توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51462
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰
ابراهیمی:
حقوق مدیرانی که به مردم خدمت نکنند حرام است
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: کسانی که در ادارات مسئولیتی دارند اما از انجام وظیفه سر باز می‌زنند حقوقی که دریافت می‌کنند بر آنان قطعا حرام است؛ چرا که از وظیفه خدمتگزاری عدول کرده‌اند.
حقوق مدیرانی که به مردم خدمت نکنند حرام است
به گزارش خط نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سخنان اخیر رییس‌جمهوری درباره کیفیت مدیریت و لزوم رعایت استانداردهای آن از سوی مدیران، اظهار کرد: مساله مدیریت یکی از مسائلی است که در جمهوری اسلامی بسیار مورد توجه بوده و طی آن، آن مسئولیتی که به افراد داده می‌شود امانت است و این امانت یک امانتدار می‌خواهد پس کسانی که مسئولیتی را بر عهده دارند در هر جایگاهی که قرار گرفته‌اند باید احساس مسئولیت داشته باشند، وظایف‌شان را درست انجام دهند و اگر از انجام وظیفه کوتاهی کردند قطعا صلاحیت ادامه تصدی بر امور را نخواهند داشت.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام درباره ابوذر، اظهار کرد: زمانی ابوذر غفاری به پیامبر گفت که آیا در حکومتت به من مسئولیتی می‌دهی تا امور مردم را انجام دهم که پیامبر به او فرمود، نه ابوذر، تو ضعیفی و برای تصدی امور مردم که امانتی است و فردا درباره آن سوال می‌شود نمی‌توانی پاسخگو باشی.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد:‌ وقتی ابوذر با آن همه صلاحیت از سوی پیامبر برای تصدی امور انتخاب نمی‌شود اگر ما نیز به این مسائل معتقد باشیم باید بدانیم که فردای قیامت درباره مسئولیت‌هایمان بازخواست خواهیم شد و باید برای کارهایی که انجام می‌دهیم و مسئولیت‌هایی که داریم، وظیفه‌شناسانه عمل کنیم که اگر اینطور نباشد قطعا مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت و عواقب اخروی آن دامن‌گیرمان خواهد شد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه واقعیت امر این است که برخی از مسئولان دولتی در ادارات خدمت کردن به مردم را با حکومت کردن بر آنان اشتباه گرفته‌اند، گفت: برخی از مسئولان در مدیریت‌ها و در ادارات فکر می‌کنند که حاکم مردم هستند نه خدمتگزارشان. آنها مردم را خسته کرده‌اند و می‌خواهند بر آنان حکومت کنند. درست است که بخشی از افراد در این ادارات سعی دارند که وظایف‌شان را انجام دهند و مسئولیت‌هایشان را به درستی ایفا کنند اما بخش دیگر از آنان چنین ویژگی‌هایی ندارند و واقعیت امر این است که اگر مردم به ادارات بروند تا رابطه‌ای نداشته باشند کارشان راه نمی‌افتد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: چنین افرادی که از مردم حقوق می‌گیرند تا مسئولیت‌هایشان را انجام دهند و به آنان خدمت کنند اگر چنین نکنند قطعا حقوقی که می‌گیرند حرام است چرا که از خدمتگزاری سر باز زده‌اند و در جایگاهی قرار گرفته‌اند که مناسب‌شان نیست و در واقع آن را غصب کرده‌اند.

ابراهیمی در پایان تاکید کرد: یکی از مشکلات جامعه ما حرام‌خوری است که حرام‌خوری نیز هر جا ورود پیدا کند آنجا را به خرابی می‌کشاند و این وضعیتی است که با همین مسائل و رخدادهایی که می‌بینیم و می‌شنویم پیش آمده است.

منبع:ایسنا
Share/Save/Bookmark