برای گسترش مهارت آموزی شکل گرفته، ما هم نباید از این مساله غافل شویم و باید آموزش‌های مهارتی را از سنین پایین و به طور مادام‌العمر ارائه کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با شبکه آموزش سخن می‌گفت ادامه داد: ورود صدا و سیما به موضوع مهارت آموزی به ارتقای این فرهنگ کمک می‌کند و با توجه به شرایط و فضایی که در حوزه مهارت آموزی و کارآفرینی ایجاد شده احساس می‌کنیم با این همکاری می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.

پاک سرشت گفت: امروز شاهد هستیم که برخی مشاغل در حال کمرنگ شدن هستند و کم کم به فراموشی سپرده می‌شوند لذا باید این مشاغل را حفظ و در جهت احیای آنها و سنت استاد شاگردی گام برداریم.

وی با تبریک هفته ملی مهارت از رسانه ملی به دلیل توجه به مقوله مهارت آموزی تشکر کرد.

در ادامه این مراسم مسعود احمدی افزادی، مدیر شبکه آموزش سیما گفت: در رویکرد جدید شبکه آموزش از یک شبکه آموزشی به شبکه مهارت محور تغییر یافته است و معتقدیم که مساله مهارت نیاز جدی جامعه ماست که باید به آن پرداخته شود.

وی تاکید کرد: شعار ما مردم، آموزش و مهارت است. سه ضلعی که می‌تواند جامعه را به تعالی ببرد. ما تصمیم داریم دانایی را به توانایی و خواستن را به توانستن تبدیل کنیم.

مدیر شبکه آموزش سیما از پخش بیش از ۷۰۰۰ دقیقه برنامه مهارت محور از شبکه آموزش خبر داد و گفت: رسانه ملی مشخصاً به منظور اثرگذاری در مهارت آموزی، ستاد راهبردی مهارت آموزی را تأسیس کرده و شبکه آموزش، شبکه‌های یک، دو و شبکه کودک با آن همراه هستند.

احمدی افزادی گفت: سی و پنج برنامه را بدون برنامه‌های تأمینی و بازپخش در محور خانواده، کسب و کار و کارآفرینی تولید کرده‌ایم که از ابتدای تابستان پخش آنها آغاز شده است.

وی در پایان کسب مهارت از سوی نسل جوان را دغدغه مسئولان و مردم دانست و گفت: شبکه آموزش درصدد است تا در دور جدید فعالیت‌های خود از یک شبکه آموزشی به شبکه مهارتی تبدیل شود و رویکرد مهارت محوری را در اولویت قرار داده است تا از این طریق علاقمندی جوانان به مهارت آموزی را افزایش دهد و نیاز به مهارت افزایی در جامعه را تبیین کند.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark