توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 55044
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۴
مشاور خاتمی: با روحانی هم سرنوشت نیستیم!
عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید: این طیف با روحانی هم‌سرنوشت نیستند.
مشاور خاتمی: با روحانی هم سرنوشت نیستیم!
به گزارش خط نيوز،‌ عبدالله ناصری عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به دیدار اخیر عده‌ای از اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور گفت: با توجه به اطلاعاتی که دارم، مسبب اصلی دیدار آقای روحانی با اصلاح‌طلبان، شخص آقای جهانگیری بوده است. ماجرا این‌گونه بود که آقای روحانی در خصوص رویکرد اصلاح‌طلبان نسبت به دولت و روند انتقادی این جریان طی یک سال گذشته، صحبت‌هایی را با آقای جهانگیری مطرح می‌کنند که آقای جهانگیری عنوان می‌کنند که این روند از همان ابتدا هم رویکرد اصلاح‌طلبان بود و اگر این روزها بیشتر شده به دلیل آن است که شما وعده‌هایی در انتخابات دادید، اما نسبت به آنها کمی بی‌توجهی کردید. این گفت‌وگو منجر شد به اینکه آقای روحانی جلسه‌ای با اصلاح‌طلبان برگزار کنند.»

وی افزود: «در این جلسه در مجموع صحبت‌های خوبی به ویژه از سوی آقایان موسوی لاری و مجید انصاری گفته شده است. اما با این حال به نظر من اتفاق خاصی در روند رویکردی و عملی آقای روحانی ایجاد نخواهد شد. حتی ایشان در این جلسه گفتند که در جریان رسانه‌ها هستند و می‌دانند که برخی رسانه‌ها معتقدند که ایشان و اصلاح‌طلبان هم‌سرنوشت هستند. اما این به نظر برخی صرفا فرار رو به جلو است.»
ناصری تصریح کرد: متاسفانه آقای روحانی به تمام آنچه که در ایام انتخابات انجام شد و وعده داده شد بی‌توجهی کردند و نه تنها تلاش و تاثیرگذاری اصلاح‌طلبان را در پیروزی خود نادیده گرفت بلکه بی‌توجهی به وعده‌های انتخاباتی موجب شد که پایگاه اجتماعی ایشان نیز آسیب ببیند؛ بنابراین اصلا نباید این‌گونه تصور شود که آقای روحانی و اصلاح‌طلبان هم‌سرنوشت هستند.»

وی اظهار کرد: «آقای روحانی زمانی به مطالبات اجتماعی بی‌توجهی کردند که آقای جهانگیری را بنا به دلایل مختلف که قبلا هم درباره آنها صحبت شده است، محدود کردند. از سوی دیگر هرجا هم که دولت دستاوردی داشتند به دلیل بی‌توجهی به رسانه‌ها و افکار عمومی و عدم عملکرد مناسب در بخش‌هایی مثل سخنگویی و تیم رسانه‌ای دولت، نادیده گرفته شد.

وی افزود: «باید آقای روحانی باور کنند که دولت ایشان و اصلاح‌طلبان اصلا هم‌سرنوشت نیستند و ما همچنان با توجه به محدودیت‌هایی که آقای روحانی دارد، در مواقع لازم انتقادهای خود را مطرح می‌کنیم.»

ناصری با بیان اینکه روحانی بعد از پنج سال یک جلسه با اصلاح‌طلبان برگزار کرده‌اند و به هیچ عنوان کافی نیست، گفت: «من اصلا احساس نمی‌کنم که بعد از این همه افت و خیزها که در کشور رخ داده است، باز هم آقای روحانی تغییر کرده باشند. زیرا هنوز هم می‌بینیم که با وجود تمامی مشکلاتی که طی این سال‌ها از حوزه تحت نظر آقای نوبخت ایجاد شده، هنوز هم آقای روحانی نه تنها اصرار دارند که ایشان در دولت باقی بمانند بلکه الان وزیر پیشنهادی برای وزارت اقتصاد هم معاون سابق ایشان هستند. یعنی باز هم اعمال نظر آقای نوبخت در این مسئله وجود داشته است و دیدگاه‌ها و رویکرد آقای نوبخت در مسائل اقتصادی دولت و کشور باز هم بیشتر از گذشته می‌شود.»

وی عنوان کرد: «واقعیت این است که اگر آقای روحانی این جلسات را با هر دو جریان سیاسی به صورت پیوسته برگزار می‌کردند می‌توانستیم امیدوار باشیم که ایشان به دنبال جبران اشتباهات و اصلاح امور هستند. زیرا به هر حال افرادی که در این جلسات شرکت می‌کنند عمدتا از دولتمردان قدیمی هستند که ایشان می‌توانند از تجربیات آنها استفاده کنند؛ بنابراین زمانی می‌توانیم بگوییم که آقای روحانی عزم خود را جزم کرده است تحولاتی ایجاد کند که این قبیل جلسات ادامه پیدا کند. نه اینکه یک جلسه برگزار شود بعد چند سال دیگر یک جلسه دیگر تشکیل شود و صرفا برای بهره‌برداری رسانه‌ای و سیاسی انجام شود.»

ناصری این را هم گفته که خاتمی با وزارت رحمانی فضلی مخالف بوده اما روحانی اعتنا نکرده است.

یادآور می‌شود عبداله ناصری چند سال پیش، اظهارات موهن اصغرزاده درباره رحم اجاره تلقی کردن دولت روحانی توسط اصلاح‌طلبان را تایید کرده بود.

منبع:فرارو
Share/Save/Bookmark