توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 55387
سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹
مجلس از افزایش حقوق کارمندان استقبال می‌کند/بازنشستگانی که در مهلت قانونی کناره‌گیری نکنند متخلف خواهند بود
حمید بنایی گفت: مجلس از هرگونه افزایش و ترمیم حقوق کارمندان دولت استقبال می کند.
مجلس از افزایش حقوق کارمندان استقبال می‌کند/بازنشستگانی که در مهلت قانونی کناره‌گیری نکنند متخلف خواهند بود
حمید بنایی رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص ترمیم حقوق کارمندان گفت: مجلس طرفدار افزایش حقوق کارمندان دولت و همسان سازی حقوق ها است و این موضوع در کمیسیون های تخصصی مجلس نظیر کمیسیون اقتصادی و اجتماعی نیز مطرح شده و ساز وکارهایی نیز برای جبران این افزایش حقوق ها در نظر گرفته شده است اما تاکنون از طرف دولت لایحه ای به مجلس در این باره ارائه نشده است.

وی افزود: چون افزایش حقوق در بودجه کشور در سال ۹۷ لحاظ شده است دولت با هرگونه افزایش حقوق مخالفت می کند و ادعا دارد که این موضوع از طرفی نیز مغایر با اصل ۷۹ قانون اساسی می باشد و بار مالی به دولت تحمیل می کند.

نماینده گناباد و بجستان تصریح کرد: دولت همچنین متعهد گردیده است که توزیع سبد حمایتی برای اقشار اسیب پذیر را از هفته اول ابان ماه آغاز نماید که انتظار مجلس این است که دولت این اقدام را هر چه زودتر انجام دهد.

وی همچنین اظهار داشت: افرادی که مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان هستند بهتر است در مدت باقی مانده تا اجرای این قانون به صورت داوطلبانه از سمت خود کناره گیری کنند.

بنایی با بیان اینکه مجلس بر صیانت و اجرای دقیق قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اراده ای راسخ و استوار دارد، افزود: افرادی که در برابر اجرای این قانون مقاومت کنند تخلف کرده و مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد اگرچه از زمان اجرای این قانون حقوق این افراد قطع خواهد شد و حتی یک ریال به آنها پرداختی صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: درحالی که کمتر از یک ماه به اجرای این قانون باقی مانده است اما این انتقاد وجود دارد که چرا در استان خراسان رضوی هنوز آمار دقیق و مشخصی در زمینه افراد مشمول این قانون وجود ندارد.
Share/Save/Bookmark