توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62270
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۹
سیدحسن نصرالله:
امام خامنه‌ای حسین زمان ماست/ اگر هزار بار ما را بکشند و بسوزانند مانند یاران سیدالشهدا(ع) تو را تنها نخواهیم گذاشت
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: این محور که در رأس آن امام خامنه‌ای ایستاده، اینجا به دنیا اعلام می‌کنیم که آیت‌الله عظمی سید علی خامنه‌ای سید ما و رهبر ما، حسین زمان ماست.
امام خامنه‌ای حسین زمان ماست/ اگر هزار بار ما را بکشند و بسوزانند مانند یاران سیدالشهدا(ع) تو را تنها نخواهیم گذاشت
به گزارش جهان نيوز، سید حسن نصرالله در سخنرانی روز عاشورای سال ۱۴۴۱ بار دیگر بر تعهد مقاومت بر حمایت از فلسطین تأکید کرد و ضمن درخواست برای متوقف شدن جنگ علیه یمن، «جهاد مردم بحرین»‌ را داری ثمر توصیف کرد و گفت، تحریم‌های مالی آمریکا علیه مقاومت و اعضای آن، ناشی از شکست آمریکا در جنگ‌هایی است که در منطقه داشته است.

نصرالله در سخنان روز عاشورا، بار دیگر درباره هر گونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد و گفت، اگر کسانی فکر می‌کنند که این چنین جنگ احتمالی علیه ایران به معنای پایان محور مقاومت خواهد بود بدانند که این جنگ به معنای پایان اسرائیل و سلطه آمریکا در منطقه خواهد بود.

دبیر کل حزب‌الله، قدرت مقاومت را به رژیم صهیونیستی گوشزد کرد و ضمن بیان آنکه دشمن برای نخستین بار برای خود کمربندی امنیتی به عمق هفت‌کیلومتر داخل مرز ایجاد می‌کند، هشدار داد که اگر بار دیگر به لبنان تجاوز شود، مقاومت به صورت مناسب و متناسب پاسخ خواهد داد و دیگر هیچ خط قرمزی برای مقاومت وجود ندارد.

نصرالله ضمن تشکر از عزاداران حسینی در سراسر لبنان و دیگر نقاط، حضور گسترده مردم در مراسم عزاداری روز عاشورا را پاسخی به ندای تاریخی امام حسین علیه السلام در کربلا در قلب محاصره آن روز دانست و گفت، صدای آن روز امام حسین امروز از گلوی هر فرد مظلوم محاصره شده در این زمانه بیرون می‌آید.

نصرالله گفت: این حضور گسترده، بیان‌کننده لبیک شما به آن ندای تاریخی در روز دهم ماه محرم الحرام در قلب صحرای کربلاست؛ روزی که در محاصره و خطر بود. بعد از آمدن نسل‌های متوالی، امروز حس می‌کنیم که امام حسین ما را صدا می‌زند و همینطور نسل‌های بعد تا روز قیامت را. صدای حسین از حنجره همه مظلومان و ستمدیدگان و مستضعفان در کشور ما و سراسر دنیا بیرون می‌آید و فریاد می‌زند که آیا یاری کننده‌ای هست که مرا یاری کند؟

فلسطین نقطه اتکای مبارزه با طرح آمریکا و اسرائیل است
نصرالله با اشاره به موضوع فلسطین، اعلام کرد که سخنانش را با موضوع فلسطین آغاز می‌کند. او گفت، مقاومت در کنار مردم فلسطین و حقوق آنان ایستاده و خود را به آن متعهد می‌داند.

نصرالله گفت: فلسطین، موضوع اصلی ماست و بار دیگر همراه مردم خود اعلام می‌کنیم که امت ما راهی جز مقاومت به عنوان راهی برای آزادسازی فلسطین ندارد. ما تعهد ابدی خود به آرمان فلسطین را بار دیگر اعلام می‌کنیم هر چند که این موضع برای ما هزینه زیادی داشته است اما باید بگوییم که آرمان فلسطین، نقطه اتکای اصلی برای مقابله با پروژه آمریکایی اسرائیلی در منطقه است. ملت فلسطین از آرمان و مقدسات خود حمایت خواهد کرد. ما در کنار مردم فلسطین و مقاومت آنان در کرانه باختری و غزه و اسرای فلسطین در زندان‌های اشغالگران ایستاده‌ایم و با مقاومت آنان در یک سنگریم. ما در لبنان اعلام می‌کنیم که به حقوق آوارگان فلسطینی حاضر در لبنان پایبند هستیم؛ آوارگانی که خواستار بازگشت به سرزمین خود هستند.

جنگ عربستان در یمن چیزی جز شکست و ننگ ابدی برایش نخواهد داشت
نصرالله در خصوص یمن گفت: در یمن نیز سال جدید هجری قمری و عاشورا و کربلای جدیدی آمد. ملت یمن امروز نماد مظلومیت، محاصره، غربت است، همانطور که امام حسین در کربلا غریب بود. جنگ علیه یمن در سایه سکوت دنیا و شراکت آمریکا و انگلیس ادامه دارد و زنان و بچه‌های یمنی با سلاح این کشورها کشته می‌شوند. ادامه جنگ عربستان و امارات برای آنان چیزی جز شکست، خواری و ننگ ابدی و تاریخی و عذاب در قیامت نخواهد داشت.

وی افزود: هیچ یک از اهدافی که عربستان و امارات اعلام کرده بودند محقق نشده است. و آنچه در جنوب یمن [جنگ نیابتی ریاض و ابوظبی] در جریان است، دروغ آنان درباره حمایت از "دولت قانونی" یمن را نشان داد و نشان داد که طرح‌هایشان با هدف تجزیه یمن و برای تضعیف و استضعاف آن است. روشن شد که همه شعارهایشان برای توجیه آغاز جنگ علیه یمن دروغ بود. آنها به منابع و ثروت یمن طمع دارند. آنها به بهانه آنچه آن را نفوذ ایران در یمن می‌خواندند به این کشور حمله کردند. وقتش رسیده که همه یمنی‌ها بدانند که حقیقت اهداف سعودی و اماراتی در یمن چیست و از تکیه بر اردوگاه متجاوزان دست بردارند وسلاح‌شان را زمین بگذارند و وارد گفت‌وگوی ملی شوند و یمن یکپارچه خود را پس بگیرند. به هر حال امروز بار دیگر ما درخواست خود برای توقف جنگ در یمن را تکرار می‌کنیم.

جهاد مردم بحرین به ثمر خواهد نشست
نصرالله در خصوص بحرین نیز گفت، در بحرین مردم هنوز در رنج هستند. سال هجری قمری جدید از راه رسید و مردم تحت رنج دولت خائن هستند که آنان را در ایام محرم تحت فشار قرار داده است. دولت به خطیبان و علمای دینی ظلم می‌کند و به سوی عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی حرکت کرده است و بدتر آنکه به این رژیم تبریک می‌گوید و از تجاوز صهیونیست‌ها به فلسطین و لبنان و سوریه حمایت می‌کند. میزبانی بحرین از کنفرانس اقتصادی [طرح] معامله قرن علیه فلسطین، خیانتی دیگر بود که از خود نشان داد. امروز خطاب به مردم بحرین می‌گوییم که شما با انقلاب مسالمت‌آمیز و فریادهایتان، جهاد بزرگی در راه خدا می‌کنید. جهاد بزرگ شما به ثمر خواهد نشست و این وعده خدا به مجاهدان صادق است و اینجا با شما اعلام همبستگی می‌کنیم.

تحریم‌های مالی آمریکا ناشی از شکست‌های قبلی است
دبیر کل حزب‌الله درباره تحریم‌های آمریکا را «محکوم» دانست و گفت، این تحریم‌ها ظالمانه است. این تحریم‌ها علیه ایران و سوریه و جنبش‌های مقاومت در فلسطین، لبنان و عراق، تجاوزی است که دولت آمریکا بعد از شکست در دور چیز، حالا فشار مالی وارد می‌کند؛ اول جنگ‌های اسرائیل در فلسطین و لبنان. اسرائیل نتوانست هیچ یک از اهداف خود را در این جنگ‌ها محقق کند و دوم شکست آمریکا در جنگ‌های نیابتی که از طریق گروه‌های تکفیری در لبنان، سوریه و عراق آغاز کرد. مقاومت در لبنان از سال‌های دور در لیست تحریم و تروریسم آمریکا قرار داشته و این مسئله، جدید نیست. این امر [تحریم‌های مالی] برای کمک به اسرائیل است. اما درباره تحریم بانک‌ها در لبنان باید بگویم که حزب‌الله در آنها پولی ندارد. ما در حزب الله باید درباره گزینه‌های خود بازنگری کنیم و خوب آن را بررسی کنیم. تا الان وقتی فشار بر خود ما در مقاومت بود می‌گفتیم که تحمل می‌کنیم اما زمانیکه این ظلم به مردم تعمیم داده شده باید با آن مقابله کنیم.

نصرالله در خصوص مسائل لبنان و تجاوزهای رژیم صهیونیستی نیز گفت، لبنانی‌ها تلاش اخیر اسرائیل برای تغییر قواعد نبرد که از سال 2006 جریان داشت، ناکام گذاشتند. اسرائیل در سال هزاران بار حریم لبنان را نقض می‌کرد و کرده است.اما خطوط قرمزی وجود داشت [که اسرائیل آن را نقض کرد]. تلاش اخیر و تجاوز اخیر به ضاحیه و ارسال پهپادهای بمب‌گذاری شده تجاوزی بزرگ بود. موضع رسمی، سیاسی و مردمی لبنان قوی و خیلی بزرگ بود. مقاومت هم پاسخ داد. یک پاسخ در عمق مرز فلسطین اشغالی بود و یک پاسخ ساقط کردن پهپاد اسرائیلی بود. امروز بر خلاف همه تهدیدها ما قدرت بازدارندگی خود را که از لبنان حفاظت می‌کند، تقویت کردیم.

ارتش اسرائیل به ارتشی هالیوودی تبدیل شده است
نصرالله گفت، اخیرا ما شاهد آدمک‌هایی بودیم که ارتش اسرائیل در خودروهای نظامی در مرز گذاشته بود تا حزب الله را فریب بدهد. فرض کنیم که شما فریب دادید. نکته مهم این است که ارتشی که تا دیروز می‌گفتید شکست ناپذیر است امروز اینقدر سست و ضعیف شده که روی به کارهای هالیوودی شبیه فیلم‌های سینمایی آورده است. دشمن پیشتر در سال‌های گذشته (دهه هفتا و هشتاد قرن گذشته) برای خود نوار امنیتی ایجاد می‌کرد... اما امروز به جایی رسیده که از بیم پاسخ مقاومت کل مرز را تخلیه می‌کند... یکی از مظاهر قدرت مقاومت این است که دشمن اسرائیلی برای اولین بار از مرز فلسطین، یک کمربند امنیتی [از بیم پاسخ مقاومت] برای خود به عمق هفت کیلومتر ایجاد و همه پایگاه‌هایش در آن را تخلیه کرد.

نصرالله در پاسخ به برخی مقامات لبنانی که گفته بودند، لبنان همچنان به خطوط قرمزی مثل قطعنامه جنگ سال 2006 پایبند است، گفت: امروز زمانیکه ما از کنار گذاشتن خطوط قرمز [در مقابله با رژیم صهیونیستی] صحبت می‌کنیم منظورمان این نیست که به قطعنامه 1701 متعهد نخواهیم بود. شما می‌دانید که اسرائیل هیچگاه به آن پایبند نبوده است... لبنان به این قطعنامه احترام می‌گذارد و حزب‌الله بخشی از دولت است. اما این موضوع یک چیز است و تجاوز اسرائیل به لبنان یا نقض حریم آن یا حمله از طریق پهپادها یا طرق دیگر، چیزی دیگری است که مقاومت و لبنان حق دارند که از خود و کرامت و عِرض و آبرو و حاکمیت خود حمایت کنند. جدای از جنجال داخلی و تهدیدهای خارج، در روز امام حسین تکرار می‌کنیم که رزمندگان مقاومت قواعد بازدارندگی را تثبیت کردند و اگر بار دیگر به لبنان تجاوز شود، مقاومت به صورت مناسب و متناسب پاسخ خواهد داد و دیگر هیچ خط قرمزی برای مقاومت وجود ندارد.

نصرالله با اشاره به مواضع اخیر سران لبنان گفت، امروز لبنان احترام خود را بر همه تحمیل کرده است. آمریکایی ها تماس گرفتند، آلمانی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها، مصری‌ها و خیلی‌های دیگر قبل از پاسخ مقاومت و هنگام پاسخ مقاومت تماس گرفتند. زمانیکه نماینده آمریکا و دوست اسرائیل می‌آید و می خواهد با روسای لبنان درباره مسائل مرزی، گازی و نفتی مذاکره کند، سران لبنان باید بدانند که محترم هستند. امانتی که بر عهده سران کشور برای حفاظت از حقوق نفتی، گازی، آبی و خاکی هست، امانت سنگینی است.

هر جنگ احتمالی علیه ایران به معنای پایان اسرائیل خواهد بود
نصرالله در پایان سخنان خود به تهدیدها علیه ایران نیز پاسخ داد و گفت: ما هر گونه جنگ علیه ایران را رد می‌کنیم و آن را جنگی علیه کل محور مقاومت می‌دانیم که خیلی از کشورها را نابود خواهد کرد... در روز عاشورا موضع خود را به عنوان بخشی از محور مقاومت بار دیگر صراحتاً اعلام می‌کنیم و می‌گوییم ما بی‌طرف نیستیم. آنانکه فکر می‌کنند این جنگ احتمالی، پایان محور مقاومت است، بدانند که این جنگ احتمالی پایان اسرائیل و هیمنه و سلطه و حضور آمریکا در منطقه خواهد بود. این محور که در رأس آن امام خامنه‌ای ایستاده، اینجا به دنیا اعلام می‌کنیم که آیت‌الله عظمی سید علی خامنه‌ای سید ما و رهبر ما، حسین زمان ماست.

نصرالله مثل سخنان شب گذشته خود بار دیگر اعلام کرد: به آقا، سید و رهبر خود می‌گوییم، ای حسین زمان ما، همچنانکه یاران امام حسین در شب عاشورا گفتند، ما هم می‌گوییم که والله ای سرور و امام ما، اگر همه ما کشته شویم و بدانیم که کشته می‌شویم و ما را می‌سوزانند سپس زنده می‌شویم و این کار را هزار بار با ما بکنند، ای حسین زمانه، تو را تنها نخواهیم گذاشت.

دبیر کل حزب‌الله گفت، ما در این محور، جز پیروزی، عزت و حفظ مقدسات و حاکمیت خود ندیدیم. این محور تنها امید ملت‌های مستعضف است. اما حساب باز کردن روی آمریکا یا غرب که هر دو مطلقا از اسرائیل حمایت می‌کنند، حسابی شکست خورده است. ما بر اینها و دروغ‌هایشان تکیه نمی‌کنیم. تکیه ما بر مردم و جنبش‌های مقاومت، جهاد خودمان، روحیه حسینی‌ خود و محور مقاومت است... امروز در سالروز عاشوراء بار دیگر تأکید می‌کنیم و تکرار می‌کنیم امروز، فردا و تا همیشه لبیک یا حسین.
Share/Save/Bookmark