توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63478
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۲
بارزانی به دیدار ترامپ می‌رود/ از داعشی‌های جدید تا ناآرامی‌ها در برخی مناطق
دیدار بارزانی با ترامپ، بیانیه معترضان حاضر در میدان التحریر، تحرکات برخی معترضان در ناصریه، بغداد، حله و نجف اشرف،‌ و هشدار به کسانی که بخواهند به تظاهرات میلیونی خللی وارد کنند، از جمله خبرهای مربوط به عراق است.
بارزانی به دیدار ترامپ می‌رود/ از داعشی‌های جدید تا ناآرامی‌ها در برخی مناطق
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، منابع اقلیم کردستان عراق از دیدار نچیروان بارزانی رئیس این منطقه با رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس در سوئیس خبر دادند.بر اساس بیانیه سایت ریاست اقلیم کردستان، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم، طی روزهای21 الی 24 ژانویه (1 الی 4 بهمن) در پنجاهمین دوره اجلاس جهانی داوس در سوئیس شرکت و در حاشیه این نشست با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و شماری دیگر از رهبران و شخصیت های مختلف جهانی دیدار می کند.

همچنین آمده که وی قرار است در این دیدارها به بحث و رایزنی در مورد توسعه روابط اقلیم با دیگر کشورها و جامعه جهانی و سیاست و مواضع اربیل در قبال مسائل جهانی و منطقه ای بپردازد.

هتاکی عناصر مخرب و نفوذی به تصاویر شهدای نبرد با تروریسم تکفیری

برخی از افرادی که راه‌ها را در بغداد به ویژه میدان الطیران به روی مردم بستند، در اقدامی گستاخانه، تصاویر شهدای نبرد با تروریسم تکفیری از جمله تصویر شهید ابومهدی المهندس را پاره کردند.

معترضان حاضر در میدان التحریر در واکنش به این اقدام اعلام کردندپاره کردن عکس ها و تابلوهای سرداران شهید را که از قهرمانان ملی ما هستند، محکوم کرده و افرادی که اقدام به این عمل زشت کردند را از خود نمی دانیم.

رونمایی از داعش جدید

تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر می شود که در آن مخالفان فعالیت دانشگاه ها و مدارس با داعش مقایسه شده اند؛ چرا که هر در جهت ناآگاهی جامعه و جلوگیری از تحصیل و فرهنگ تلاش می کنند.



افرادی که خود را معترض می‌خوانند،‌دفتر جنبش وفاء را در کوفه (استان نجف) به آتش کشیدند.

تاکید بر حفظ امنیت و تمامیت ارضی عراق

عثمان الغانمی فرمانده ستاد مشترک ارتش عراق تاکید کرد وزارت دفاع با حفظ امنیت و تمامیت سرزمینی کشور، حامی اصلی روند سیاسی و جابجایی قدرت است.

هشدار به عناصر نفوذی برای ایجاد اخلال در تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی

یکی از رهبران حشد شعبی تصریح کرد بالا گرفتن اعتراضات در بغداد و برخی دیگر از استان ها قابل پیش بینی بود، اما به برخی طرف ها که می خواهند در راهپیمایی میلیونی (ضد آمریکایی) روز جمعه خللی وارد کنند، هشدار می دهیم.

پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه الخضراء بغداد

بالگردهای آمریکایی شامگاه یکشنبه بر فراز منطقه الخضراء بغداد به پرواز درآمدند.

تازه‌ترین تحرک علیه ادارات و مقرهای دولتی

افرادی که خود را معترض می‌خوانند، دفتر پارلمان عراق را در کربلا بستند.

رئیس اتحادیه معلمین بخش الرصافه هم اعلام کرد که اتحادیه، دستور شروع آموزش را به معلمین داد، اما گروه های غیرقانونی با خشونت مانع از این امر شدند.

این در حالی است که مرکز فرماندهی الرافدین اعلام کرده است که رهبران معترضان مسالمت آمیز هرگونه رابطه خود با گروه های مبارزه با کار را نفی کردند.

استاندار بصره تاکید کرده است نیروهای امنیتی اجازه تعطیلی ساعات کار و مسدود شدن مدارس و ادارات دولتی را نمی دهند.

استاندار واسط امروز دوشنبه ساعات کار ادارات و مدارس را تعطیل کرد.

دستور جدید به نیروهای امنیتی ذی قار

به نیروهای امنیتی در استان ذی قار دستور داده شده است که سریعا به مقرهای خود بازگشته و از مراکز دولتی، مدارس، پاسگاه های پلیس و مراکز قضایی حفاظت کرده و به احدی اجازه نزدیک شدن به آنها را ندهید.

دیدار العبادی با سفیر ترکیه

در دیدار حیدر العبادی با فاتح یلدز(سفیر ترکیه در بغداد) بر روابط دوجانبه، اهمیت کاهش تنش ها، حمایت از تمامیت ارضی کشور و ... مورد گفتگو واقع شد.

سه انفجار در بغداد

منابع امنیتی عراق از وقوع 3 انفجار تروریستی در شرق و شمال بغداد، پایتخت عراق خبر داده و افزودند در این انفجارها 6 نفر زخمی شده‌اند.


تاکید بر طرح مستحکم برای امنیت بصره

سرتیپ علی مشاری فرمانده نیروهای موسوم به الصدمة در بصره تاکید کرد یک برنامه محکم و سخت برای حفظ امنیت بصره وضع شده است .
Share/Save/Bookmark