توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64837
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۸
مردم انتخاب روش‌های تشخیصی بیماری کرونا را به عهده پزشک بگذارند
متخصص رادیولوژی و دانشیار عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردم انتخاب روش‌های تشخیصی بیماری کرونا را به عهده پزشک بگذارند و اصراری به انجام سی تی اسکن و رادیوگرافی یا هرتست دیگری نداشته باشند.
مردم انتخاب روش‌های تشخیصی بیماری کرونا را به عهده پزشک بگذارند
دکتر فرهاد نعلینی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: تظاهرات ریوی بیماری کرونا، یکی از علایم تشخیص این بیماری‌ است و تصویربرداری و سی تی اسکن از قفسه سینه، حساسیت بالاتری نسبت به کیت‌های تشخیصی دارد.

او گفت: از رادیوگرافی ساده قفسه سینه نیز با تشخیص پزشک استفاده می شود که البته حساسیت تشخیصی کمتری از سی تی اسکن دارد.

نعلینی اظهار داشت: در روزهای شیوع کرونا مردم چه افراد سالم و چه کسانی که دارای علایم بیماری کرونا هستند و چه افراد مشکوک اصرار زیادی به انجام سی تی اسکن یا رادیوگرافی دارند.

این متخصص رادیولوژی افزود: در مراکز رادیولوژی تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای حفاظت از بیماران رعایت می‌ شود و برای مراجعه کنندگان استفاده از ماسک و دستکش ضروری است و پیشنهاد می شود ملحفه ای سبک و تمیز و ترجیحا یک بار مصرف به همراه داشته باشند.

نعلینی اضافه کرد: چنانچه افراد نیاز به خدمات اورژانسی دارند، با مشورت و توصیه پزشک خود حتماً به این مراکز مراجعه کنند اما از مراجعه خودسرانه و بدون توصیه پزشک به این مراکز خودداری نمایند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از دیروز تا امروز ۳۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۷۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که این بیشترین تعداد جان باختگان این بیماری در یک روز است بنابراین مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

او گفت: استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته وی همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
Share/Save/Bookmark