توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 39475
سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳
" قرآن " از دهه فجر حذف شد!
با وجود اینکه پیروزی انقلاب اسلامی قرابت زیادی با دستورات کلام وحی دارد اما امسال هم مسئولان روزی به نام «قرآن» در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی پیش‌بینی نکرده‌اند.
" قرآن " از دهه فجر حذف شد!
به گزارش خط نیوز به نقل از فارس، انقلاب اسلامی ایران با اتکا به قرآن و اهل‌بیت(ع) و همچنین حمایت مردم قرآن‌دوست کشورمان به پیروزی رسید به طوری که امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نیز دو ماه پس از این پیروزی عظیم یعنی ۲۶ فروردین ماه ۱۳۵۸ فرمودند: «رمز پیروزی، اتکاء به قرآن و این شیوه شیعه مقدس که شهادت را استقبال می‌کردند، بوده.... مشت بر تانک غلبه کرد، مشت بر مسلسل غلبه کرد مشت بر ابرقدرت‌ها غلبه کرد؛ این رمز را حفظ کنید، این رمز پیروزی را تا حفظ کنید پیروز هستید. ملت ما تا با خداست پیروز است. ملت ما تا پناهگاه او اسلام است پیروز است. پرچم قرآن تا برفراز سر ملت ماست پیروز است؛ این رمز را حفظ کنید».

با وجود اینکه تمامی فعالیت‌های امام خمینی(ره) مبتنی بر قرآن و اسلام بود و ایشان فرمودند: «پیروزی ما پیروزی است که به برکت اسلام و به برکت گرایش به قرآن پیدا شد» (صحیفه امام، جلد ۱۲، صفحه ۱۹۸)؛ انتظار می‌رفت پس از تشکیل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و پس از آن کمیته قرآن این ستاد، روزی به عنوان «قرآن» در ایام‌الله دهه مبارک فجر نام‌گذاری شود اما علی رغم اعتراض بسیاری از اعضای جامعه قرآنی این امر محقق نشد تا جایی که امسال هم که نخستین جلسه ستاد قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی هفته گذشته با حضور «محمد حسین زارع» رئیس ستاد مرکزی دهه فجر و بسیاری از نمایندگان دستگاه‌های مربوطه در سازمان دارالقرآن برگزار شد، با وجود اعتراض نمایندگان عضو کمیته قرآن برای نام‌گذاری روز قرآن در دهه فجر، مسئول مربوطه تحقق آن را منوط به تصویب شورای هماهنگی دانست.

در این جلسه هر کدام از دستگاه‌ها پیشنهادات خود را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر دهه فجر ارائه دادند.

«یوسف افراش» دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی نبودن نام قرآن در روزهای دهه مبارک فجر بود.

* نام‌گذاری روز «قرآن» در ایام‌الله دهه فجر سال آینده بررسی می‌شود

وی با بیان اینکه در این جلسه رئیس ستاد مرکزی دهه مبارک فجر قول مساعد برای برطرف کردن دغدغه قرآنیان داد، افزود: در ابتدا مطرح شد که تمامی روزهای دهه مبارک فجر برگرفته از قرآن کریم است؛ اما اعضای کمیته قرآن از نبود روز قرآن در ایم‌الله دهه فجر گلایه کردند و خواستار نام‌گذاری روز قرآن در یکی از روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی شدند که در نهایت آقای زارع قول مساعدت و همکاری برای این امر داد.

افراش با اشاره به اینکه موضوع نامگذاری یکی از روزهای دهه فجر به نام قرآن سال آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: به گفته آقای زارع این موضوع امسال دیگر قابل پیگیری نیست و سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد. امیدواریم با پیگیری‌ها و تصویب شورای هماهنگی سال آینده شاهد افزوده شدن روز قرآن به روزهای دهه مبارک فجر باشیم.

امید است که سال آینده شورای هماهنگی ستاد دهه فجر با نام‌گذاری روز «قرآن» در ایام الله دهه فجر که قرابت زیادی با دستورات قران دارد، موافقت کنند.
Share/Save/Bookmark