توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44596
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۶
غلط زیادی صهیونیست‌ها و پیغام کلینتون !
وزیر خارجه سابق آمریکا به اسرائیل هشدار داده بود در صورت درگیری نظامی با ایران، با عواقب سختی مواجه خواهد شد.
به گزارش خط نیوز به نقل از کیهان، بر اساس اسناد تازه انتشار یافته در وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس، هیلاری کلینتون گفته بوده که هرگونه حمله احتمالی نظامی اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران، بیشترین زیان را به خود اسرائیل وارد خواهد کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بر اساس اسناد جدید انتشار یافته در ویکی‌لیکس نوشتند کلینتون این سخنان را زمانی بیان کرده بود که از احتمال حمله نظامی اسرائیل به سایت‌های اتمی ایران سخن می‌رفت.

مقام‌های ارشد پیشین نظامی و امنیتی اسرائیل فاش کرده بودند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر با حمایت ایهود باراک وزیر دفاع وقت سه بار برای حمله نظامی به ایران دستور آمادگی داده بود.

برپایه اسناد ویکی‌لیکس، کلینتون معتقد بوده که حمله اسرائیل به ایران کمترین نتیجه را دربر خواهد داشت و عواقب سختی را متوجه خود اسرائیل خواهد کرد.

هیلاری کلینتون که چهار سال وزیر خارجه در دولت نخست باراک اوباما بود، اکنون یکی از دو نامزد پیشتاز برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

همزمان با افشاگری‌های ویکی‌لیکس در مورد اظهارات کلینتون در ارتباط با اسرائیل، یک نظرسنجی در اسرائیل نشان می‌دهد که اکثر صهیونیست‌ها ریاست‌جمهوری کلینتون را بر رقیب او ترجیح می‌دهند.

روزنامه جروزالم‌پست نوشت: 63 درصد از افکار عمومی اسرائیلی معتقد است که اگر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور شود، کمتر نسبت به اسرائیل سخت‌گیری خواهد کرد. با این حال اکثریت صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی فکر می‌کنند، نظر به شخصیت‌ ترامپ و وجهه منفی که در افکار عمومی جهانی از او بوجود آمده است، برای اسرائیل بهتر است که هیلاری کلینتون رئیس‌جمهور‌ شود.

43 درصد از صهیونیست‌ها در نظرسنجی جدید گفته‌اند، برای منافع اسرائیل هم شده، بودن کلینتون در کاخ سفید را ترجیح می‌دهند؛ تنها 26 و نیم‌ درصد ترامپ را بهتر دانسته‌اند.
یادآور می‌شود رهبر معظم انقلاب در همان لاف‌زنی‌های مقامات صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران تصریح کرده بودند اگر صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم.
Share/Save/Bookmark