توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36216
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
سروری مطرح کرد؛
هدف آمریکا؛ دریافت حداکثری و پرداخت حداقلی/ تمدید مذاکرات؛ استمرار وضعیت مبهم اقتصاد کشور
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مذاکرات تلاش دارند پرداخت حداقلی و دریافت حداکثری داشته باشند، گفت: معتقدم در شرایط فعلی، مذاکرات به نتیجه لازم نخواهد رسید، زیرا طرف مقابل زیاده‌طلبی فراوانی دارد.
هدف آمریکا؛ دریافت حداکثری و پرداخت حداقلی/ تمدید مذاکرات؛ استمرار وضعیت مبهم اقتصاد کشور
به گزارش خط نیوز ، پرویز سروری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره احتمال حصول توافق هسته‌ای در فرصت باقیمانده تا ۱۰ تیر با توجه به زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل گفت: آمریکایی‌ها با توجه به اینکه امضای توافق را برای خود ضرورت می‌دانند نسبت به ادامه مذاکرات حساس هستند، ضمن اینکه آمریکایی‌ها می‌کوشند با زیاده‌خواهی‌های خود نسبتی نامتعادل و نامتوازن را در دریافت‌ها و پرداخت‌ها در قبال ایران ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای تلاش دارند پرداخت حداقلی و دریافت حداکثری داشته باشند، افزود: به نظرم در شرایط فعلی، مذاکرات به نتیجه لازم نخواهد رسید، زیرا طرف مقابل زیاده‌طلبی فراوانی دارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه احتمال تمدید مذاکرات بسیار زیاد است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها می‌کوشند اگر نتیجه مورد قبولشان حاصل نشد با تمدید مذاکرات بتوانند اصل مذاکره را حفظ کنند تا شاید شرایط تغییر پیدا کند.

سروری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که تمدید مذاکرات می‌تواند منجر به استمرار وضعیت ابهام‌ برانگیزی شود که به دلیل روند مذاکرات بر اقتصاد کشور سایه انداخته است، ضمن اینکه متاسفانه هم‌اکنون اقتصاد کشورمان نسبت به مذاکرات شرطی شده و این عامل باعث کم‌تحرکی و عدم تنوع در اقتصاد و انتظار برای حصول نتیجه شده که آفات و خسارات جدی به دنبال دارد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمدید مذاکرات در عرصه اقتصادی کشورمان بسیار پرهزینه است. هر چند که ایران حاضر نیست توافق بد را در زمانی محدود و مشخص امضا کند، زیرا به دنبال توافق خوب هستیم، ولی عدم توافق بد را هم پیروزی می‌دانیم.

*عدم توافق بد برای ایران حتماً پیروزی است

سروری تاکید کرد: چه توافق خوب صورت گیرد و چه توافق بد صورت نگیرد در مجموع این دو موضوع به سود منافع ملی کشورمان خواهد بود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تصریح کرد: با توجه به اخبار منتشره از مذاکرات چشم‌انداز مناسبی برای حصول توافق خوب نمی‌بینم، ضمن اینکه با استمرار وضعیت کنونی نیز شرایط مطلوبی برای اقتصاد کشور متصور نیستم.

وی گفت: اگر تیم مذاکره‌کننده ایران در نهایت بتواند با مقاومت و پایداری به عدم توافق بد برسد این موضوع حتماً پیروزی است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر در مذاکرات عقب‌نشینی کرده و حاضر شویم امتیازاتی را به طرف مقابل مانند بازدید از مراکز نظامی و بازرسی‌های نامحدود و همچنین عدم لغو تحریم همزمان با اجرای تعهدات را بدهیم، حتماً این روند توافق بد خواهد بود که آثار آن، فرایند بدی را در پیشرفت کشور ایجاد خواهد کرد.

*رژیم صهیونیستی و جریان واپسگرای اپوزیسیون خارج از کشور مخالفان توافق

سروری درباره مخالفان توافق هسته‌ای خاطرنشان کرد: این مخالفان چند گروه هستند که گروه اول مخالف هر گونه توافقی با ایران می‌باشند. به همین دلیل آنها می‌کوشند تا مذاکرات به شکست بینجامد که رژیم صهیونیستی و جریان واپسگرای اپوزیسیون خارج از کشور و آمریکایی‌ها در گروه اول هستند که مخالفت آنها به دلیل ضدیت با انقلاب اسلامی ایران است.

وی گفت: مخالفان توافق بد در گروه دوم هستند و دلسوزان انقلاب که پایبند مقاومت و حفظ عزت ملی کشور هستند در این گروه قرار دارند و معتقدند جمهوری اسلامی ایران نباید به امضای توافق بد تن دهد.
Share/Save/Bookmark