توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62460
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۱
انوشیروانی: نمی‌دانم چرا کیانوش با سرنوشت خودش بازی می‌کند/ همه از او برای المپیک ناامید شدند
انوشیروانی: نمی‌دانم چرا کیانوش با سرنوشت خودش بازی می‌کند/ همه از او برای المپیک ناامید شدند
سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری گفت: کیانوش رستمی در هر مسابقه فقط برای مدال روی تخته می‌آید که این دیدگاه خوبی نیست و او با سرنوشت خودش بازی می‌کند.

سجاد انوشیروانی در گفت و گو با ایسنا در باره عملکرد کیانوش رستمی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ بیان کرد: خدا شاهد است من از اوت شدن کیانوش رستمی خیلی ناراحت شدم. من با او رفاقت چند ساله دارم و هنوز هم ناراحت هستم. می‌دانم رسیدن به این سطح که برای کسب مدال رقابت کنی چقدر سخت است اما از طرفی نمی‌دانم چرا با سرنوشت خودش بازی می‌کند. او در آستانه سومین المپیک خود است اما از المپیک ریو تا توکیو هر چقدر افتخار که می‌توانست برای خودش اندوخته کند را از دست داد.

او ادامه داد: وقتی رقابت کیلو به کیلو است چرا رستمی باید با ۱۸۰ کیلوگم رقابت خود را آغاز کند؟ در حالی که می توانست با ۵ کیلوگرم کمتر شروع کند. او در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ و بازی‌های آسیایی هم همین کار را انجام داد. کیانوش رستمی باید شرایط خود را در وزنه‌برداری جهان حفظ کند اما همه دنیا او را نگاه کردند و همه از او برای المپیک نا امید شدند.

انوشیروانی در مورد اینکه کیانوش رستمی پس از انداختن حرکت اول نتوانست خودش را جمع و جور کند و از لحاظ ذهنی بهم ریخت و برادرش هم به او کمک نکرد، گفت: من با تمام احترامی که برای برادر رستمی قائل هستم اما اگر رستمی امروز خودش را در اختیار کادرفنی قرار می داد بهترین نتیجه را می گرفت و امروز یکی از مدال‌ها برای ما بود.

سرمربی سابق تیم ملی تیم ملی در مورد وزنه های بالایی که رستمی انتخاب کرد نیز گفت: رستمی فقط برای مدال طلا می آید که این دیدگاه خوبی نیست و یک نوع خود برتر بینی است. این تاکتیک اشتباهی است که نمی‌دانم چرا کیانوش به آن اصرار دارد . راجر فدرر با وجود اینکه سال‌ها در سطح تنیس حرفه‌ای دنیا فعالیت می‌کند اما زمانی که ضربه اشتباه می‌زند با مربی‌اش صحبت می‌کند. ورزشکار ۱۰ مدال جهانی و المپیک هم داشته باشد اما باید یک نفر بالای سر ش باشد. هیچ کسی مثل مربی نمی‌تواند ورزشکار را هدایت کند. کیانوش باید قبول کند سیستمی که دارد به بن بست رسیده است. درست است وزنه بردار پرقدرتی است اما سن و سال او هم به تدریج بالا می‌رود.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark