توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36612
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
فرهادی در جمع تشکل‌های دانشجویی:
شیب رشد علمی کم شده‌است/ لزوم تحول در نظام رتبه‌بندی اساتید
وزیر علوم با اذعان به این نکته که شیب رشد علمی کشور کم شده است، عوامل متعددی را در این افت شیب رشد دخیل دانست.
شیب رشد علمی کم شده‌است/ لزوم تحول در نظام رتبه‌بندی اساتید
به گزارش خط نیوز به نقل از سازمان بسیج دانشجویی، نشست مشترک جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران به همراه مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با وزیر علوم در این وزارتخانه برگزار شد.

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم در این نشست با تشکر از دانشجویان به خاطر مباحثی که مطرح کردند، به ارائه گزارشاتی پیرامون وضعیت علمی کشور پرداخت.

وی رشد علمی کشور را در چند سال اخیر مطلوب دانست و با اذعان به این نکته که شیب این رشد کم شده است عوامل متعددی را در این افت شیب رشد دخیل دانست.

وزیر علوم با اشاره به تحریم های ناعادلانه در زمینه مسائل علمی آن را یکی از دلایل افت شیب رشد بالای علمی کشور دانست و اظهار داشت: علیرغم این تحریم‌ها ، مقداری از این کاهش رشد طبیعی است، چرا که وقتی به این درجه از رشد علمی رسیده ایم، نیاز به توان بیشتر و حرکت پرتلاش‌تر است تا آن را حفظ و یا بیشتر کنیم و این شرایط قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی ابراز امیدواری کرد با سیاست های جدید، کشور به رشد علمی بیشتر از گذشته برسد.

فرهادی در ادامه با ارائه آماری از وضعیت مطلوب کشور در عرصه علم و فناوری بر لزوم تحول در نظام رتبه بندی اساتید تاکید کرد و افزود: توجه ویژه به اشتغال زایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و تجهیز سخت افزاری دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های پیش روی وزارتخانه برای حرکت به رشد علمی کمی و کیفی بهتر و بالاتر است، که در دستور کار قرار داد.

وی با ابراز تأسف از مسائل مطرح شده در حوزه فرهنگی در مورد دانشگاه‌ها، بر اجرا شدن قانون در حل این مشکلات تاکید کرد و گفت: اجرای درست قانون لازمه حل این مشکلات در دانشگاه‌ها است.

وزیر علوم به برگزاری مناسب کرسی‌های آزاد اندیشی چه از لحاظ کمی و چه از لحاط کیفی تاکید کرد.
Share/Save/Bookmark