توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70867
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی :
پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران دفاع مشروع و اقدامی بازدارنده بود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم جعلی اسرائیل پس از تعرض به کنسولگری کشورمان در سوریه که با تدابیر بسیار هوشنمندانه و با استفاده از فن آوری های به روز دفاعی و نظامی انجام شد، دفاع مشروع و اقدامی بازدارنده بود.
پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران دفاع مشروع و اقدامی بازدارنده بود
شهریار حیدری افزود: بعد از حمله رژیم جعلی اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه که محکومیت جهانی برای این رژیم به همراه داشت چرا که با این اقدام در واقع به خاک یک کشور تعرض کرده بود، تصمیم جمهوری اسلامی ایران بر پاسخگویی بود که روز عید فطر رهبر معظم انقلاب تاکید بر تنبیه رژیم اسرائیل داشتند.

وی اظهار کرد: پاسخ تنبهی کوبنده جمهوری اسلامی ایران به مجموعه اقدام های رژیم صهیونیستی علاوه بر حمله به کنسولگری کشورمان در سوریه بلکه به ترور شهدای ما از سوی این رژیم خبیث بود که در شان قدرت دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شد و معادلات ذهنی و سیاسی رژیم صهیونیستی در این عملیات به هم خورد و این ناشی از عدم درک مناسب این رژیم از توان و قدرت جمهوری اسلامی ایران بود که این گونه اقدامی از سوی کشورمان را تصور نمی کرد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران، معادلات ذهنی سیاسی و فضای نظامی رژیم صهیونیستی به هم خورد و عبور از لایه های چندگانه پدافند این رژیم که مدرن ترین پدافند را آمریکا در اختیار آن ها قرار داده و همواره تحت عنوان گنبد آهنین تاکید می کرد امکان نفوذ از آن وجود ندارد به گونه ای موشک های شلیک شده از سوی جمهوری اسلامی ایران هدایت می شد که باعث شد این اقتدار سیستم هوایی و پدافند رژیم صهیونیستی را در هم بشکند.

حیدری در ادامه با بیان اینکه اینکه هرگونه تنش در منطقه تحلیل های بین المللی به همراه دارد، اظهار کرد: تحلیل تمام قدرت های نظامی در دنیا این بود که جمهوری اسلامی توانست با وجود تهدید رژیم صهیونیستی و غرب و حمایت های مستقیم آمریکا این هیمنه و اقتدار آن ها را فرو بریزد و یک تحلیل جدیدی امروز در خاورمیانه تحت عنوان قدرت برتر جمهوری اسلامی ایران داریم.

وی همچنین با اشاره به نشست اضطراری روز گذشته شورای امنیت و تاکید تمام مقام ها و مسئولان حوزه های بین المللی که بیشترین تاکیدشان بر تعرض غیر واقعی و غیرمتعارف رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: باز هم این رژیم جعلی دستاوردی در عرصه بین المللی نداشت.

او با بیان اینکه این عملیات تنها بخشی از توان دفاعی و قدرت نظام جمهوری اسلامی بود تاکید کرد: چنانچه تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی انجام شود به طور یقین با قدرت بالاتر پاسخ داده می شود به گونه ای که در شان قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران باشد.

این نماینده مجلس گفت: این عملیات ضرورت داشت و اگر پاسخی داده نمی شود ما باید از حق مشروع خودمان عبور می کردیم واین حق مشروع و دفاع جمهوری اسلامی است زیرا تعرض به کنسولگری تعرض به خاک ما بود چون برای تعرض نقطه ای داخل خاک ما و چه تعرض به کنسولگری در نظام بین الملل این حق دفاع مشروع تعریف شده است و جمهوری اسلامی این اقدام را در راستای دفاع مشروع و بازدارندگی انجام داد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال درگیری و تنش در منطقه نیست و رژیم صهیونیستی اگر پاسخی دریافت نمی کرد گستاخ تر می شد چون ماهیت این رژیم بر اساس رعب وحشت و ترور است وجمهوری اسلامی ایران در این اقدام به نوعی به رژیم اسرائیل و حامیان آن ها اعلان کردند چنانچه چنین تعرض هایی را ادامه دهند، پاسخ جمهوری اسلامی ایران کوبنده تر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت اهداف نظامی سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوا فضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.
Share/Save/Bookmark