توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28602
شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۷
دیدار وزرای خارجه ایران و روسیه
لاوروف: حق غنی‌سازی ایران را تأیید می‌کنیم
در جریان سفر روز جمعه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه، وی در کنفرانس خبری مشترک با همتای روسی خود اعلام کرد: تحریم‌ها ابزاری غیرقانونی برای فشار بر ایران هستند.
لاوروف: حق غنی‌سازی ایران را تأیید می‌کنیم
به گزارش خط نیوز , وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک خود با همتای ایرانی خود بر حل موضوع هسته‌ای ایران تأکید کرد و اظهار داشت:‌ روسیه حق غنی‌سازی ایران را تأیید می کند.
در جریان سفر روز جمعه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه، وی در کنفرانس خبری مشترک با همتای روسی خود اعلام کرد: تحریم‌ها ابزاری غیرقانونی برای فشار بر ایران هستند.وزیر خارجه کشورمان در ادامه افزود: تحریم‌ها با قوانین بین‌المللی در تضاد بوده و هیچ نتیجه‌ای به همراه نخواهند داشت.ظریف همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفت که هدف از این مذاکرات رفع ابهامات از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است. "برنامه هسته‌ای ایران به دلیل تحریم‌ها کاهش پیدا نکرده است."وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که تهران می‌تواند در مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ در مدت کوتاهی به نتیجه برسد.به گزارش تسنیم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، نیز در این کنفرانس خبری بر حل موضوع هسته‌ای ایران تأکید کرده و حق غنی‌سازی ایران را تأیید می کند. "در مذاکرات هسته‌ای تلاش می‌کنیم منافع تمام طرف‌ها به صورت عادلانه‌ای محقق گردد."وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی مواضع مسکو و تهران در مسائل منطقه گفت که ایران و روسیه بر افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم تأکید می‌کنند.لاوروف درباره بحران سوریه نیز اظهار کرد که تنها راه‌حل برای این بحران راه‌حل سیاسی است. وی همچنین از استانداردهای دوگانه غرب در موضوع برخورد با گروه تروریستی داعش انتقاد کرد.
Share/Save/Bookmark