توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 33075
سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۵
اطلاعیه روابط عمومی دفتر رییس جمهور
واکنش دولت روحانی به تذکّر درباره دوتابعیتی بودن نهاوندیان
ارتباط با دستگاه‌های اجرایی باید منطقی و قانونی و انسانی باشد. نبایستی اخم و قهر کرد و بنا را بر پرخاشگری و بهانه ‌گیری و اذیت کردن گذاشت.
واکنش دولت روحانی به تذکّر درباره دوتابعیتی بودن نهاوندیان
به گزارش خط نیوز ، روابط عمومی دفتر رییس جمهوری با صدور اطلاعیه ای ضمن تاکید بر جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی و اهتمام عملی دولت تدبیر و امید در قانونگرایی و تعامل مثبت با نمایندگان ملت، تصریح کرد: اقتضای پایبندی به توصیه های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و صیانت از جایگاه والای مجلس آن است که نگذاریم شأن قانونی تذکّر، خدای ناکرده به رفتار ضداخلاقی، غیرقانونی و غیرمنصفانة نشر اکاذیب آلوده گردد.



 متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:



مجلس شورای اسلامی به تعبیر امام راحل، «عصاره فضائل ملت» است و جایگاه رفیع خانه ملت و قوانین مصوب مجلس از امتیازات جمهوری اسلامی ایران بر سایر ساختارهای حکومتی است. بر همین مبنا و در حوزه اجتماعی نیز، رفتار نمایندگان محترم مردم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «عصاره و خلاصه ی ملت» هستند؛ «درتربیت جامعه مؤثر است و اگر تقوا وامانت واخلاق واحساس مسئولیت ونشاط کار،درمجلس دیده شود، این در جامعه اثرمی گذارد.»



معظم له همچنین وثاقت مجلس و نمایندگان محترم را در گرو رعایت انصاف در رفتار، بویژه در قبال دولت دانسته و با توصیه مکرر به همکاری و همدلی در میان قوا می فرمایند:



«ارتباط با دستگاه‌های اجرایی باید منطقی و قانونی و انسانی باشد. نبایستی اخم و قهر کرد و بنا را بر پرخاشگری و بهانه ‌گیری و اذیت کردن گذاشت... باید کاملاً مراقبت کرد که خط وسط و صراط مستقیم جستجو شود و طبق آن عمل گردد؛ دراین صورت کارها درست خواهد شد.»



دولت و مجلس هر دو برآمده از انتخاب مردم هستند و بنای دولت تدبیر و امید از ابتدای خدمتگزاری این بوده است تا با اهتمام عملی به قانون گرائی و احترام و تعامل مثبت با نمایندگان محترم ملت، آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی و امید و انتظارات مردم عزیزمان را در پرتو این همکاری به منصه ظهور رسانده، دشمنان انقلاب و بدخواهان را ناکام نموده و مشکلات موجود در بخش های مختلف را به سامان برساند.



اخیرا و باکمال تأسف شاهد آن بودیم که تنی چند از نمایندگان محترم، به عنوان تذکّر به رئیس جمهور و بدون هر گونه تحقیق و یا پرسش و گفتگو، افترایِ مجعولِ برخی از رسانه‌های افراطی وابسته به صهیونیست ها در ایالات متحده آمریکا را تکرار نموده و عنوانی را به «یکی از مسئولین ارشد دفتر رئیس جمهور» نسبت دادند که کذب محض بوده و به هیچ وجه واقعیت ندارد.



محتوای این تذکّر دروغی است که اگر صحت آن با یک پرسش ساده استعلام می شد؛ منجر به تکرار یاوه سرائی بیگانگان، فضاسازی برخی رسانه ها و سوء استفاده کسانی که در پی تخریب تعامل مثبت قوای مجریه و مقننه هستند، نمی شد. اقتضای پایبندی به توصیه های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و صیانت از جایگاه والای مجلس آن است که نگذاریم شأن قانونی تذکّر، خدای نا کرده به رفتار ضداخلاقی، غیرقانونی و غیرمنصفانة نشر اکاذیب آلوده گردد.



دستور هدایت‌گر قرآن به مؤمنان برای جلوگیری از فتنه‌گری فاسقان این است که: «یا أیّها الذین آمنوا إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیّنُوا أَن تُصِیبُوا قَومًا بِجَهَالَهٍ فَتُصْبِحُوا عَلَی مَافَعَلْتُمْ نَادِمِینَ».



توفیق عموم مسئولان محترم و مدیران پرتلاش کشور را در جهت خدمت به نظام مقدس اسلامی و مردم شریف ایران عزیز از خداوند متعال مسالت داریم.



روابط عمومی دفتر رییس جمهور
Share/Save/Bookmark