توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70795
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۲
جنایت جنگی پارک شیرین کرمانشاه
جنایت جنگی پارک شیرین کرمانشاه
به گزارش خط نیوز

حکایت جنایت جنگی پناهگاه پارک شیرین شهر کرمانشاه درتاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۱۳۶۶ توسط رژیم بعثی عراق را بارها شنیده‌اید.
مکانی که برای پناه مردم در زمان حملات هوایی رژیم بعثی احداث شده بود، تبدیل به قتلگاهی شد برای کسانی که پناه آورده بودند وحدود یکصد نفر از آنان به آسمان پرواز کردند و اجساد مطهرشان متلاشی شد و ۳۰۰ نفر مجروح شدند، اکثرشهدا ومجروحین، زن وکودک بودند.
منافقین کوردل نقش موثری در این بمباران داشتند چون بازماندگان حادثه از حضور افراد ناشناسی صحبت می‌کردند که لحظاتی قبل از بمباران به پناهگاه آمده و سپس خارج شده بودند، از جمله حضور مردی با دست گچ گرفته به همراه زن جوانی با ساعت مچی بزرگ در پناهگاه خبر می‌دادندو با انجام تحقیقات و پس از اعلام رسمی منافقین معلوم شد که آنها گرای دقیق پناهگاه پارک شیرین را به هواپیمای رژیم بعث داده بودند و به قول خودشان "در بمباران کرمانشاه دهها تن از نیروهای نظامی و دشمنان خلق کشته شدند" منافقین گرای این پناهگاه را چنان دقیق داده بودند که موشک دقیقاً از هواکش یعنی تنها منفذه ورودی، وارد پناهگاه شده بود.
یک مستند، یک نمایشنامه به نام نمایش شب هندوانه، یک کتاب با عنوان پناهگاه بی‌پناه و یک روایت هنری به نام نمایش پارک شیرین در مورد این فاجعه تهیه شده است. اکنون از این پناهگاه به عنوان موزه دفاع مقدس کرمانشاه استفاده می‌شود .
هدف از این نوشته تاریخ نگاری نیست هرچندبیان تاریخی آن هم مهم است. واین موضوع برای نسل جوان ازنظر تاریخی باید تبیین گردد ،اما هدف اصلی از نوشتن این سطور تبیین نقش منافقین است که در طول تاریخ و در تمام حکومت‌ ها ی الهی و اسلامی از جمله حکومت پیامبر اکرم(ص) امیرالمومنین(ع) و درحکومت اسلامی ایران حضور داشته اند و همچنان هستند.
منافقین و دنباله‌های سازمانی و تشکیلاتی آنها، همواره آسیب‌هایی به کشوراسلامی ما وارد کرده است؛ از جمله به شهادت رسانیدن بسیاری از عزیزان از همه اقشا، تحمیل خسارات مالی فراوان ، کمک نظامی و اطلاعاتی به رژیم بعثی در جنگ تحمیلی ۸ ساله و امروز کمک به استکبار جهانی و همدستانش در ایجاد فتنه‌ها و آشوب‌های پیاپی، گوشه ای از خیانت های آنهاست.
هر چند مجموعه مستکبرین و منافقین هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و نخواهند توانست ذره‌ای در عزم پولادین ملت شریف ایران تزلزل ایجاد کنند و ملت بزرگ ایران این مسیر عزتمند و آگاهانه را با قدرت و استحکام روز افزون ادامه خواهد داد و ان شاءالله این انقلاب به قیام جهانی امام زمان(عج) متصل خواهد شد، اما باید بیش از پیش مواظب توطئه‌ ها و فتنه‌گری‌های منافقین و انتقال اطلا عات کشور توسط آنها به دشمنان سرویس‌های جاسوسی آنها، باشیم.
در کنار نفاق پدیده نفوذ که امام خامنه‌ای ( مدظله العالی)،همواره بر شناخت و مبارزه با آنها تاکید دارند، هزینه‌هایی را بر کشور وارد می‌کنندبدیهی است دستگاه‌ها ی مسئول ازجمله دستگاههای امنیتی ، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی کشور وظیفه خود را به خوبی در این خصوص انجام می‌دهند و البته نیروهای مخلص بسیجی و مردمی هم نقش موثری در این عرصه داشته و دارند،اما انتظار این است که همه ملت شریف ایران در مبارزه با مستکبرین،تیم‌های جاسوسی آنها ، منافقین و نفوذی‌ها ،بسیج شوند و ید واحده باشند تا با توان مضاعف و سرعت بیشتر و بدون آسیب پذیری ازپدیده های شوم نفاق و نفوذ ،مسیر پیشرفت همه جانبه کشور را طی کنند و بیش از پیش نقشه‌های دشمنان را نقشه بر آب کنند.
باید همه بکوشیم تا این دو پدیده ریشه کن شوند.
دکترجهانبخش زنگنه تبار
Share/Save/Bookmark