توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65025
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۰
حاشیه‌ای جدید از محمد بنا و فدراسیون کشتی
رسانه‌ای شدن استعفای شفاهی محمد بنا نشان داد جلسه تصمیم‌گیری در مورد آغاز دوباره اردوی تیم‌های ملی علاوه بر آنکه تکلیف اردونشینان را مشخص نکرده، حاشیه‌ای جدید برای تیم‌های ملی نیز ایجاد کرده است.
حاشیه‌ای جدید از محمد بنا و فدراسیون کشتی
به گزارش خط نيوز، بعد از آنکه دو تیم کشتی آزاد و فرنگی ایران با کسب عنوان قهرمانی آسیا از دهلی به کشور بازگشتند، تیم ملی کشتی آزاد اردوی جدیدش به منظور حضور در رقابت‌های گزینشی آسیایی در چین را از 5 اسفند تشکیل داده بود و فرنگی‌کاران هم قرار بود از دهم اسفند به خانه کشتی بیایند که ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش، دستور به تعطیلی اردوهای ملی داد.

کشتی‌گیران به امید آنکه کرونا خیلی زود تمام شود و اردو بار دیگر بازگشایی شود، به شهرها و خانه‌های‌شان رفتند اما کرونا عجیب‌تر و سمج‌تر از این بود که بخواهد به این زودی‌ها کره زمین را آسوده بگذارد و خیلی زود زندگی عادی را از همه مردم دنیا گرفت.
المپیک هم یک سال به تعویق افتاد اما کشتی‌گیران گوش به زنگ بودند که شرایط کمی نرمال شود و آنها به اردوی تیم ملی برگردند، چون درست است که المپیک به تعویق افتاد هم در دو رشته آزاد و فرنگی مجموعا 6 سهمیه باقی مانده بود و باید به فکر کسب آنها می‌بودیم.

ماه‌ها گذشت و کشتی‌گیران رفته رفته خسته شدند. دوری از اردوی تیم ملی و مسابقه و از همه مهم‌تر بلاتکلیفی، آنها را کلافه و بی‌انگیزه کرده بود. برخی تمرینات‌شان را کم کردند، ابتلای حسین نوری مدعی وزن 87 کیلوگرم تیم ملی فرنگی هم به کرونا، ترس دیگری در خصوص ادامه تمرینات کشتی‌گیران در شهرهای خودشان و بدون نظارت فدراسیون در بین آنها ایجاد کرد و باز عده دیگری از حجم تمرینات‌شان کم کردند.

تنها امیدواری کشتی، گرفتن مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش برای برگزاری لیگ برتر بود که لااقل بتوانند به لحاظ معیشی خود را تامین کنند که در همین موقع، اتحادیه جهانی کشتی هم خبر از برگزاری مسابقات جهانی در سه رده سنی جوانان، زیر 23 سال و بزرگسالان در پاییز سال جاری داد.

اعلام این تصمیم باعث شد فدراسیون کشتی بیشتر از گذشته به دنبال دریافت مجوز برگزاری اردوی تیم ملی و لیگ باشد و درنهایت اصرار و پیگیری زیاد کشتی، باعث شد چند رشته ورزشی پربرخورد دیگر هم از آن منتفع شده و مجوز آغاز اردوهای خود را بگیرند.

در این هنگام بود که همه در انتظار اعلام خبر آغاز اردوی تیم‌های ملی بودند و در همین زمینه نیز جلساتی تشکیل شد.

طبیعتا برگزاری اردو در وضعیتی که کرونا همه فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی را در سراسر دنیا دچار مخاطره و تغییرات گسترده کرده، هرگز مثل گذشته نبود. بعد از صدور مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا برای تشکیل اردو، باید ملاحظات زیادی در نظر گرفته می‌شد و اینطور نبود که کادرفنی تیم‌های ملی بتوانند مانند گذشته اسامی 30-40 کشتی‌گیر را به فدراسیون بدهند و شاهد برگزاری اردوهای 12 روزه طبق روال قبلی باشیم.

حتی دو تیم آزاد و فرنگی نمی‌توانستند همزمان در خانه کشتی اردو بزنند. کرونا ماه‌هاست به همه یاد داده که باید از تجمع دوری کرد.

با همین دیدگاه جلسه سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی با فدراسیون برگزار شد. اختلاف نظرهایی در مورد تعداد کشتی‌گیران دعوت شده به اردو و همچنین مدت تشکیل اردو وجود داشت. اینطور که گفته شده، نظر فدراسیون بر تشکیل اردوهای ابتدایی با حدودا 20 کشتی‌گیر و 4 روزه بوده اما سرمربیان تیم ملی روی یک هفته و تعداد بیشتر نظر داشته‌اند.

این در حالی است که اتحادیه جهانی کشتی همچنان در مورد برگزاری قطعی مسابقات در صربستان اعلام نظر نکرده و گفته شده تماس تلفنی علیرضا دبیر با نناد لالوویچ نیز موید این نکته است که تا دهم مهرماه تکلیف برگزاری قطعی مسابقات مشخص نخواهد شد.

درنهایت وقتی از میان اختلاف نظرها در مورد چگونگی برگزاری اردو، بین حاضران در جلسه توافق ایجاد نمی‌شود، تصمیم بر این می‌شود که برگزاری اردو تا روز اعلام اتحادیه جهانی مسکوت بماند.

بعد از این جلسه، محمد بنا ظاهرا ناراحتی‌اش از ماهیت جلسه را اعلام کرده و می‌گوید که همکاری‌اش با فدراسیون کشتی تمام است.

البته غلامرضا محمدی در این‌باره اظهارنظری نداشته اما چیزی که مشخص است اختلافاتی در خصوص لیگ نیز در میان است. اینکه این اعتقاد وجود دارد که لیگ برای فدراسیون در اولویت است.

به هرشکل اگر قرار به برگزاری مسابقات جهانی باشد، قطعا باید رقابت‌های صربستان اولویت اصلی باشد اما اگر مسابقه جهانی در سال 2020 در میان نباشد،‌ فدراسیون کشتی وظیفه دارد به خاطر کشتی‌گیران و مربیانی که مدت‌هاست از مسابقه و اردو دور بوده و طبیعتا شغل دیگری نیز جز کشتی گرفتن ندارند، برای برگزاری لیگ برتر تلاش کند.
Share/Save/Bookmark