توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 56970
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۶
صمد مرفاوی: با این همه بازیکن خوب چرا نباید انتظار قهرمانی داشته باشیم؟!/ دل‌مان را به برد مقابل یمن خوش نکنیم
صمد مرفاوی، پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: یمن از تیم‌های درجه سه یا چهار آسیاست و نباید دل‌مان را به برد پُرگل مقابل این تیم خوش کنیم.
صمد مرفاوی: با این همه بازیکن خوب چرا نباید انتظار قهرمانی داشته باشیم؟!/ دل‌مان را به برد مقابل یمن خوش نکنیم
صمد مرفاوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره پیروزی 5 بر صفر تیم ملی ایران مقابل یمن در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: تیم ما بازی خوبی انجام داد،‌ اما نباید به نتیجه این مسابقه دل‌مان را خوش کنیم. یمن از تیم‌های درجه سه یا چهار آسیاست و با آمادگی بسیار پایین در مسابقات شرکت کرده. در هر صورت پیروزی روحیه‌بخشی به دست آوردیم و ان‌شاءالله بتوانیم با نتیجه خوب به مراحل بالای مسابقات راه پیدا کنیم. بازی با یمن تمام شد و مردم از پیروزی پُرگل تیم ملی خوشحال هستند،‌ اما انتظارات از تیم ملی بسیار بالاست.

وی در خصوص نتایج ضعیف تیم‌های مدعی مانند استرالیا و امارات و همچنین پیروزی سخت تیم کره جنوبی مقابل فیلیپین تصریح کرد: همان‌طور که ما می‌گوییم پله به پله جلو می‌رویم،‌ آنها هم همین تفکر را دارند. در مورد شکست استرالیا،‌ اردن تیم به مراتب قدرتمندتری نسبت به یمن بود. نباید این دو کشور را با هم مقایسه کنیم. در هر صورت ایران قدم اول خود را بسیار محکم‌تر از سایر مدعیان برداشت و خودش را به عنوان یک مدعی جدی نشان داد، اما نباید خودمان را با یک برد خیلی بالا تصور کنیم. هنوز کار زیادی در پیش داریم.

مرفاوی درباره شانس قهرمانی تیم ایران در جام ملت‌های 2019 آسیا گفت: چرا نباید قهرمان شویم؟ ما تیم پُرمهره و بازیکنان بسیار خوبی داریم. ما باید مدعی باشیم و ان‌شاءالله اتفاقات غیرفوتبالی و بدشانسی گریبان تیم‌مان را نگیرد و بتوانیم قهرمان آسیا شویم.

وی در ادامه در مورد صحبت‌های تند کارلوس کی‌روش علیه برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی مقابل یمن یادآور شد: این صحبت‌ها جالب نیست. مردم ما این همه چشم انتظار بازی تیم ملی بودند و انتظار دارند این تیم قهرمان آسیا شود و برای آنها افتخار کسب کند تا شاد باشند، آن وقت نباید با این صحبت‌ها شادی از مردم گرفته شود. پس از بازی فقط باید در مورد شادی مردم صحبت شود. این صحبت‌ها جو بدی را وارد فوتبال می‌کند. ما الان باید به مردم امید قهرمانی بدهیم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال در واکنش به این موضوع که کارلوس کی‌روش رؤیای ایران را حضور در نیمه نهایی عنوان کرده بود، گفت: من کاری به صحبت‌های کی‌روش ندارم. وقتی به این اندازه بازیکن خوب در تیم ملی داریم،‌ چرا مردم نباید انتظار قهرمانی داشته باشند؟!
Share/Save/Bookmark